Tema: RC-Factory:s flygplan i EPP

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rille Stark
    • jun 2011
    • 410

3 blad

Nu har man handlat igen...
    3 bladig GWS 6x3.
    Jag har prövat & hovra inne & det är enkelt & stabilt. Antingen har jag blivit bättre på't eller så är det lättare än med 7x3,5.
    På lördag är det inomhusflygmeeting igen så då får man se hur den är att flyga med!
    Bifogade filer

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
      • 989

Ursprungligen postat av Miracle
      3 bladig GWS 6x3.
      Jag har prövat & hovra inne & det är enkelt & stabilt. Antingen har jag blivit bättre på't eller så är det lättare än med 7x3,5.
      ...
      Misstänker både och när man sett dina flygfilmer Och tror själv det är lättare med mer blås över roderytorna, min goldyak med kV3000 och liten propp är mycket bättre på att stå still än tex. yakliten med 7x3.5. Fast det går åt mer ström med blås utan drag
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Rille Stark
        • jun 2011
        • 410

Jo, å det visade sig svårt att få propellern att sitta kvar. den drog iväg på egen hand nu när jag flög inne på jobbet vid lunchen. :concern: Får fundera lite på det.

Kommentar

• Rille Stark
          • jun 2011
          • 410

Crack Wing

Då var det dags igen! Crack Wing!!!

Senast redigerad av Rille Stark; 2013-02-01, 12:17.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
            • 989

Jo, å det visade sig svårt att få propellern att sitta kvar. den drog iväg på egen hand nu när jag flög inne på jobbet vid lunchen. :concern: Får fundera lite på det.
            http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fastel...-ringar-86702/

har varit gôrbra i mina plan o små multirotorer, håller länge utan "torrsprickor" och går dra på en ganska tajt ring så propp inte blir frigående. Nackdelen är att det blir massa storlekar över... om man inte behöver tätningar till annat förstås
            Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar

• Rille Stark
              • jun 2011
              • 410

Tack för tipset! Tyvärr har vi långt till Biltema här, men jag ska kolla om det finns nå dylikt på Mekonomen eller Autoexperten.

Kommentar

• Peterps
                • nov 2012
                • 135

Cooool kanske ingen slowflyer men den kommer säkert å flyga kalas...

//Peter

Kommentar

• Rille Stark
                  • jun 2011
                  • 410

3 bladig GWS 6x3.
                  På lördag är det inomhusflygmeeting igen så då får man se hur den är att flyga med!
                  Jo, nu har man prövat. Jag fick modifiera den ganska kraftig för att få den att hänga med planet hela tiden och inte dra i väg på egen hand.
                  Den gör Mini:n betydligt långsammare och lättare att flyga, men drag kraften är inte lysande. Den drar upp planet ganska långsamt från hovrande. Sedan är den ömtålig så det blev bara 5 minuter innan den gick sönder vid en ordinär kontakt med golvet. :(
                  Då bytte jag till GWS DD 6x3 tvåbladig & det visade sig vara en riktig hit! Samma lite långsammare flygning, men ändå bra med kraft! Med denna propeller behöver man inte använda mycket av utrymmet i hallen! Den fick sitta på under den resten av dagen.

Kommentar

• numnutchris

• dec 2008
                    • 989

Min Lite har hållit sej förvånansvärt hel, förutom 1a innetillfällets proppbett i tailen och landställen som fått några bett av salen. Vågar man lägga ut lite film; hade gopron i pannan igår igen...

Kommentar

• Rille Stark
                      • jun 2011
                      • 410

Alltid roligt med lite film!
                      Idag var det nog ingen som filma i Bergvikshallen.

Kommentar

• Rille Stark
                        • jun 2011
                        • 410

Jag har nu byggt & flugit 4 st små flygplan i EPP och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Dessa modeller har verkligen utvecklat min flygning & de har stått pall för de flesta misstag från min sida och endast behövt enkla reparationer. :applouse:

När jag letade nya servon & motor till min Mini så hamnade jag på ML Hobbys sida och där såg jag några större plan i EPP, bland annat en Extra 330LX. Jag blev nyfiken att pröva hur det kunde fungera och har nu funderat färdigt på saken så idag var jag och hämtade ut ett paket.

För er som inte hängt med i tråden så är den lilla saken i mitten en Crack Yak Mini!
                        Bifogade filer

Kommentar

• Peterps
                          • nov 2012
                          • 135

Jag har nu byggt & flugit 4 st små flygplan i EPP och jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Dessa modeller har verkligen utvecklat min flygning & de har stått pall för de flesta misstag från min sida och endast behövt enkla reparationer. :applouse:

När jag letade nya servon & motor till min Mini så hamnade jag på ML Hobbys sida och där såg jag några större plan i EPP, bland annat en Extra 330LX. Jag blev nyfiken att pröva hur det kunde fungera och har nu funderat färdigt på saken så idag var jag och hämtade ut ett paket.

För er som inte hängt med i tråden så är den lilla saken i mitten en Crack Yak Mini!
                          Kul har kikat på något liknade ska bli spännande å höra vad du tycker....

//Peter

Kommentar

• Rille Stark
                            • jun 2011
                            • 410

Jo, det ska jag berätta men det dröjer nog lite för motor & servon kommer hem om ca två veckor.
                            Jag kan väll säga att av det jag sett så långt att det syns tydligt att killen som äger den här fabriken, Winners Model, själv är pilot. Alla de viktiga detaljerna verkar vara omsorgsfullt gjorda & tillbehören är av god kvalite med t.ex. kullinkar.

Kommentar

• Rille Stark
                              • jun 2011
                              • 410

Sedan igår så finns det bara 4 kvar av den röda!

Kommentar

• McRegor
                                • maj 2006
                                • 7942

Här finns en utförligare bygganvisning till Wingen än den som finns på RC Flights hemsida - http://www.twistedhobbys.com/media/C...Manual_01a.pdf
                                Nästan så det börjar vibrera lite i köpfingret...
                                Roger

Kommentar

Arbetssätt...