Då har jag monterat DB-15 kontakten i vingen med tillhörande kablage från servona.
Alla kablar färdig lödda. Kontakten sitter i själva monteringsplattan för kontakten.
Har vibrationssäktat lödningarna med epoxi. Gjorde en enkel form som jag fyllde med epoxi som är blandat med lite kolfiber trådar. Trådarna syns visst väldigt dåligt.
Monterat och klart. Kontrolerar läget med han kontakten som kommer att lödas i hop med kablarna från mottagarna för respektive servo.
Härnäst väntar inpassning och montering av vingen på kroppen PDT_Armataz_02_26
Alla kablar färdig lödda. Kontakten sitter i själva monteringsplattan för kontakten.
Har vibrationssäktat lödningarna med epoxi. Gjorde en enkel form som jag fyllde med epoxi som är blandat med lite kolfiber trådar. Trådarna syns visst väldigt dåligt.
Monterat och klart. Kontrolerar läget med han kontakten som kommer att lödas i hop med kablarna från mottagarna för respektive servo.
Härnäst väntar inpassning och montering av vingen på kroppen PDT_Armataz_02_26

Det som var medskickat till min Spitfire var inte "M6-gänga" utan tumgänga. M8 låter over-kill... M6 stålskruvar skulle jag rekommendera. Tanken med plast/nylonskruvar är att de ska snyggt gå av vid en ev. krasch, men det har jag aldrig sett eller hört att det hänt. Bättre att vingen sitter fast när man flyger!! Och landa ordentligt!
Kommentar