MasterZap- Ang bromma så har jag fått samma svar i mailkonversation. Vad blir resultatet vid så fyrkantiga regler... Låt mig säga så här jag var ute och flög idag jag var inte ensam det var 5 andra där som jag inte kände, och gubben var röd vid övergångstället så att säga
. Men Arlanda som inte lider av mindrevärdeskomplex (eller vad nu anledningen är) har modellflygfält inom sin kontrollzon och det är okey.
. Men Arlanda som inte lider av mindrevärdeskomplex (eller vad nu anledningen är) har modellflygfält inom sin kontrollzon och det är okey.

. Vem vet hur länge han flög innan han reggade sig? Jaja det var en parentes. Jag som använde röd gubbe liknelsen ville endast sätta fingret på vad jag tror händer när en regel blir för stelbent. Den följs inte alls i stället (strunta i just röd gubbe liknelsen). Personligen flyger jag inte FPV men tycker att regelverket som det nu är utformat är klumpig då den inte gör skillnad på hur/var man flyger FPV. Och att FPV inte skulle vara en annan gren av samma hobby (modellflyg) är ju bara dumt i mina ögon. Samma prylar används man flyger små farkoster från marken som styrs med en radiosändare, enda skillnaden är att när det gäller FPV kollar man via en videoskärm. Ja detta måste ske med respekt för övrig flygtrafik självklart och inom många områden med en spotter. Men andra områden så som skog där det inte härjar massa andra människor kan detta göras utan spotter och utanför LOS utan att i onödan äventyra andras säkerhet mer än de flesta andra sporter/hobbys gör. Visst saker kan hända ändå men sannolikheten är extremt låg. Saker kan som jag sa hända i alla sporter om maximal otur är framme. Jägare kan råka skjuta människor och rallyförare kan köra in i folkmassor men är riskerna minimala accepteras dom. Men i FPV motståndarnas ögon ska man inte acceptera FPV flygning för risken inte är noll.
Kommentar