Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Den här färgen kommer jag att använda. Jag hade den på min SE5A och den täcker bra och det är en bra sprutbild. Jag köper den i färgaffären som har billack, och den är halvmatt (40)
Nu är den målad och jag har börjat att måla invändigt i ställutrymmen och luckor invändigt.
Ställen har fått lite skaldetaljer i form av bromstrummor med en ring av M1,2mm skruvar med sexkantskalle. Ställen har även blivit målade med silverfärg.
Hey Ulf
Følger også din tråd! Fin bygning :worked_till_5am:
I indlæg #1 billeder = CNC kittet och woodpack samt Noskon, spinnrar och canopy.
er det hvad man køber når der bestilles hos Tony Nijhuis = dette!
Plan + CNC Pack + Vac form set + Wood Pack ?
Hvilke Motore sætter du på ?
Har du et link til dit Ställmekaniken från SLR evt. bestelings nr.
jeg har kigget på EFLG500 E-Flite 60-120 Size Electric retracts - 90 Degree de skulle også kunne bruges ?
Hey Ulf
Følger også din tråd! Fin bygning :worked_till_5am:
I indlæg #1 billeder = CNC kittet och woodpack samt Noskon, spinnrar och canopy.
er det hvad man køber når der bestilles hos Tony Nijhuis = dette!
Plan + CNC Pack + Vac form set + Wood Pack ?
Hvilke Motore sætter du på ?
Har du et link til dit Ställmekaniken från SLR evt. bestelings nr.
jeg har kigget på EFLG500 E-Flite 60-120 Size Electric retracts - 90 Degree de skulle også kunne bruges ?
En liten uppdatering.
Nästan färdigmålad, kvar är röda kryss över radiatorerna. Alla servon, motorer, fartreglage och ställ är installerade. Kollade tyngdpunkten och det verkar inte behövas mycket bly i nosen.
Hi Ulf
Jag sätter ihop materialet för min Mosqito
vild du hjälpa till med mål i Huvudställ
Jag lånade din bild i inlägget # 51
Hur långt är det i mm (dras i rött)
Hej.
Avståndet är 145mm, men att tänka på vilket jag inte gjorde är att ritningen är gjord efter "plastställ" och det skiljer i var de rör sig se bild.
Avståndet här skiljer sig från plastställ som har ett mindre mått och man vill ju ha rätt höjd på flygplanet med ställen ute. Problemet blir att stället blir för långt när det fälls in så man få göra luckorna lite längre.
Tack det är stor hjälp med planering
Har rikta in min Eflite-60-120 (jämfört med din SLR) och den använder mindre utrymme med en annan vändpunkt! så kanske jag inte ska ändra
Nu har jag bara bokat hjul och servon. Så allt är redo för byggnaden börjar igen (translate.google)
En liten uppdatering. Inkoppling av servo och funktioner. Jag har tänkt använda en 8kanals mottagare till dessa funktioner: 2st skevroder 2st Flaps 2st fartreglage 1st höjdroder 1st sidroder 1st styrningav sporre (får inte röra sig när det är infällt) Huvudställ Sporrställ(går åt motsatt håll mot huvudställ) Samanlagt11funktioer/kanaler Skevrodren och flaps måste ha egna kanaler, fartreglagen kopplas med en y-kabel. Att sporrstället går åt fel håll åtgärdades på följande vis. Någon sa till mig attdet är bara att vända på kablarna på motorn. Det går inte då motorn fortsätter och förstör kretskortet. Nu var det bara att försöka löda tillbaka den lilla strömbrytarenpå kretskortet, sedan vände jag på kortet och tog ut kablarna på andra sidan.Inte snyggt men det fungerar.
Nästa problematt sporren inte skall röra sig när det är infällt. Då jag inte har någon ledig kanal att programera till detta började jag att fundera på någon form avbrytare som känner av sporrstället. Sedan hittade jag en Receiver Controlled Switch som jag kopplade in på ställkanalen. Den bryter plusmatningen till servot som vrider sporrstället.
Kommentar