Goa flygställen runt Göteborg sökes.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Steflo112
    • jan 2013
    • 347

Jag vet faktiskt inte. Nya varvet är ju klart bäst hittills men idag kanske det är ännu mer personer som rör sig i området. Jag laddar batterier så kan vi väl höras. Jag pmar mitt nummer.

Kommentar

• Mr. Rosso
      • mar 2015
      • 145

Har du testat brudaremossen? Har ingen aning om hur det är men det ser ut som ett öppet stort fält på satelitbild.

Kommentar

• Steflo112
        • jan 2013
        • 347

Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.

Kommentar

• Mr. Rosso
          • mar 2015
          • 145

Ah, ok. kom och tänka på rödasten, om man kanske kan flyga bakom huset?

Kommentar

• eAk
            • apr 2014
            • 1023

Ursprungligen postat av Steflo112
            Kronblom testade brudaremossen för några veckor sedan. Det var väl inte jättebra men flygbart. Du har ju en sändarmast där som kanske stör duktigt, vad vet jag.
            är det vid munkebäck och örgryte? Jag var där uppe på området förra året. Min mobil hade kass täckning där. tolkade det som att det vart den feta antennen med massa paraboler och master utstickandes överallt.

Kommentar

• