Top Flite DC-3 (Vintage Airlines?)

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bokis
    • maj 2006
    • 5041

Lysande ! Såg super ut,lagom fort och allt! Lustigt det där med dyktrimmet,jag hade en TF DC-3.den var samma ,ESM och Ziroli likaså..
    Något känns galet på allihopa,lite felvinklad stabbe?
    När du känner dig säker på den så kan du alltid tappa fart på lite höjd o se hur den bär sig åt,kan vara lärorikt,bättre o göra det däruppe än o tappa farten på en meters höjd (jodå,been there,done that) :lollypop:
    // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
      • 7676

Härligt!
      Såg ut att flyga riktigt bra.
      Retroholic!

Kommentar

• Daniel Ahlin

• dec 2015
        • 337

Om någon tvivlar på den bortklippta landningen så finns det en film från kameran man nr 2

Stall och vikning eventuellt spinn tar jag senare. Jag hade inte fått till min klaff 100% så den hänger ned någon mm i bakkant, de kan ge lite nos upp tendenser.
        Senast redigerad av bokis; 2017-06-15, 19:26.

Kommentar

• bokis
          • maj 2006
          • 5041

När du gör filminlägg så har du i skrivrutans ovankant på raden där en Icon som ser ut som en filmsnutt,klicka på den när du vill lägga in videon så får du in en ruta som du klistrar in tubklippet i..
          Snyggt förrexten,det syns att den är lätt!
          // Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
          (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Daniel Ahlin

• dec 2015
            • 337

Aha, nu ser jag att det är redigerat. Tyckte att det funkade jättesmidigt att bara klistra in länken. Tackar för både redigering och förklaring

Kommentar

• Ålänning
              • maj 2007
              • 6806

Oj! Den flög ju snällt, långsamt och fint!!! Trodde den skulle vara lite raket med tanke på storleken. Grattis till bra premiär! =)
              Lockar med elsetup i min också nu...
              www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• Daniel Ahlin

• dec 2015
                • 337

Den flög bättre än väntat och då är den ändå 300 gram tyngre än jag tänkt mig. Var tvungen att blya nosen rejält. Totalvikt 4,3Kg.

Bygger man lätt fena och stabbe så kan man kanske klara sig utan extra tyngd i nosen.

Kommentar

Arbetssätt...