Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Ja den är ju onekligen mycket roligare i gul än silver. Som jag förstått så är den gula egentligen inte en svensk färg utan de var även gula i bla US.
Men den ser ju lite mer använd och sliten ut nu som jag kan tänka mig att originalen var när de användes att skola med.
Jag har gjort 10 landningar nu med den och den är verkligen skoj att flyga. Men man får inte tappa fokus nå mycket, utan det gäller att vara med hela tiden. Starta är inga problem, men landningarna kräver lite övning. Den måste flygas ner istället för att stallas ner och gärna sättas på huvudstället först. Vet inte om jag hade velat flyga den utan flaps som den är från fabriken.
Den blev som jag hade planerat, en busig något så när skala maskin som man vågar flyga lågt och fort med :-)
Å jag som skrev så stort att man måste flyga ner den och inte tappa fokus... Det var det precis vad jag gjorde ikväll. Kom in för landning men missbedömde farten. Så en halv meter över banan (asfalt) så klippte den över vänster vinge och ground loppa.
Canopyn sprack längst fram och stället kröktes och ett litet jack i vänster vingtipp.
Inga jätte skador, men extra surt på canopyn.. Har lagat den dugligt nu och kommer funka över sommaren antagligen. Men vart köper man en ny?
Kommentar