Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kronblom
    • maj 2012
    • 319

Jag knäckte en arm igår, så nu har jag fått byta tillbaka till 5'' varianten. Inte många mm mellan propellerna på samma sida med 5x45BN proppar.

Som det ser ut nu så tar jag ut 5V från vTx till kameran samt FC och mottagare. Tror nu den klarar det eller kan det uppstå problem?

Kommentar

• eAk
      • apr 2014
      • 1023

Ursprungligen postat av kronblom
      Jag knäckte en arm igår, så nu har jag fått byta tillbaka till 5'' varianten. Inte många mm mellan propellerna på samma sida med 5x45BN proppar.

Som det ser ut nu så tar jag ut 5V från vTx till kameran samt FC och mottagare. Tror nu den klarar det eller kan det uppstå problem?
      Har du inte en vtx med inbyggd regulator att koppla kameran till?

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ursprungligen postat av eAk
        Har du inte en vtx med inbyggd regulator att koppla kameran till?
        Läste fel.

Det går säkert bra.

Kommentar

• Mr. Rosso
          • mar 2015
          • 145

Blev flygning vid Sandsjöbacka idag igen fast runt ett nytt område. Slängde upp en hel flygning.

Vet inte om det är var extra blåsigt men jag upplever mycket mer vibrationer på 4s, bör man ändra PIDS om man går från 3s till 4s?

Kommentar

• Arfide
            • mar 2015
            • 71

Sägs om lite flygning till helgen?

Kommentar

• eAk
              • apr 2014
              • 1023

Ursprungligen postat av Mr. Rosso

Blev flygning vid Sandsjöbacka idag igen fast runt ett nytt område. Slängde upp en hel flygning.

Vet inte om det är var extra blåsigt men jag upplever mycket mer vibrationer på 4s, bör man ändra PIDS om man går från 3s till 4s?
              Vad mjukt det ser ut som med gimbal nästan.
              jag bör få min nya gopro idag så tänkte ta mig ut och provflyga med den ikväll.

Kommentar

• kronblom
                • maj 2012
                • 319

Var ute i förmiddags vid nya varvet. Ville få ner lipos till lagringsspänning.

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

Laddar nu ipp min nya gopro flr att gå ut och provföyga med den

Kommentar

• Mr. Rosso
                    • mar 2015
                    • 145

Ursprungligen postat av Arfide
                    Sägs om lite flygning till helgen?
                    Gärna, imorn? Ska dock bli ganska blåsigt.

Vad mjukt det ser ut som med gimbal nästan.
                    jag bör få min nya gopro idag så tänkte ta mig ut och provflyga med den ikväll.
                    Tack, försöker flyga så följsamt som möjligt. Nu har jag fått ordning på mina pids också och fått bort vibrationerna vid full gas .

Fast nu har ett mardröms problem dykt upp då jag helt plötsligt tappar bilden när jag flyger, det börjar flimra och blir svarta linjer och sen dör bilden helt, den kommer dock tillbaka efter nån sekund men i det här fallet vart det kraschlandning. Jag funderar på om det är min videosändare som spökar. Det är en aomway 200mw, och jag matar ström direkt från batteriet och jag vet inte om den pallar med 4s. Står att den ska klara 6-24v men hört lite olika på nätet.
                    Hur har ni som kör 4s kopplat era vtx?

Kommentar

• Arfide
                      • mar 2015
                      • 71

Tänkte försöka sikta på att köra på söndag istället, har lite saker inplanerat på dag och kväll på lördag.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Gärna, imorn? Ska dock bli ganska blåsigt.

Tack, försöker flyga så följsamt som möjligt. Nu har jag fått ordning på mina pids också och fått bort vibrationerna vid full gas .

Fast nu har ett mardröms problem dykt upp då jag helt plötsligt tappar bilden när jag flyger, det börjar flimra och blir svarta linjer och sen dör bilden helt, den kommer dock tillbaka efter nån sekund men i det här fallet vart det kraschlandning. Jag funderar på om det är min videosändare som spökar. Det är en aomway 200mw, och jag matar ström direkt från batteriet och jag vet inte om den pallar med 4s. Står att den ska klara 6-24v men hört lite olika på nätet.
                        Jag har två sådana. Men mina har jag satt filter mellan mottagaren och batteriet. Flugit 100tals batterier med dom.

Kommentar

• Jorgen
                          • feb 2013
                          • 777

När jag provkörde min Aomway 200mW sändare på ett 2s batteri och råkade låta spänningen sjunka för långt så blev det så. Kan du ha ett glapp någonstans?

Driver du kameran från videosändaren? Den drar kanske för mycket ström så att den interna spänningen till sändaren sjunker?

Jörgen

Kommentar

• Mr. Rosso
                            • mar 2015
                            • 145

Jag har två sådana. Men mina har jag satt filter mellan mottagaren och batteriet. Flugit 100tals batterier med dom.
                            Vad har du för filter?

Ursprungligen postat av Jorgen
                            Kan du ha ett glapp någonstans?
                            Har dubbelkollat nu och jag tror inte det.

Ursprungligen postat av Jorgen
                            Driver du kameran från videosändaren? Den drar kanske för mycket ström så att den interna spänningen till sändaren sjunker?
                            Yes, kör denna: http://www.surveilzone.com/DC5V-plas...m-lens-for-fpv

Körde ett par accar igår utan problem. Men det är jobbigt att inte kunna lite på grejerna fullt ut.

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Ett helt vanligt ström filter med En spole och konding.

Kommentar

• Masv
                                • jul 2011
                                • 247

hade typ samma problem i veckan.
                                det var glapp/kabeln var av i kontakten till kameran. det syntes inget utan jag fick leta mig fram igenom att vicka på kablarna tills jag hittade glappet

Kommentar

Arbetssätt...