Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Inga problem med vinden.
Du merker vinden men jeg føler meg 100% trygg i stark vind med den. Vingler lite under landing, men det gjør vel alla flygplan i vind. This is fun
Inga problem med vinden.
Du merker vinden men jeg føler meg 100% trygg i stark vind med den. Vingler lite under landing, men det gjør vel alla flygplan i vind. This is fun
Snyggt fluget!
Modellen verkar flyga riktigt bra och akrobatiskt trots att den är högvingad.
Håller med om att det är riktigt ballt att flyga stora modeller även när det blåser för man känner hur stark vinden är men modellerna påverkas inte speciellt mycket.
För varje 30cm man går upp i spännvidd på flygplan känns det som att vinden minskat med 2 s/m:sarcastic:
Jag fick ett telefonsamtal idag från en klubbkompis som håller på och monterar en DLE111:a i sin 3m Decathlon av något tjeckiskt märke. Hans motorbox var helt 0:ad, hur ser det ut på pilot rc:s modeller? Jag antar att ni har ca 2-3 graders högerriktning inbyggd i motorboxen och eventuellt även lite nedåtriktning?
Jag vore jättetacksam om någon av er som flyger just Decathlons kan meddela ungefärlig riktning på era motorer
Det var en överraskning att se den på det viset. mycket tråkigt. Har du satt den hårt några gånger?
Själv var jag på Ålleberg förra helgen och bogserade storseglare, landade lite hårt ett par gånger och märkte
frakturer runt huvudstället men inget hade gått av som din. Skall nu förstärka rejält med kolfiber väv och epoxy.
Pilot-RC får ta sig i kragen och komma med bättre saker annars är dom som ruttna tomater.
"Nicht gut " som tysken säger.
Kommentar