Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

Ok, mao. så får man testa sig fram. I varjefall hade en idé men den får vänta ett tag.

Om någon hade tänkt köpa Julas modellknivsset 33 delar, ge f-n i det! HELT värdelöst det går knappt använda det. Bladen är slöa när man plockar upp dom ur lådan och skaften är av riktigt dålig kvalitet. Trodde inte det skulle vara toppkvalitet, men det här var riktigt dåligt.

http://www.jula.se/modellknivset-33-delar-122010

Var köper man riktiga prylar?
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

Om man har ett roder som man tycker ger mer utslag åt ena hållet än mot det andra, vad är fel då och hur ska man göra för att justera in det?
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Kommentar

• jocke1963
        • dec 2007
        • 2709

Ursprungligen postat av Medeashusse
        Var köper man riktiga prylar?
        Dessa funkar bra:

Kommentar

• jocke1963
          • dec 2007
          • 2709

Ursprungligen postat av Medeashusse
          Om man har ett roder som man tycker ger mer utslag åt ena hållet än mot det andra, vad är fel då och hur ska man göra för att justera in det?
          Troligast beroende på var gångjärnsleden, alt roderhornet är placerat, eller att servo-oket ej är centrerat. Lätt fixat i inställningarna på en mer avancerad radio.. :/

Kommentar

• Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

Ja, den var ju billig o bra! Det roliga är att jag inne på Clas Ohlsson precis innan jag hamnade på Jula! :banghead:

Ok, på det viset. Får kolla lite närmre då.
            Det är stabilisatorn som har lite dålig uppåt vinkel efter Touch n Go kraschen där den hakade tag i underlaget. Börjar i ena änden och ser var jag hamnar.

Kommentar

• Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

Hur får man ihop dom här två på ett smidigt sätt. Balanseringskabeln på accen ska ihop med en batterivarnare.
              Finns det någon snabbkoppling eller är det lödning som gäller?

Skulle iofs vilja lägga den en bit akterut i planet, så att sätta den på en kabel kanske inte vore fel.

Help, i need somebody!

Kommentar

• Skrotiz
                • jun 2009
                • 540

Den där acc varnaren är bara tänkt att tryckas in i balanseringskontakten.
                Vill du ha den längre bort så funkar de med en förlägningskabel för balanseringskontakten på 3cells lipo.
                Kolla bara så du får rätt kontakter innan du beställer nåt.

Kommentar

• Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

Ha, ha.. Jag verkar bara bli dummare o dummare destå mer jag lär mig...
                  Allvarligt, jag fattade inte att den fjärde pinnen var för 4C..... :(
                  Bifogade filer

Kommentar

• Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

När jag ändå är i reparations, förstärknings, renoverings och modifieringstagen....

Måste man använda Multiplex egna färger på Elaporen eller finns det andra typer man kan använda?

Nä, tänkte inte göra ett snyggt lackjobb utan bara göra ordentliga visuella färgmarkeringar.
                    Vingspetsarna i olika färger.
                    Framkanter på vingarna och nos. (Den försvinner för mig under inflygning.)
                    Egen färg på undersidan av klaffarna.
                    Eventuellt olika färger på ovan och undersida av planet.
                    Etc etc...

Men vi får se, jag ska se till att flyga lite först. För nu har det varit lite för mycket verkstad.
                    Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-06, 00:12.

Kommentar

• Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

Kanske så här, lär inte missa det i luften.
                      Det är bara några kulörta lyktor som fattas så är den fullbordad!
                      Bifogade filer

Kommentar

• pgrts
                        • jun 2006
                        • 2015

Undersidan ska vara ljusblå så att den syns fint mot himlen ;-) Elapor fixar de flesta färgerna men det är en "fet" plats så den behöver lite "tryck". Biltemas lackfärger brukar funka men man ska alltid prova med en droppe på insidan så att man ser att det inte fräter. Sedan gäller förstås att man bara ska "springa förbi" med sprayburken så att det inte blir tjocka lager. Extra vikt är aldrig bra på flygplan. - Finns det ingen maskeringstejp i fotoshop?

Kommentar

• Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

Ja, det finns många sorters maskeringstejp i PS, men den här bilden är gjorde jag med fingerfärg i min Xperia Z!! :p

Biltemas lackfärg, jag är inte tvungen.att bara använda hobbyfärgerna (så det här inte blir fel)?
                          Vad rengör jag med, t-sprit som ni skrev om lååångt tidigare i tråden?

Förövrigt så blir det nog inte ens fingerfärgsmålat som på bilden utan betydligt enklare. Hittar antagligen en ny stolpe eller ett nytt träd att vira planet runt snart, så det är ingen idé.
                          Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-06, 12:24.

Kommentar

• Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

Appropå träd och stolpar.

Hur många timmars flygning brukar en normalbegåvad nybörjare behöva för att gå vidare i karriären? Det brukar finnas sådana råmärken inom det mesta.

Kommentar

• Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

Skrotiz, hur satte du fast magneterna? Snubblade över en påse när jag var på Clas Ohlsson i ett annat ärende.

Jag får nog fixa servon som gör att vingarna flaxar om jag fortsätter hänga på grejer på den i den här takten!?

Kommentar

• Mr J
                                • maj 2006
                                • 4130

Ös du på med färg bara.
                                Elapor är så kemiskt stabil att ingen färg skadar foamen oavsett lösningsmedel, problemet brukar vara det motsatta, färgen flagar när foamen flexar, det gäller även Multiplex egen "Elaporfärg". Så man brukar behöva bättra lite emellanåt.

Kommentar

Arbetssätt...