Nu har jag för första gången flygit min Sbach 342 på 3 celler. Jag använde X2204-28 KV:1480 med en GWS DD 8x4.
Ojoj, vilket drag! :thumbup:
Snacka om vertikalprestanda!
Och vilket snabbt gassvar motorn fick sedan! :dance3:
Jag har bara två mikromottagare så denna skulle jag ha i min Mini så jag satte dit en vanlig. Då blev den nya flygvikten 195 gram & det märks ju lite när man flyger långsamnt men det uppvägs lätt av effekten i motorn!
Nu var det ju 5 minusgrader så kylningen var bra, så det säger kanske inte mycket, men motorn var helt kall direkt efter flygning.
Sitter här med ett leende från öra till öra efter att flugit igenom 4 accar! :applause:
Ojoj, vilket drag! :thumbup:
Snacka om vertikalprestanda!
Och vilket snabbt gassvar motorn fick sedan! :dance3:Jag har bara två mikromottagare så denna skulle jag ha i min Mini så jag satte dit en vanlig. Då blev den nya flygvikten 195 gram & det märks ju lite när man flyger långsamnt men det uppvägs lätt av effekten i motorn!
Nu var det ju 5 minusgrader så kylningen var bra, så det säger kanske inte mycket, men motorn var helt kall direkt efter flygning.

Sitter här med ett leende från öra till öra efter att flugit igenom 4 accar! :applause:

Den väger 14 gram med inbyggt reglage!
Kommentar