Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*
Hej!
Vad väger din Yak-54:a?
Har en Peakmodels Yak-54:a (Aeroworks) med en MVVS 45cc som snart ska flygas.
Tyngdpunkten ska tydligen ligga 4 1/4" från framkanten (vid vingspetsen) på min...var ligger tyngpunkten på din kärra?
Tyngdpunkten ska tydligen ligga 4 1/4" från framkanten (vid vingspetsen) på min...
Tyngdpunkten på min Yak 54 (betydligt mindre, en 90-size Seagull) var också angiven vid vingspetsarna (7–8 cm). Läste långa trådar om planet på rcuniverse och rcgroups där folk kraschat på grund av att tyngdpunkten är fel angiven.
Själv startade jag med tyngdpunkten på vingröret, har flyttat TP bakåt ca 1 cm efter att jag lärt känna modellen. Tyngdpunkten enligt manual mätt vid vingspetsarna är alldeles för långt bak.
Så om du hamnar långt bakom vingröret med 4½" vid vingspetsarna tror jag det är skäl att avvika från manualen.
Hej!
Vingen är nog likadan som på din QS Yak, men jag har kannisterdämpare så vikten hamnar ju lite längre bak.
Tycker att det verkar svårt att få fram tyngdpunkten ...Får väl karva bort lite trä baktill på kärran och flytta fram allt som går att flytta fram.
Det är en QQ Yak 86" inte en QS Yak och det sitter en MTW canisterdämpare i den.
Troligen så är det skillnad på våra vingar, för det enda som Peakyaken har gemensamt med QQ Yaken är att det är en modell av en YAK-54.
Du skriver att du har en Peak och inom parentes skriver du Aeroworks, det enda Peaken har gemensamt med en Aeroworks är ungefär samma som den har gemensamt med QQ'n, även om dom försökt kopiera färgsättningen av en Aeroworks.
Kommentar