Ha, där satt den =) Tack för det, hade jag inte räknat ut själv!
Open Tx - det flexibla sändaroperativet
Kollaps
X
-
-
En kompis vill ha min hjälp att uppgradera sin X9E från 2.1.9 till 2.2.1 men jag känner tveksamhet inför uppgiften. Finns tydligen en hel del att tänka på enligt OpenTx.org:
Är det någon av er som utfört denna uppgradering? Om problem uppstod...vilka?
Har själv inte vågat uppgradera mina egna X9D+ och X9E (båda med 2.1.9)/LeifKommentar
-
Jag ser ingen vinst med att gå över version 2.1.9 på X9D och X9E.En kompis vill ha min hjälp att uppgradera sin X9E från 2.1.9 till 2.2.1 men jag känner tveksamhet inför uppgiften. Finns tydligen en hel del att tänka på enligt OpenTx.org:
Är det någon av er som utfört denna uppgradering? Om problem uppstod...vilka?
Har själv inte vågat uppgradera mina egna X9D+ och X9E (båda med 2.1.9)
Mellan 2.1.x och 2.2.x är det ljud och telemetri som är ändrat, hur det är med helikopter med flybar CCPM-mix har jag inte koll på.
Skickat från min SM-A310F via TapatalkKommentar
-
Hej
Inga problem att updatera x9d x9d+ x10 x10s horus12.
Har jag gjort på ovanstående. Enda att tänka på att ha open companion 2.2.1 installerad.
Ock så zadig drivrutin http://zadig.akeo.ie/
Öppna den när radion är inkopplad öppna ST bootloader installera drivrutin.(annars kan inte firmware läsas från radion)
Sen inställningar companion radiotyp osv. Använd stable relase. (viktigt tryck på ok rutan annars laddas inte inställningarna upp)
Mvh ThomasKommentar
-
Zadig vägrar jag att använda efter att ha provat tidigare. Hittills har jag använt den inbyggda bootloadern vid uppdateringar (2.1.x) och uppgraderingar (2.0.x), funkar inte det nu längre?
Ock så zadig drivrutin http://zadig.akeo.ie/
Öppna den när radion är inkopplad öppna ST bootloader installera drivrutin.(annars kan inte firmware läsas från radion)
Mvh Thomas/LeifKommentar
-
Har nyligen skaffat en Taranis Q7 med Oranges Spektrumlåda. OpenTX tar lite tid att komma in i, men en sak som ger problem är expo. Som "nybörjare"/välkvalificerad "Crash & Walk":er, jag vill ha mina modeller lugna. Men tycker expon är bra mycket okänsligare/snävare än i min gamla Spektrum Dxe. Tycker jag får samma expo med 90 som med 20....... Något trick jag missat ?Kommentar
-
Har du lagt expo under Inputs eller Mixer?Har nyligen skaffat en Taranis Q7 med Oranges Spektrumlåda. OpenTX tar lite tid att komma in i, men en sak som ger problem är expo. Som "nybörjare"/välkvalificerad "Crash & Walk":er, jag vill ha mina modeller lugna. Men tycker expon är bra mycket okänsligare/snävare än i min gamla Spektrum Dxe. Tycker jag får samma expo med 90 som med 20....... Något trick jag missat ?
Har du någon mix på samma spak eller kanal?
Använder du några switchar?
/JonasKommentar
-
Kommentar
-
W30 är såklart mycket lugnare än W80 med samma expo. Men jämför till exempel Weight 80 Expo 30 med W 80 Exp 80. Maxutlslagen är desamma i båda fallen men W80 Exp 30 är lugnare nära mittläget. Jämför de båda genom att göra halvt utslag respektive fullt utslag./LeifKommentar
-
En sak att tänka på, när det gäller Horus X12 och troligen även x10, min Horus blev långsammare och ytterligare långsammar när man valde att byta modell, det kunde ta upp till 30 - 40sek innan den menyn kom upp. Försökte att formatera SD kortet och prova även med ett snabbare men inget hjälpte Igår kom jag att tänka på modell bilder jag har lagt till, kolla storleken på dem och jag hade tydligen varit slarvig, många stora bilder där, så jag ändra alla till 190 x ca 120 pixlar i paint. Nu funkar det som det skall igen tar ca 1 sekund att öppna den menynKommentar

Kommentar