Mustang Renovering
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Tack för dom förlåtande orden Göran :sarcastic:
Har nu i eftermiddag lagt på det andra lagret med epoxy på vingen, samt även glasat servoluckorna och ena sidan av klaffarna.
På Lelles inrådan glasade jag denna gång med Z-Poxy Finishing recin. I ärlighetens namn så var Biltemas lamineringsepoxy mycket lättare att jobba med, tycker jag.
Nu får det ligga och torka en vecka. OCh på fredag ska det inhandlas lite mer våtslippapper då det i princip tog slut igår.
Bilder kommer nästa helg :blush:
Senare ikväll drar jag åter igen mot Velanda i Trollhättan... :crazy_pilot:Senast redigerad av Ompa; 2010-11-07, 15:39.Kommentar
-
Hej Är det någon som vet var jag kan köpa en rostfri flexslang med innerdiameter 18 mm och
som tål hög värme. Mycket tacksam för alla tips Ingemar Nabbing.Kommentar
-
Finns bl a hos vvs-grossisterna i olika längder och dimensioner.
Nu vet jag inte om dessa passar just ditt behov men har själv beställt för att använda i avgassystem.
Kanske värt att kolla om inte annat?
Skapliga priser, dessutom..
/MickeKommentar
-
Hej Ingemar, kolla med 3Fhobby, dom kan fixa det till dig.
http://www.3fhobbyservice.se
http://www.krumscheid-metallwaren.deSenast redigerad av Corsair; 2010-11-09, 15:21.Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Glasningen förra veckan blev till stor belåtenhet. Hoppas få upp några bilder senare idag.
Ser ut som att från och med nu är det mer eller mindre totalt byggstopp i mitt hobbyrum. Det har nämligen förvandlats till snickeriverkstad för dom återstående snickerierna som är kvar i huset innan det ska ut på föräljning. Sedan så har det tenderat att även övergå till att bli mer och mer som förråd för grejor som blir överflödiga inne i huset...
Träffade den nya bro platschefen förra veckan. Ska snacka med honom i morgon måndag om att få disponera ett hörn i kontorshuset för lite hobby arbeten. Det är nog enda chansen om Mustangen ska bli flygklar till våren igen.
Han verkar för övrigt vara en riktigt sympatisk karl, så jag är förhoppningsfull :big_boss:Kommentar
-
Jag håller tummarna för att du skall få disponera det där hörnet.
GöranKommentar
-
Efter en längre tid utan att överhuvudtaget ägnat modellbygget någon större tid så var det åter dags.
I går kväll, dvs juldagen, kände jag att jag måste köra igång med renoveringen igen om jag ska få flyga den här kärran till sommar igen.
Började med att skruva bort motorkåpa, canopy, kapa bort roder samt skruva av roderhorn.
Sedan började jag så sakta skala bort klädseln. Ett nog så tråkigt jobb... :banghead:
Värst var vid fenan och vingsadeln där det spacklats, och det verkar som att klädseln sitter 10ggr bättre på de spacklade ytorna än de trä rena ytorna.
Fortsatte i kväll med att bearbeta de ytor som klädseln envist satt kvar. Värmde med varmluftspistol och skrapade med skalpellblad. Måste ordna en bättre skrapa i morgo och sedan göra klart. Men nu så är kroppen till ca 98% trä ren igen. Pigment blir det dock kvar.
En beställning på mer glasfiberväv måste också göras i veckan då det jag har troligen inte räcker till andra sidan på vingen samt kroppen.
Några bilder från kvällen. Mer jobb kommer läggas på vingsadeln samt vid fenan.
Kommentar
-
Härligt att se att du är i farten på nytt så att du kan ladda de mentala batterierna. :lollypop:
GöranKommentar
-
Jo "dom" batterierna behöver verkligen laddas. Imorgon ska det även målas 5 garderobs dörrar :icon_butt:
Huset kommer ut på annons nästa vecka och det var tydligen en liten bra grej att göra enligt mäklaren.
Blir nog även en tur till Byggvaruhuset som det verkar. Tror banne mig inte det tar slut någon gång :sarcastic:
Men det gör väll sitt till om det ser bra ut när eventuella spekulanter tittar på kojan...Kommentar
-
Då var det beställt glasfiberväv. Väntar också på att lillebror ska ta turen förbi Biltema och köpa med sig Laminerings Epoxy till mig, vilket bör bli i veckan.
Hoppas jag får kroppen såpas klar att det ev går börja glasa nästa vecka.
Kommer dock behöva lite tips om tillvägagångssättet med glasning omkring fenan och stabbe.
Kanske så måste jag hota med att lite mer personlig kontakt till någon av mästerbyggarna här på forumet, typ Lelle, Sweeper eller Christer L för att få närmare tips om glasningen:th_o:
Fortsätter senare i kväll med bort pillandet av klädsel :fleng:Kommentar

Kommentar