Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skrotiz
    • jun 2009
    • 540

    #286
    Jag limmade fast magneterna i varsin vinge, men se till å limma dom rätt väg så du inte får motsatt effekt.
    Sen kan du nog använda två par magneter för att de ska sitta lite bättre.

    Kommentar

    • Medeashusse
      • maj 2013
      • 959

      #287
      Köpte hobbyfärgerna, så nu ska jag göra något nytt igen! :-D

      Tror inte att jag behöver oroa mig för om färgen flagnar, planet ligger nog i en sopsäck innan det blir aktuellt..

      Ok, det var 10 i påsen och de hade 10N i dragkraft. Hur många behöver jag om jag drar in i ett järnrör? :-P
      Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-06, 17:21.
      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

      Kommentar

      • pgrts

        • jun 2006
        • 2015

        #288
        Om du landar optimalt ska det väl räcka med en magnet för att hålla fast planet i röret? Hobbyfärg - är inte det den vattenbaserade som man kan borsta bort? I och för sig så kanske du kan använda den för att få lite färg på epoxi ;-) Timmar innan man går vidare - 42 naturligtvis - det är ju svaret på allt. En del går direkt på avancerade modeller men de flesta kommer nog aldrig längre än till trainerstadiet. Sätt mål och träna på det du vill uppnå - var inte feg! Sen kommer du att komma underfund med om du är flygare, samlare, byggare eller läppflygare.
        ___________________
        patrik@pgdata.se

        Kommentar

        • Mr J
          • maj 2006
          • 4130

          #289
          Ursprungligen postat av Medeashusse
          Köpte hobbyfärgerna, så nu ska jag göra något nytt igen! :-D

          Tror inte att jag behöver oroa mig för om färgen flagnar, planet ligger nog i en sopsäck innan det blir aktuellt..

          Ok, det var 10 i påsen och de hade 10N i dragkraft. Hur många behöver jag om jag drar in i ett järnrör? :-P
          Om du sätter dit alla 10 magneterna så kommer kärran garanterat att flyga in i det där järnröret.... :sarcastic:

          Kommentar

          • Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

            #290
            *asgarv*
            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

            Kommentar

            • Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

              #291
              Har alltid en handduk med mig!

              Då har jag bara 43,5 timmar kvar! :-P
              Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-06, 20:24.
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

              Kommentar

              • Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

                #292
                Himmelsblå sades det och himmelsblå blev det! Precis som Pgrts ville! :p

                Det skulle varit gul färg, men när jag kom hem låg det himmelsblå i påsen... Vete fan vad som hände, men jag orkade inte att åka tillbaka o byta..



                Det blev inget speciellt bra lackjobb, men kul var det!

                Det blir fler färger imorgon, stay tuned..
                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-06-07, 00:25.
                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                Kommentar

                • pgrts

                  • jun 2006
                  • 2015

                  #293
                  Ursprungligen postat av Medeashusse
                  Har alltid en handduk med mig!
                  Då missade du förstås inte den 25 maj :-)
                  ___________________
                  patrik@pgdata.se

                  Kommentar

                  • Medeashusse
                    • maj 2013
                    • 959

                    #294
                    Naturligtvis inte..... :-)
                    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                    Kommentar

                    • Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

                      #295
                      Skrattar/gråter! Fy fan vad fult det blev och fan vad kass jag var på att lägga färgen o maskeringen.

                      Men för att det trots allt var första gången jag gjorde något sådant här, är jag ganska missnöjd!!! ;-)

                      Jag skulle hållt mig till vingspetsarna och framkanten på vingarna....

                      Lackera flygplan, check..
                      Bifogade filer
                      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                      Kommentar

                      • pgrts

                        • jun 2006
                        • 2015

                        #296
                        Grannt så man nästan blir tårögd.
                        ___________________
                        patrik@pgdata.se

                        Kommentar

                        • Thomas

                          • jun 2006
                          • 7673

                          #297
                          På lite håll ser den ju riktigt snygg ut!
                          Retroholic!

                          Kommentar

                          • Mr J
                            • maj 2006
                            • 4130

                            #298
                            På tjugofem meters höjd kommer det att bli skitsnyggt

                            Kommentar

                            • Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

                              #299
                              Ni är så snälla så!

                              Jamen fan, färgen flagnar redan!
                              Hälften for av när jag demaskerade den!
                              Nä, jag orkar inte pilla med bättringsfärg..

                              Om jag sätter navigationljus på den så kanske jag kan sälja den som dekoration till en rave-club!

                              I vilket fall så lär jag "hitta" den i alla vinklar när jag flyger och det var ju det som var meningen från början...
                              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                              Kommentar

                              • Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

                                #300
                                Om man byter från mode 4 till mode 2 på sändaren. Reversera några servon också. Jag glömde ett, det blev en våldsam start..

                                35-40 meters höjd, innan den ser bra ut! . Iofs så var signalfärgerna riktigt bra som orienteringsstöd.

                                Hem o limma igen..
                                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...