på oljebolaget italienska har funnit att detta är P-40 . killen som tog de första bilderna på P-40 trots upprepade förbud som utfärdats antingen av den brittiska regeringen att den egyptiska den är polska. den myndighet som tar hand om vraket att ta den på en säker plats (Kairo?) och sedan till England för restored den här är italienska Arado företaget , som är ansvarig för att hitta inne i bevara desert och bibehålla alla vrak av WW2.
Top Flite P40E Warhawk Gold Edition
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Du fick väl blodad tand från Arbogameetinget igår kan jag tro. Jag fick det, så nu bär det iväg ner i källarvalven med slippapper och lim i högsta fart!!
Väntar på dina bilder.
/LelleKommentar
-
Jo du Lelle, det gav allt blodad tand att vara på Meeting i Arboga i går. Nu vill jag verkligen ha en Warbird:sarcastic:
Blir bilder någon gång i veckan. Just nu så är det lite tråkjobb, mest att slipa och såga för att få fästen till servoluckorna i vingen. Tar betydligt längre tid än vad jag förväntat mig...
Men ska allt ta mig i kragen och få dom färdiga. Snart två luckinfästningar klara, två återstår....
Fick gå i mellan med en del data jobb i kväll. Men det är precis klart. Slappar nu lite frmaför tv'n men senare är det allt planerat lite mer sågande och slipande till luckornas infästning :lollypop:Kommentar
-
Jo du Lelle, det gav allt blodad tand att vara på Meeting i Arboga i går. Nu vill jag verkligen ha en Warbird:sarcastic:
Blir bilder någon gång i veckan. Just nu så är det lite tråkjobb, mest att slipa och såga för att få fästen till servoluckorna i vingen. Tar betydligt längre tid än vad jag förväntat mig...
Men ska allt ta mig i kragen och få dom färdiga. Snart två luckinfästningar klara, två återstår....
Fick gå i mellan med en del data jobb i kväll. Men det är precis klart. Slappar nu lite frmaför tv'n men senare är det allt planerat lite mer sågande och slipande till luckornas infästning :lollypop:
Det är de där tråkjobben som man måste ta sig i kragen och ta sig förbi. Efter det så blir det roligt igen.
GöranKommentar
-
Då börjar det ta på tråkjobben :toetap05:
Fästena för servoluckorna är nu på plats och på vänstra vinghalvan har jag även lagt tillbaka plankningen. Men nu måste jag ut i förrådet och dyka ner i balsalådan för mer material till andra vinghalvan.
När detta är klart ska jag nog troligtvis ge mig på "Bellypan sheeting" momentet :rofl:
Kommentar
-
Vad skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att den här typen av byggmoment är tråkiga! Göran har så rätt, efter tråkjobben kommer ju de roliga momenten.Då börjar det ta på tråkjobben :toetap05:
Fästena för servoluckorna är nu på plats och på vänstra vinghalvan har jag även lagt tillbaka plankningen. Men nu måste jag ut i förrådet och dyka ner i balsalådan för mer material till andra vinghalvan.
När detta är klart ska jag nog troligtvis ge mig på "Bellypan sheeting" momentet :rofl:
[ATTACH=CONFIG]30770[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30771[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30772[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30773[/ATTACH]
Mvh OlovKommentar
-
Andra vinghalvans fästen för servolucorna blev klara för några dagar sedan. Spacklade skarvarna och medans jag ävdå var i farten så så fortsatte jag att spackla lite andra ojämnheter på vingen.
Tillverkade också den sk bellypan idag med mallen som var printad på ritningen. Passformen var sådär, och om det beror på hur jag skärt ut den eller om det beror på något annat vet jag inte, men nu är den på plats...
Kommentar
-
Hej Tomas!Andra vinghalvans fästen för servolucorna blev klara för några dagar sedan. Spacklade skarvarna och medans jag ävdå var i farten så så fortsatte jag att spackla lite andra ojämnheter på vingen.
Tillverkade också den sk bellypan idag med mallen som var printad på ritningen. Passformen var sådär, och om det beror på hur jag skärt ut den eller om det beror på något annat vet jag inte, men nu är den på plats...
[ATTACH=CONFIG]30828[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30829[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30830[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30831[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30832[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]30833[/ATTACH]
Men det där blev väl bra även om passformen var lite sämre. Jag väntar med spänning på nästa uppdatering.
Mvh OlovKommentar
-
Tja uppdateringarna borde inte vänta på sig, men tyvärr har det blivit så.
Men jag hoppas själv på en uppryckning, vilket det borde bli snart då det är slut på bortaliggar jobb. Jobbar nu mer på hemmaplan så både byggandet och flygandet hoppas jag ska få en upplyftning... :sarcastic:Kommentar
-
Inget ont som inte har nåt gott med sigTja uppdateringarna borde inte vänta på sig, men tyvärr har det blivit så.
Men jag hoppas själv på en uppryckning, vilket det borde bli snart då det är slut på bortaliggar jobb. Jobbar nu mer på hemmaplan så både byggandet och flygandet hoppas jag ska få en upplyftning... :sarcastic:
Ser fram emot mer byggande o flygande
/MickeKommentar
-
En liiiiiten status rapport.
Har börjat kika lite på skevrodren, började med att leta upp nya gångjärn då dom andra nu mer är avsågade. Passformen mot vingen är på tok för tajt. Därav dom små utslagen jag reflekterade över när jag fick hem kärran.
Kommer börja med att borra ur resterna av dom gamla gångjärnen och sedan torrmontera dom nya och därefter slipa in skevarna mot vingens "Trailing edge" för att få en betydligt bättre rörelse.Kommentar

Kommentar