Jet trainer!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dufniall
    • dec 2009
    • 133

Nu har ni ju faktisk fåt et ok pris på en nästen flygklar maskin här, så nu är det väl bara att slå till ?
    För mycket snak, för lite turbin..... :0)

Kommentar

• Kennerdahl
      • dec 2010
      • 468

Ursprungligen postat av Dufniall
      Nu har ni ju faktisk fåt et ok pris på en nästen flygklar maskin här, så nu är det väl bara att slå till ?
      Helt rätt Sören! :sarcastic:

Magnus, det är din tråd så du får första tjing..
      mvh Kenny

Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
      www.youtube.com/kennerdahl
      www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• petera38
        • dec 2008
        • 592

Jap..."Viel Geschrei und wenig Wolle" som dom säger i Tyskland! Mycket snack och lite handling....se nu f.. fa.. att få fingrarna ut! grabbar!

/Pete
        An Expert has done every mistake ...
        A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• Kennerdahl
          • dec 2010
          • 468

wtf?

Ursprungligen postat av petera38
          Jap..."Viel Geschrei und wenig Wolle" som dom säger i Tyskland! Mycket snack och lite handling....se nu f.. fa.. att få fingrarna ut! grabbar!

/Pete
          Eh...? "Mycket skrik och lite ull" fick jag det till men det kanske är ett uttryck från landet.. :sarcastic:
          Jag skulle nog säga "Diskussion weniger fliegen und mehr!"..
          mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
            • nov 2009
            • 856

Härligt med känslor!

Hej alla!
            Fick just idetta nu svar från Als hobby, att min JJ-1400 skulle passa utmärkt i en Boomerang Nano, så en sån får det bli.
            Sen är säkert Niklas pris alldeles utmärkt, men Turbin har jag ju redan en, även om det är en kines.
            Har också förstått att köpa jet är ungefär som att spela poker, det spelar inte så stor roll hur mycket du satsar, däremot hur mycket du är beredd att förlora, vid en eventuell krash. Nu Sören och Kenny, är det ju bara att köpa Sprinten.
            Själv har man ytterligare ett bygge att se fram emot, och en kines som måste startas he he. Har förresten precis köpt en till 1/10 Viggen från Österrike.

Hils
            Magnus
            Senast redigerad av Baua; 2010-12-29, 18:02.
            Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Baua
              • nov 2009
              • 856

Skönt att du har kvicknat till Sören.
              Hur går det med F16?

Hils
              Magnus

Kommentar

• petera38
                • dec 2008
                • 592

Ursprungligen postat av Kennerdahl
                Eh...? "Mycket skrik och lite ull" fick jag det till men det kanske är ett uttryck från landet.. :sarcastic:
                Jag skulle nog säga "Diskussion weniger fliegen und mehr!"..
                Det stämmer Kenny... det är gammalt uttryck från landet, som har moderniserats lite...:sarcastic:
                Jag mener, att nu har jag följt denna här diskussion fram och tilbaks om vilken turbin och vilken modell man skulle börja med...och ingenting har hänt. Nu måste det vara dags att ta ett beslut.:stupido2:
                /Pete
                An Expert has done every mistake ...
                A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:

Kommentar

• Ultra Bandit
                  • aug 2008
                  • 373

/Pete
                  Pete!
                  Den va bra ha,ha:sarcastic:

Lasse P

Kommentar

• Dufniall
                    • dec 2009
                    • 133

Skönt att du har kvicknat till Sören.
                    Hur går det med F16?

Hils
                    Magnus

Har inte rört RC sedan min "resa", har kört lite sim, och varit i Bosön och kolla lite, thats it.
                    Blir nu sim främöver, tills det blir det varmera, och hjärtet orkar.

Kommentar

• Baua
                      • nov 2009
                      • 856

Mycket snack på liten verkstad

Hej Pete!

