om ni jaga vertikalprestanda o diameter gå på Zoo eller köp er en helikopter:thumbup:
I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*
Kollaps
X
-
-
Kom precis hem efter en liten "efterfest" med två flygningar, hann inga fler för det blev ju svarta natten så snabbt:(
Ca 6500-6600 varvar mina DA-50 med canister och Mejzlik 23x8 här uppe på 250-300möh, tror nog att den varvar lite mera på havsnivå.
Det går att snåla fram lite mera varv men det är ingen ide att plåga motorn för några varv mera.
Jag tror inte att man ska stirra sig blind på varv, utan lika viktigt är det att dom trottlar och svarar fint på gaspådrag.
Draget räcker med råge att axa regält ur hovring med min QQ 86", har hört att en DA-50 med Canister och Mejzlik 23x8 räcker för att utan bekymmer dra en EF 88" ur hovring också
Senast redigerad av Tobbe O; 2008-10-25, 16:32.Kommentar
-
Jo,jag ville bara jämföra riktiga varvtal med de från amerikanska forumen, där mångas DA varvar jättemycket, men ca 7000 rpm med effektpipa kan nog stämma med denna propp. Självklart är gassvaret o vridet viktigare än toppvarv på en sån här kärra. Det går att skrämma fram en häst extra ur cyllen med bibehållet toppvarv men man får karva rätt rejält o det kan blir svårare att få till registretKommentar
-
Idag har jag varit och "försökt" läsa program åt Tobbe som tänkt prova IMAC sportsman på någon tävling senare. Börja inte vara orolig medtävlare, busa kan han, meka & bygga kan han men hur skall man få honom att flyga manövrar där dom skall och som dom skall utföras. Det kommer krävas många timmars övning där :-)
/Nik - som tycker Tobbe skall skaffa heli iställetKommentar
Kommentar