Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Tackar för kondoleansbreven. Det känns skönt att inte känna sig ensam i denna svåra stund.

Om min ES hade försvunnit in i skogen, utan att bli återfunnen igen, vid mitt första flygförsök så tror jag inte jag någonsin igen hade provat rc-flyg igen. Framför allt hade jag nog inte vågat säga något till min fru!
    Strongt att komma igen efter en sådan start! :thumbup:

Ja, jo ska kontemplera över gårdagen medans jag limmar och sedan är det väl bara på det igen!

Appropå köpa fler flygplan.
    Ni kommer snart få se bilder på Hur jag limmar o gråter över en Cessna!

Som sagt, det blir aldrig för sent för att ge upp, så då kan jag likväl köra på ett tag till!

Lite off topic:
    Som ni kanske märkt vid det här laget så gillar jag att skriva och bjuder mer än gärna på mig själv och mina tillkortakommanden. Det jag verkligen hoppas är att andra nybörjare kan läsa o lära sig av mina frågor, era svar och efterföljande katastrofer (trots bra svar)!
    För flygar Essen blir det enkelt att hänvisa till tråden Krasch-kit när de inte orkar svara på samma fråga igen och igen. Dessutom, om man söker på forumet och något av resultaten står under trådnamnet så vet man att det är ett nybörjarsvar.
    Började själv skratta när jag läste om hur jag lyckades limma fast min egen strumpa i golvet och när jag svarade i mobilen med lim på fingrarna!
    Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-18, 14:09.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
      • dec 2007
      • 2709

Ursprungligen postat av Medeashusse
      I vilket fall så tror jag att jag måste fixa till min tumstyrning.
      Menar du med detta att du styr spakarna med bara tummarna?
      Ett tips är att prova att flyga med pincettgrepp, dvs att du håller spakarna med tumme och pekfinger. Tror det finns nån gammal tråd om detta och vill minnas att de flesta svarade att de flög med pincettgrepp.

Kommentar

• Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

Ja, jo jag gör ju det... Jag vet Jocke, gör om och gör rätt!
        Precis som när jag körde Mode 4 istället för 2 på sändaren.. Suck.. Bara att lära om.. :(
        Det verkar som om jag ska ta mig igenom det här den hårda vägen!
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

Haverikommisionen har kommit med en rapport.

RGB (Red Green Blue) fick en del blessyrer i nos och motorfäste, inga märkvärdiga skador i min värld.

En typ av foglossning.

Lite lim och ett stödförband av tejp under torktiden.

Mortorfästet är egentligen en gammal skada som gick upp, trots förstärkningar. Iofs så är det inte konstigt med tanke på nedslagshastigheten.

Lite lim och kolfiber så är jag tillbaka till ruta fyra.

Har även bänt och vridit i skrov o vingar för att hitta sprickor, men det fanns inga.

NÅÅÅÅÅÅ!
          Varför gick det andra, "nya" planet i backen??!

Tiotusenkronorsfrågan kommer här... SUCK!!

(Kolla tummen! :p )

Slutsatserna:
          RGB: Mycket troligt att batteriet lossnade vid första utkastet, som inte gick så bra. Åtgärda genom bättre batteriinfästning.

Ny-planet: Om man installerar en ny mottagare i ett nytt plan, se till att kolla alla roder och när du gjort det kolla alla roder en gång till och tänk till ordentligt.

I varjefall, färdigpackad för nya äventyr!

Kanske i ett luftrum ovanför dig...
          Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-19, 00:58.

Kommentar

• Mr J
            • maj 2006
            • 4130

Ja, jo jag gör ju det... Jag vet Jocke, gör om och gör rätt!
            Precis som när jag körde Mode 4 istället för 2 på sändaren.. Suck.. Bara att lära om.. :(
            Det verkar som om jag ska ta mig igenom det här den hårda vägen!
            Bara för att du ska få lite perspektiv på det hela så kika på den här filmen, det är ett gäng glada grabbar från Åland som verkligen lärde sig den hårda vägen...

Kommentar

• Bmsone
              • sep 2010
              • 65

Ursprungligen postat av Mr J
              Bara för att du ska få lite perspektiv på det hela så kika på den här filmen, det är ett gäng glada grabbar från Åland som verkligen lärde sig den hårda vägen...

http://rcaland.ax/filmer/2007/djaken...hardavagen.wmv
              Dom var inte lite tokiga. Undrar hur många calmato sports de gjorde av med den i trädet liknade min första krasch, med ett nytt plan på premiärtur.

/Björn från S2 via Tapatalk
              __________________________________________________ ___
              Björn Söderberg, Timrå
              :crazy_pilot:

Kommentar

• Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

Ha, ha! Underbart befriande film! Jag skulle passa i det gänget....

Kommentar

• Mr J
                  • maj 2006
                  • 4130

Ursprungligen postat av Bmsone
                  Dom var inte lite tokiga. Undrar hur många calmato sports de gjorde av med den i trädet liknade min första krasch, med ett nytt plan på premiärtur.

/Björn från S2 via Tapatalk
                  Tja... Det året var det svårt att få tag på trainers i hobbyhandeln...

Kommentar

• Mr J
                    • maj 2006
                    • 4130

Ha, ha! Underbart befriande film! Jag skulle passa i det gänget....
                    Inte nu längre...

Dom har lärt sig en hel del sen 2007, och är nu hur duktiga som helst....

Kommentar

• Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

Tack för den uppmuntrande vinklingen! :p
                      Då har jag bara 5 år och 11 månader kvar innan jag är "hur bra som helst"! :banghead:

Kommentar

• Mr J
                        • maj 2006
                        • 4130

Tack för den uppmuntrande vinklingen! :p
                        Då har jag bara 5 år och 11 månader kvar innan jag är "hur bra som helst"! :banghead:
                        Ja, om du är lika smart som en Ålänning...

Du kan ju kika på deras filmer och se hur utvecklingen framskrider, de senaste årsfilmerna är inte lika underhållande som de från 2007-2008...

Senast redigerad av Mr J; 2013-06-18, 20:21.

Kommentar

• Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

Ha, ha! Jag håller med, 2007's årgång är bäst!

Kommentar

• Skrotiz
                            • jun 2009
                            • 540

Dom första Ålands filmerna var bara så roliga, speciellt den absolut första(var de 2007?)
                            Grymt roliga, de är kul å se rc plan krascha även fast man tycker synd om piloterna.
                            De är tom så roligt att min wing dragon har börjat få ganska vådliga manövrar på sig bara för att de är så kul å testa gränserna å se om de går, eller skratta då de inte gick bra

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Kommentar

• Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

Kom o hälsa på mig så kommer du skratta så du får magknip!

Kommentar

• Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

5 år, 11 månader och två dagar innan jag är som de som bor på Åland, ska det vara om man är petig.
                                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-19, 10:48.

Kommentar

Arbetssätt...