Först främst är detta ingen rådfrågar tråd, utan en undran om någon har en Jettrainer till salu för en vettig peng, helst utan turbin och Ibland måste tankar och funderingar helt enkelt få ligga till sig lite, mest beroende på hur mycket saker och ting kommer att nyttjas, är inte konstigare än så. Har kommit en del andra modeller emellan också. Beslutet att det ska bli en Jet har varit klart rätt länge, att man därmed som nybörjare inte vet vad man ska ha är ju en annan sak. Ja kalla mig gärna velig det är helt ok, mycket snack på liten verkstad bjuder jag också på. Jag var faktiskt på gränsen att sluta med RC flyget för ett tag sedan, gick in i någon form av rc vägg kan man nog kalla det. Trots detta är ju själva botaniserandet i modelldjungeln också rätt kul. Hoppas på goda råd under rookie veckan i April, det ska bli riktigt kul. Och ja Pete det blir en obyggd Boomerang Nano, som verkligen är min drömkärra he he, skämt åsido den verkar flyga bra till en vettig peng, sen är den ju inte för stor heller. Om Kines turbinen startar får den väll hänga med ett tag annars blir det väll en J-Cat, så nu blev väll någon till glad. Hoppas att jag kan få lite goda Boomer råd när jag sätter igång med bygget. Åsså dessa obyggda viggar som står och väntar...

Hils
                      Magnus

Det stämmer Kenny... det är gammalt uttryck från landet, som har moderniserats lite...:sarcastic:
                      Jag mener, att nu har jag följt denna här diskussion fram och tilbaks om vilken turbin och vilken modell man skulle börja med...och ingenting har hänt. Nu måste det vara dags att ta ett beslut.:stupido2:
                      /Pete

Kommentar

• Ultra Bandit
                        • aug 2008
                        • 373

Ursprungligen postat av Baua
                        Undrar om någon i vårt avlånga land har en jettrainer till salu.
                        Helst komplett och till ett rimligt pris, då den förmodligen kommer få vara med om en del tråkigheter.
                        Ställ frågan på Jet Sweden så får du garanterat svar.
                        Dessutom förstår jag inte varför den ska behöva vara med om tråkigheter!
                        Om du inte klarar av att flyga den så ska du ta hjälp tills du behärskar den! Speciellt om du ska flyga på Tullinge..

P.s såg att det fanns flera modeller till salu på Jet Sweden, exempelvis en flygklar Harpoon med turbin för 18000 kr.
                        Om inte det är billigt nog för en flygklar modell så vet jag inte vad du är ute efter..

Lasse P

Kommentar

• Ultra Bandit
                          • aug 2008
                          • 373

Magnus!
                          Om du vill, så hjälper jag dig gärna den dan det blir aktuellt!
                          Vi flyger som sagt på Tullinge både du och jag.

Lasse P

Kommentar

• Baua
                            • nov 2009
                            • 856

Lasse!

Din hjälp tas tacksamt emot, när det blir dags för flygning.
                            Behöver garanterat ha hjälp med att starta upp Kinesen.
                            Vi blir 4st som flyger på Tullinge som kommer på rookie träffen, ska faktiskt bli riktigt kul.
                            Har missat dig på Tullinge men sprungit ihop med Einar och Olle tror jag han heter, när dom luftat
                            sina Jetar.

Hils
                            Magnus

Ursprungligen postat av Ultra Bandit
                            Magnus!
                            Om du vill, så hjälper jag dig gärna den dan det blir aktuellt!
                            Vi flyger som sagt på Tullinge både du och jag.

Lasse P

Kommentar

• Kennerdahl
                              • dec 2010
                              • 468

Har inte rört RC sedan min "resa", har kört lite sim, och varit i Bosön och kolla lite, thats it.
                              Blir nu sim främöver, tills det blir det varmera, och hjärtet orkar.
                              Låter bra sören.. kör på med simulatorn nu så ses vi på fältet med flyg, shorts och piké istället..
                              mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Kennerdahl
                                • dec 2010
                                • 468

Harpoon - finn fem fel

Lasse du som har koll, är det ofördelaktigt att börja med en delta-trainer?
                                Senast redigerad av Kennerdahl; 2010-12-29, 22:12.
                                mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

Arbetssätt...