Tack Henke, jag ska testa. Jag har kvar JR-radion (en 9XII) men har satt en Jeti-modul i den... Jag ska testa med ett rent modellminne i båda, samma servo (på en gradskiva osv). Jag testar och återkommer! Återigen, tack för engagemanget!
Jeti DS-16
Kollaps
X
-
Varför får jag inte upp telemetri data i displayen. Jag har lagt till satcount och course i displayen på radion. Gps blinkar med ett antal snabba blink, om jag förstått detta rätt är det antal sateliter den hittat. Har kopplat den svarta kontakten till EXT och den röda till kanal 8. Vad är det jag inte förstår eller har missat.Kommentar
-
Har du följt manualen? Kan vara värt att dubbelkolla och följa allt en gång till. Är inte riktigt hundra på exakt vad du vill få upp för värden och var. Visar sensorn ingenting alls?
SuperheroKommentar
-
Nepp jag får inte upp något i displayen. jag ha nu lagt till dessa i displayen alltitude och antal gps samt hastighet. men detta förstår jag inte.
"3.1 Control Input If we want the sensor MGPS to record pulse lengths it is advisable to use one of the following
methods.
3.1.1 V-Cable
Connect the V-cable to the receiver, one of the two ends for example to the regulator,
servo etc. and the other end to the MGPS input marked as Control input.
3.1.2 Duplication of a Duplex Receiver Channel
The Duplex receiver shall be adjusted so that it generates a copy of the requested channel
at a free exit. Connect one exit for example to the regulator or servo and the Control input
of the MGPS sensor to the duplicated exit.
Receiver set up for duplication of one channel to two exits. Let us asume that we want to
duplicate the throttle channel (1st channel). The channel should be duplicated to exit # 5.
"Kommentar
-
Vad har du för exakt setup då? och hur har du slagit på sakerna i displayen?Nepp jag får inte upp något i displayen. jag ha nu lagt till dessa i displayen alltitude och antal gps samt hastighet. men detta förstår jag inte.
"3.1 Control Input If we want the sensor MGPS to record pulse lengths it is advisable to use one of the following
methods.
3.1.1 V-Cable
Connect the V-cable to the receiver, one of the two ends for example to the regulator,
servo etc. and the other end to the MGPS input marked as Control input.
3.1.2 Duplication of a Duplex Receiver Channel
The Duplex receiver shall be adjusted so that it generates a copy of the requested channel
at a free exit. Connect one exit for example to the regulator or servo and the Control input
of the MGPS sensor to the duplicated exit.
Receiver set up for duplication of one channel to two exits. Let us asume that we want to
duplicate the throttle channel (1st channel). The channel should be duplicated to exit # 5.
"SuperheroKommentar
-
Kommentar
-
Jävligt dåligt att man inte kan få hjälp med en Engelsk manual till denna radion, fick en på Tjeckiska de kunde lika bra skicka en på kinesiska.
Blev sagd att printa ut själv av Mr: T på HAB, vem fan vill ha lösbladssystem i väskan.
Funderar på att skicka tillbaka skiten, kanske Weatronic har bättre service?
KenDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Måste man inte skicka med svensk manual när man säljer i sverige------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Jag tänkte att jag inte behövde pusha på för hårt, visst det är enligt svensk lag krav på svensk bruksanvisning. Men i mitt fall räcker en engelsk.
Jag ger det en vecka sedan skall vi se vad jag kan göra rent juridiskt, har en advokat i släkten. Jag är så trött på nonschalanta företag i Sverige, bättre service får jag i Tyskland.
KenDS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.Kommentar
-
Ny mjukvara igen, denna gången en stor uppdataring!

1. DS-16 har nu 24kanaler fullt proportionella och programmerbara!
2. Ny tydligare font
3. Multikopter mode
4. Inaktivitetslarm - gyroskopet kan nu aktivera tex failsafe om du skulle snubbla och tappa sändaren, eller automatiskt slå av sändaren om du glömt detta.
5. Ny röstfunktion "Caller" som kan läsa manövrer för konstflyg etc.
6. Preflight check via telemetri. Exempelvis får du larm om batterierna inte är laddade över en viss gräns.
7. Fler röstfunktioner för telemetri
8. Svenska tecken för modellnamn
9. Fler funktioner kring EX bus
10. Screenshots lagras nu som 1bit BMP
11. unit converter - gissar detta innebär fler enheter för visning av värden helt enkelt
12. Telemetristyrning med hjälp av antennstyrka
13. Automatiskt F3K läge där gyroskopet automatiskt registrerar kaströrelsen och väljer rätt flightmode
14. Smartare ingång till menyerna
15. Låsa en spak vid visst utslag - bra vid programmering av kurvor
16. Portugisiska adderat som språk
Mer finns här:
Liten videogenomgång:
SuperheroKommentar
Dina säger Rec: det tror jag är fel. Du kan prova byta röd och svart kontakt med. Det står nämligen fel i manualen till variometern på färgerna.

Kommentar