Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Själv har jag börjat snickra på en 4 axlig värmetråd för att skära i cellplast, kansek inte så mycket för att jag behöver en utan snarare för att jag redan råkade ha nästan alla delar hemma.
Kul! Verkar inte vara så många som skär friggo numera?
Gjorde det mycket förr.
Svårt att få tag i rätt brunpapper numera men jag har en rulle ståendes som väntar.
Jag bygger den här maskinen: https://rckeith.co.uk/
Om det blir bra och känns användbart så kommer jag bygga om konstruktionen helt som en kub av extruderad aluminium istället. Som det är just nu är maskinen lite onödigt klumpig.
Jag bygger den här maskinen: https://rckeith.co.uk/
Om det blir bra och känns användbart så kommer jag bygga om konstruktionen helt som en kub av extruderad aluminium istället. Som det är just nu är maskinen lite onödigt klumpig.
Coolt lite sugen blir man på en 4-axis foamskärare, själv har jag beställt min co2 laser 50watt....byggyta 500x300mm....ska bli kul att få leka med den sen.....
Sådärja då är man ägare till en co2 laser =)... Snart Kan vi Börja skära ut vingdelarna, och dom sista delarna till Miggan, sen har jag I smyg börjat Bygga en Gemini-v2.....Låååångdistans plan ca 16mil radie
Co2 betyder bara att lasern är vätskekyld för att inte gå för varm...Skulle tro att 10mm plywood är Inga problem att skära...
Ska försöka testa lite under veckan så återkommer jag med lite resultat
Anders det blev en KinesLaser 500x300mm skäryta, Kommer byta control board till Ruida eller liknade....Då Kommer jag kunna använda Lightburn programmet som är suveränt
Liten uppdateringsbild på bygget, har börjat klä hon på insidan....Tur att min leverans från MBS har kommit med
lite lättspackel idag, så man Kan fixa lite skavanker
Ingen lek det där med att klä med balsa men men man lär sig!!
Kommentar