Rcff shootout 2009!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rndfp
    • jun 2009
    • 1

    #376
    Heia Sveariket...

    Dette må gjentas!.. Alt tyder på at dette kan bli Norens beste flytreff..

    En spesiell takk til de som står bak det hele, og ikke minst til poikorna wesse og slammis ++ som klarer å lage party selv uten sprit i årene :-) Takk også til Tim som fikset runtur over Stockholm i Saab Viggen..

    Beklager at jeg måtte stikke hjem med en rygg som ikke lengre funker. (skal aldri kjøpe rygg på Clas Ohlson mere) :vroam:

    Vi kommer trillende fra vest om et års tid.. Håper det er større skogbrannfare da enn i år :icon_pidu:


    Pål S. Vindfallet

    Opp skal det om det så skal ned igjen!
    Senast redigerad av rndfp; 2009-06-15, 16:18.

    Kommentar

    • DrHanke

      • maj 2006
      • 5250

      #377
      Trots reg regn och regn så verkade det mesta ha flytit på, vissa saker behöver vi förbättra medans andra behöver finputsas. Så här ett par dagar efter så är det mesta bortstädat sitter nu å väntar på latrin bilen och sopbilen för att bli av med avfallet sen ska bara solen göra sitt så vi kan ta ner militärtältet som fått sig en rejäl tvätt

      Vill passa på att tacka er alla som stod ut trots regnet, Tobbe som kräktes i kör med mig då vi tömde toaletterna, Bokis som agerat guide två dagar med Bill, Bertil som huserat Bill under sin vistelse, Britt som alltiallo och hjälpte mig städa i måndags samt packa alla bord å stolar, Johan och Thomas som i ösregnet plockade ner markeringar och nät, Ove med familj som ordnade serveringen och ihoppackningen under söndagen. Naturligtvis alla er andra som har varit med och dragit ett tungt lass i ösregnet hoppas ingen känner sig glömd!

      Björn Ek som ställt upp med bogsering, fält, tält och div andra göromål skall ha en eloge för sin insats!!

      Team Harofly som med ett leende på läpparna och alltid glada samt deras gästfrihet i deras tält!
      Senast redigerad av DrHanke; 2009-06-16, 08:21.
      //DrHanke

      *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

      Kommentar

      • AM
        Debattglad entusiast

        • maj 2006
        • 3464

        #378
        Ett fantastiskt meeting med fantastiska människor som kom från när och fjärran med sina fly(t)gande maskiner. Och så ett fantastiskt gäng kamrater som ställt upp till 100 procent och jobbat häcken av sig för att få det hela på plats. Med stor hjälp av de 50 procent av medlemsavgiften som oavkortat ska gå tillbaka till RCFF's medlemmar - och hårt arbete kunde vi genomföra Shootout 2009. Det blev en succé!

        Det enda vi inte rådde på var vädret. Trots ett kvalificerat skitväder så kom modellflygare från när och fjärran och alla med samma goda humör. Modellflygare är ett segt släkte. Vi gör om det nästa år tycker jag.

        Mvh
        Ove
        Ove (AM) Nielsen

        Kommentar

        • MonaHMFK
          • nov 2008
          • 115

          #379
          Måste bara tacka för helgen. trots riktigt dåligt väder så var det kul endå. Trevligt folk att prata med och fantastiskt god mat på kvällen. Jag kommer gärna nästa år igen.
          Väldigt fint fält , öppet åt alla håll. Synd att man inte fick flyga något. Men nästa år får man flyga desto mer istället.:sarcastic:

          Kommentar

          • ronas 22
            • jan 2009
            • 104

            #380
            Tack för shootouten ett minne för livet Och ett extra tack för arangörerna som fixat i hoop allt.
            wow vilka flygplan man har fått sett.
            Tog inte med mig något att flyga pga kraftigt regn och för att jag smällde cubben rakt ner i backen:( dagen innan shootouten. Orsak kollade aldrig tyngdpunkten och den låg väldigt långt bak.

            se fram emot nästa shootout
            /ronas kockaya
            mfk stratos:thumbup:

            Kommentar

            • DanneG
              webmaster
              RCFF - Administratör
              • jun 2006
              • 671

              #381
              Ja vi får blicka fram emot nästa shootout, tacka Tobbe B det är han som kirrade den kanongoda maten på lördagen underbart!
              /Daniel Gustafsson

              Radio: JR DSX9
              Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
              Heli: E-sky Belt CP
              Bil: Traxxas Slash 4x4
              Båt: Princess med Zenoah 26cc
              01010010010000110100011001000110

              Kommentar

              • DrHanke

                • maj 2006
                • 5250

                #382
                Tim vår egna Trollkonstnär som underhöll runt om i tälten under regnskurarna skall ha ha ett stort tack för sina insatser både på fältet men även för interljuven i Radio Stockholm 103.3!!
                //DrHanke

                *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

                Kommentar

                • bertile
                  • okt 2006
                  • 27

                  #383
                  Någon borde också säga tack till dig DrHanke för allt jobb du lagt ner före, under och efter träffen!! TACK HANKE för Jättejobbet hektor!!
                  bertile (som fick stå torrt i sekritariatet)

                  Kommentar

                  • bertile
                    • okt 2006
                    • 27

                    #384
                    Även BOKIS måste få en släng av godissleven. Denna underbart glada och framåt kille som inte RCFF klarar sig utan. Tack BOKIS för att du finns, jag bugar mig i stoftet för allt du och hustrun Britt gör!

                    Kommentar

                    • DennanHMFK
                      • maj 2006
                      • 1135

                      #385
                      Ursprungligen postat av bertile
                      Även BOKIS måste få en släng av godissleven. Denna underbart glada och framåt kille som inte RCFF klarar sig utan. Tack BOKIS för att du finns, jag bugar mig i stoftet för allt du och hustrun Britt gör!
                      Bokis fick ju till och med godis! :thumbup:

                      Kommentar

                      • JonasTecknare
                        • okt 2008
                        • 95

                        #386
                        Pontoner

                        Såna där conformal fueltanks?

                        Ursprungligen postat av info@hawkturbine.com
                        Hej
                        Tack för ett fint meeting.
                        Nu har F15 torkat (har aldrig varit så blöt!!!) och jag har bytt styrvajern som gick av i starten. Man kanske skulle bygga ett par pontoner som backupp för våta gräsfällt?

                        Ser fram emot ett nytt meeting i sol nästa sommar!
                        /Anders

                        Kommentar

                        • JonasTecknare
                          • okt 2008
                          • 95

                          #387
                          Jo, jag hörde nåt om en överläpp och en korv!
                          VILL HA BILDER!

                          Kommentar

                          • info@hawkturbine.com
                            • sep 2008
                            • 30

                            #388
                            Ursprungligen postat av JonasTecknare
                            Såna där conformal fueltanks?

                            Jepp...
                            Med ett litet steg på för snabbare planing...:sarcastic::stupido2:

                            /Anders

                            Kommentar

                            • JonasTecknare
                              • okt 2008
                              • 95

                              #389
                              magplask

                              MMMm, hade nog gått bättre att glida på buken med infälldaställ!

                              Ursprungligen postat av info@hawkturbine.com
                              Jepp...
                              Med ett litet steg på för snabbare planing...:sarcastic::stupido2:

                              /Anders

                              Kommentar

                              • Tobbe O
                                • maj 2006
                                • 1431

                                #390
                                Jag vill också tacka alla som klarade av att fixa en så bra träff i så dåligt väder:thumbup:

                                Hoppas att den blir på samma plats nästa år och inte längre ner för 71 mil känns nog långt att åka.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...