Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det var verkligen överraskande att se att tyngdpunkten låg precis där den skulle. Jag behövde inte ens flytta runt på grejorna inuti kärran för att få den rätt. :-)
Slutvikten på kärran är 8,3 kg vilket jag tycker verka vara en normal vikt på en sådan här kärra.
Det blir ingen provtur idag eftersom väderprognoserna är en aning motstridiga och lovar regn och uppehållsväder omvartannat. Men morgondagen ser mycket mer lovande ut. :-)
Då kan man ställa sig frågan om jag är nervös.....nejdå, inte det minsta lilla.....ännu.
Nästa fråga är....vad skall jag göra nu? Städa verkstaden? Givetvis....men efter det? :-)
Den som någon gån försökt plocka ihop en kärra "the old school", d.v.s med hjälp av en ritning, lite lösvirke, en del "Trial & Error" och massor av tålamod, vet nog vilket sjuhelsickes jobb det ligger bakom. När kärran är träfärdig och kanske står på egna ben så är det bara halvvägs. Sen gäller det att INTE tappa sugen i andra halvlek.
Och det har du definitivt inte gjort.
Var köper man tålamod och inspiration?? Finns det på burk?!?
Kärran blir så in i hel**tes grann, så hälften kunde vara nog!
Alla små skaladetaljer förhöjer utseendet flera hundra procent.
Stoort Grattis till en udda och väldigt snygg kärra!
Hoppas den flyger lika bra som den ser ut...
Den som någon gån försökt plocka ihop en kärra "the old school", d.v.s med hjälp av en ritning, lite lösvirke, en del "Trial & Error" och massor av tålamod, vet nog vilket sjuhelsickes jobb det ligger bakom. När kärran är träfärdig och kanske står på egna ben så är det bara halvvägs. Sen gäller det att INTE tappa sugen i andra halvlek.
Och det har du definitivt inte gjort.
Var köper man tålamod och inspiration?? Finns det på burk?!?
Kärran blir så in i hel**tes grann, så hälften kunde vara nog!
Alla små skaladetaljer förhöjer utseendet flera hundra procent.
Stoort Grattis till en udda och väldigt snygg kärra!
Hoppas den flyger lika bra som den ser ut...
Och du får gärna återuppta Catalinan!
Tack Thomas!
Det är precis som du säger, i andra halvlek så är det lätt att tappa sugen. Men då gäller det att ha en burk med många sugar i!
Catalinan skulle inte vara fel att greja lite med. Åtminstone stället till den.
Hej Göran,
Avian blev verkligen läcker och ovanlig. Skall bli spännande att se och höra om premiären. Lite tråkigt och tomt kommer det att bli nu när byggtråden är slut - ser fram mot att följa ditt nästa projekt. Lycka till med provflygningen!
Hej Göran,
Avian blev verkligen läcker och ovanlig. Skall bli spännande att se och höra om premiären. Lite tråkigt och tomt kommer det att bli nu när byggtråden är slut - ser fram mot att följa ditt nästa projekt. Lycka till med provflygningen!
Hälsningar
Kjell Nilsson
Tack Kjell!
Nästa projekt var på väg ned på ett av byggborden ikväll, men det finns lite kvar att göra på Avian upptäckte jag.
Kommentar