Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jepp, jag tänkte göra ett hål i skidan efter fingergreppet där skruven skjuts in. När plattan trycks upp så lossar skidan från skruven och modellen åket iväg.
Alternativt så kan man ha en andra nyckelring som håller i själva bungeen. Nyckelringen fästs och lossas enligt samma princip.
Då den är servostyrd borde det vara enkelt att styra med en Arduino eller vad tror du? När du blir färdig så får du gärna dela med dig av koden.
för min del blir det nog arduinon , det är ju vad jag råkar ha över
Min tanke va just med en extra nyckelring men hade tänkt montera pinnen direkt på servot, men det beror lite på hur mycket belastning det blir på pinnen.
visst delar jag med mig av koden. ruggigt enkel kod vill man kan man ju även koppla in mottagare till arduinon så kan man styra med radion iallafall
Det hade varit grymt om du ville göra det, tycker inte riktigt jag hittat "rätt" ännu
Detta är mina inställningar i Sony PZ0420. Bilden är lite för ljus men alla detaljer i mörka partier syns bra vilket jag tycker är viktigare än en "snygg" bild. Det är ju en flygkamera först och främst.
målade vingförlängningarna så jag kan se den i luften. och ja jag vill se den trots att det är en fpvmaskin.
Flourocerande färger gör sig inte så bra på bild. den gula bländade mig när jag tog fotot.
Jag går och funderar på hur jag ska instalera min RVJET.
Ni som har mycket erfarenhet och designat kanske kan ge några kloka råd
jag kommer att köra TSLRS och 2,4 1000 eller 700 mw video
Tjänar jag något på att placera rx och tx längre ut på vingarna än
i de påbörjat utskurna luckorna på sidorna av kroppen?
Eller kommer de långa kablarna agera som antenner och suga in
mer störningar i systemet om jag placerar tx rx längre ut ?
tjänar jag något på att dra aluminiumtape runt servo kablarna?
finns det risk för störande reflektioner om man använder aluminium tape ?
Tänkte köra rvjeten med en 169g motor 3548 890kv och 13x6.5 propp verkar det rimligt
behöver jag 4s eller tror ni man kommer iväg bra med 3s ?
Vet inte hur det gick till men på något sätt så är en RVjet på väg till mig :p Tänkte köra samma powerhd motor med en 13x7prop på 3cell(om jag hittar en prop i sverige).
Har ni problem med 1,3ghz och 433? Provade på min disco och kom inte längre än 800m innan bilden försvann och man märkte att det var ezuhf som störde videon.
Går att göra vinghållarna som boopidoo har designat av PLA eller är det för svagt?
Kan man ha 2st kameror? Vill inte använda min gopro som FPV kamera utan vill ha en separat kamera för det.
Kommentar