Mustang Renovering
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Stunder så viktiga, dom där..Tänkte börja glasa lite ikväll. Men latheten tog överhand. När jag väl fått ungarna i säng satt jag så skönt i soffan och med en film i dvd´n så kände jag att här ska jag fortsätta sitta i kväll.
Så nu småmyser jag fortfarande framför tv´n, datorn i knät och en god rom-cola i glaset. Vi får väll se om det blir lite nytt jävlaranama i morgon :lollypop:
Håller med Göran.. Ibl får man slappna av o få lite perspektiv på saker o ting
O hur många problem har man inte löst vid såna tillfällen??
/MickeKommentar
-
Det är som den lilla historien om the Native American som åkte med tåg för första gången i sitt liv i mitten av 1800-talet. Han satt på sitt säte med stor förundran och såg hur landskapet rusade förbi. De åkte över prärien, genom skogar, över djupa dalar med forsande floder.... Och när han kom fram till sitt resmål så steg han av och gick och satte sig en bit bort på perrongen. Efter en stund så kommer det fram en av hans vänner som skulle möta honom och undrade varför han satt där. Killen berättade om vad han hade upplevt, vad han sett och med vilken vidunderlig hastighet allting hade rört sig. Så nu ville han bara sitta ned en stund för att låta själen komma ikapp kroppen så att han kunde känna sig hel på nytt.
Det ligger en del sanning i den där historien. Man behöver sätta sig ned och koppla av ibland. Man behöver inte tänka aktivt på hur man skall lösa vissa problem för det sköter det undermedvetna om. Man måste bara ge det undermedvetna tid och möjlighet att få lov att arbeta.
Så sammanfattningsvis så kan man säga som så....slappa på bäst du vill Tomas. Det behövs med jämna mellanrum.
GöranKommentar
-
Det blev inget byggt i dag heller tyvärr :banghead:
Fick rycka in lite akut i snösvängen här ikväll då en kollega började må tjyvtjockt när han plogade.
Precis kommit ur duschen och tror jag istället varvar ner en lite stund framför tv´n innan jag knoppar in.
Vi får väll se vad det blir för spektakel i morgon :stupido2:Kommentar
-
Kommentar
-
Så var jag till slut igång med glasningen.
Började så smått i går kväll/natt att klippa till glasfiber till stabbens undersida.
Och nu vid lunch tid passade så bra att glasa dessa två ytor.
Får härda ordentligt innan jag våtslipar ytan och lägger på nästa lager epoxy. Vi får se när det blir av :hmpf:Kommentar
-
Hej Tomas
Nu blir det glasning för hela slanten..
Snygg hemsida.....:lollypop:Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Kommentar
-
Bara inse fakta.
I och med stundande husförsäljning så börjar det redan så smått dra ihop sig att starta packa. Och garaget med tillhörande hobbyrum kommer bli avlastningsytor. Detta medför att bla verktyg & mina hobbyprylar blir det första att packa för att ge plats åt annan bråte innan man kan börja köra iväg detta till nästa bostad.
Så tillfälligt kommer jag helt lägga ner mina trådar tills all flyttning är avklarad. Så tyvärr kommer ingent hända förens någon gång i mitten/slutet av april igen. Men då kan i stället tempot ökas på byggandet.
På återseende.Kommentar
Kommentar