Måste genast kollas
NY PRODUKT: Rangevideo Headplay HD
Kollaps
X
-
-
Ja, det finns några som har varit konstant kritiska från början och som nu tycker att de är svikna och lurade. De är dessutom otroligt otrevliga i sitt sätt att bemöta andras åsikter. Sen har nu David22 gett sig in i diskussionen, då brukar det sällan sluta bra. För er som inte känner till David22 så är all positiv utveckling inom FPV hans egen förtjänst, alla som lyssnar på honom är smarta och de som tycker annorlunda är oerfarna...
Kommentar
-
Jag har test at en prototype av Headplay HD brillorna och det var det bästa jag testat i bildkvalitet sofar och att de sen kostar ca hälften så mycket som ett par fatshark dom v2 gör det mycket intressant. Väljer att ignorera diverse synpunkter från personer på fpvlab och rcgroups som går igång på att tycka vitt och brett och gärna om saker de inte testat.
Kommentar
-
Nu var det ju inte så mycket till test, men du fick ju känna lite på ett par Dom HD häromdagen.Jag har test at en prototype av Headplay HD brillorna och det var det bästa jag testat i bildkvalitet sofar och att de sen kostar ca hälften så mycket som ett par fatshark dom v2 gör det mycket intressant. Väljer att ignorera diverse synpunkter från personer på fpvlab och rcgroups som går igång på att tycka vitt och brett och gärna om saker de inte testat.
Någon markant skillnad på HP och Dom HD?Kommentar
-
-
-
Har även testat bägge och skillnaden är enorm. Det är två mycket olika produkter trots att de (i stort) fyller samma funktion. Bilden är helt klart överlägsen i HPHD både vad gäller bildkvalitet som storlek. För mig fungerar DomHD ganska bra men jag fick hela tiden pilla på IPD-justering och var inte så bekväm på något underligt sätt. Underligt eftersom jag gillar mina DomV1 och det ska väl inte vara så stor skillnad.
Utöver själva bilden så har DomHD en hel del extra som exempelvis HT, DVR och AVOUT. AVOUT kommer att vara enkelt att fixa själv och lite klumpigt att de inte gjorde det. Fick förklaringen att det fanns för få "pinnar" i min kontakt (jag som lobbade för XS9JK) men jag kommer att modda mina med en flerpolig brytare för att byta mellan AV IN/OUT, precis så som det är på mina Fatshark DomV1. Vad gäller DVR så är jag riktigt nöjd med min LM PV500ECO som jag kommer att fortsätta använda. Eftersom det blir samma kabel för ström och AVOUT så blir det inte en massa kablar som hänger och är i vägen.Kommentar
-
Anders, har du inte redan DOM HD?
Eller har du provat nån ny variant av dem?
Jag provade DOM HD i Habo (en vänlig pilot lånade ut) och tyckte inte skillnaden var så jättestor mot mina Att v2.
Ser fram imot att prova Headplay HD!Kommentar
-
Svall vi bara jämnfört bild rakt av så är mitt minne att Headplay HD prototypen mycket bättre vad gäller bildkvalitet och så. Bra skärpa hela vägen ut i bildens kanter kommer jag ihåg vilket är svårt med glasögon som tex. Fatshark etc. Jag kör nu fatshark dom v2 som jag är nöjd med.Kommentar
-
Är sugen på Hedplay, men har blivit ganska bekväm med mina Dom HD.
Får idag ner goggles, accar, radio, 250 quad och reservproppar i en ryggsäck, bara att slänga sig på cykel eller mc och åka iväg. Dessutom så kör jag video på 2,4 och är inte sugen på att koppla in en massa sladdar igen.
Saknar inte antennatracker, groundstation och allt annat meck med div sladdar och accar.Kommentar
-
Är också lite intresserad av headplay även om den är så stor jämför med FS.
En anledning är att jag får imma ibland i mina FS då jag har lätt att bli svettig i ansiktet när det är varmt eller solen lyser på en. Har provat med skidmaskmodd men då kommer bilden längre från ansiktet så bilden blir sämre/mindre
Andra (och största) anledningen är att det vore fräckt med så stor bild för inlevelsens skull.
Man har jue dock spenderat för mycket redan på dessa prylar så får se se hur det blir med att skaffa en till fpv grej hehe. Väntar och se fram emot vad ni som skaffar Headplay HD tycker om era innan iaf.Senast redigerad av Copterdude; 2015-05-27, 13:53.Kommentar
-
FS skall ju släppa en egen skimask med fläkt till sina Dom inom kort, dessutom lovar de att de skall komma änu närmare ögonen än tidigare.Är också lite intresserad av headplay även om den är så stor jämför med FS.
En anledning är att jag får imma ibland i mina FS då jag har lätt att bli svettig i ansiktet när det är varmt eller solen lyser på en. Har provat med skidmaskmodd men då kommer bilden längre från ansiktet så bilden blir sämre/mindre
Kommer väl med största sanolikhet att även inhandla Headplay så småningom.Kommentar

Kommentar