Top Flite P40E Warhawk Gold Edition

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ompa
    • aug 2006
    • 2961

Ursprungligen postat av Sweeper

Jag är glad över att se att du är i farten igen Tomas!

Göran
    Tack Göran

Tyvärr han det inte bli så mycket gjort på min P40 denna helg som jag hade hoppats på.
    Har lagat lite plankning, men mest har tiden gått åt till att leta lite material för kommande moment.
    Har börjat kapa till infästningarna till servoluckorna i vingen, men det är hårdsågat med dom medlen jag har tillbuds :sarcastic:
    Så jag hoppas åtminstone att dessa blir klara i dag, samt att jag kan hitta mallarna till plankningen för "bellypan" under vingen...
    Hoppas på lite mer framgång i bygget kommande helg :lollypop:
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby
    :crazy_pilot:
    //Tomas//

Kommentar

• Ompa
      • aug 2006
      • 2961

Kan bara meddela att det är jäkligt svårt att vara kreativ när man delar arbetsbord med två tvillingar som samtidigt vill rita och leka... 😰

Men saker och ting tar den tid det tar 😉

Sent from my iPhone using Tapatalk
      Modellflyg
      En Stört-skön hobby
      //Tomas//

Kommentar

• Ompa
        • aug 2006
        • 2961

Har varit väldig inaktiv här ett tag. Mycket beror på jobb och familj. Men nu har saker och ting kommit bättre i ordning, planerar att åter igen dra igång bygget med Warhawken till helgen när jag kommer hem efter en kortare semester tripp.
        Har även planer på att möblera om i vardagsrummet och ställa i en arbetsbänk där så mitt byggande slipper krocka med ungarnas aktiviteter i sov/lek rummet.
        Modellflyg
        En Stört-skön hobby
        //Tomas//

Kommentar

• Lelle
          • aug 2007
          • 1472

Härligt Ompa.
          Nu får vi se ännu mera proffsbyggen på forumet. Me like!! :applouse:
          /Lelle

Kommentar

• tomasstrom
            • jun 2009
            • 136

Lär ju komma förbi och titta någon dag Alltid nyttigt att bli lite inspirerad och avis
            - Zeitgeist -

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

Ursprungligen postat av Lelle
              Härligt Ompa.
              Nu får vi se ännu mera proffsbyggen på forumet. Me like!! :applouse:
              Tack Lelle, men vete fåglarna om jag kommer upp i din och Görans klass....

Ursprungligen postat av tomasstrom
              Lär ju komma förbi och titta någon dag Alltid nyttigt att bli lite inspirerad och avis
              Du är alltid välkommen Tomas

Skrivbordsfrågan är nu löst. Hämtar upp ett höj och sänkbart bord i Trollhättan när jag börjar jobba igen efter semestern, 180X80cm :lollypop:
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              //Tomas//

Kommentar

• Lelle
                • aug 2007
                • 1472

Ursprungligen postat av Ompa
                Tack Lelle, men vete fåglarna om jag kommer upp i din och Görans klass....

Stopp & belägg. Du vet väl att du har en aldeles egen byggklass "Ompaklass", så här snackar vi proffs.
                /Lelle

Kommentar

• Ompa
                  • aug 2006
                  • 2961

Nu rodnar jag Lelle, tack :blush:

Nu bär det av mot High Chaparall i några dagar, hemma igen på fredag kväll/natt :lollypop:
                  Satsar på flygning till helgen igen...
                  Modellflyg
                  En Stört-skön hobby
                  //Tomas//

Kommentar

• Corsair
                    • dec 2007
                    • 639

Hej Ompa, kul att du bygger igen...:icon_pidu:
                    Live to fly, fly to live!
                    Janne

FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:

Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:

www.modellflyg.dinstudio.se

Kommentar

• Ompa
                      • aug 2006
                      • 2961

Tack Janne, jag försöker iaf men det har varit lite trångt och dåligt med plats den sista tiden. Men i morgon bär det av mot Trollhättan för att hämta upp ett nytt byggbord, så jag borde ha Warhawk projektet igång igen senast Torsdag :lollypop:
                      Modellflyg
                      En Stört-skön hobby
                      //Tomas//

Kommentar

• Ompa
                        • aug 2006
                        • 2961

Då har det varit Road Trip to Trollhättan i dag och hämtat hem ett nytt skrivbord/byggbord :lollypop:
                        Warhawken har också plockats ner från sin förvaring och gjort sig bekväm på bordet och inväntar fortsatt byggnation

Ska under kvällen fortsätta att plocka fram lite mer attiraljer innan jag drar igång fortsättningen på bygget.
                        Belysning och lite verktyg ska fram, måste även ordna någon bra grenkontakt så jag får ström till allt osv.

Hursomhaver tänker jag iaf fortsätta där jag slutade för några månader sedan, med servoluckorna på vingens undersida, jämte att bygga klart vingens "Belly Pan" samt justera in skevroder och klaffar bättre.
                        Därefter får vi se i vilken ordning jag väljer att fortsätta. Men att göra vingen klar känns på något vis som prio 1.

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC03922.jpg
Visningar: 1
Storlek: 597,6 KB
ID: 490025
                        Skrivbordet på plats, med modellen. Gott om plats för bygget faktiskt...

Klicka på bilden för större version

Namn: DSC03927.jpg
Visningar: 1
Storlek: 611,6 KB
ID: 490026
                        Vingen där jag avbröt arbetet tidigare. Servoluckor, Belly pan, klaffar och skevroder har nu prio 1 för det fortsatta bygget.
                        Modellflyg
                        En Stört-skön hobby
                        //Tomas//

Kommentar

• Fluf
                          • jul 2012
                          • 1580

En annan parentes som är en fin fördel med dubbla skevroder servon som jag fick uppleva i dagens flygning. Ena skevroder servot brände och låste sig. Men då man kan kompensera med det andra var det inga problem att få ner kärran utan hinder (iofs en Bixler foamie men ändå 1400mm vingspann att hålla koll på).

Skall bli spännande att se fortsättningen på detta bygget
                          Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
                          Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
                          Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
                          Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
                          Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Ompa
                            • aug 2006
                            • 2961

Tack Fluf.

Den aspekten med kärvande eller brända skevroderservon är en erfarenhet jag själv aldrig råkat ut för. Men som vi har diskuterat här tidigare så är ju två alltid bättre än ett, och så får det bli :sarcastic:
                            Modellflyg
                            En Stört-skön hobby
                            //Tomas//

Kommentar

• ewalds
                              • jul 2009
                              • 532

Har ju varit här förut, såg jag när jag läste igenom tråden.. Ang motorvalet.. Har fortfarande 100:an liggande Måste nog bli lite aktivare på forumet igen?
                              Ska bli trevligt att förlja, hur som helst..
                              Själv ska jag nog lufta den Röda kärleken ikväll, om omständigheterna tillåter.
                              Lycka till me bygget!

/Micke

Kommentar

• Ompa
                                • aug 2006
                                • 2961

Välkommen tillbaka då Micke :applouse:
                                Jag är fortfarande intresserad av motorn, men inköp av den är inte aktuellt riktigt ännu. Ska bygga lite mer först :sarcastic:
                                Men jag vill gärna köpa den vad det lider, och om den är till salu... :icon_pidu:
                                Härligt att du ska flyga i kväll, själv blir det flygning i morgon för min del, och sedan vara åskådare på storskala träffen i Arboga på lördag :lollypop:

Tänkte att bygget ska smyga igång i kvällningen igen...
                                Modellflyg
                                En Stört-skön hobby
                                //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...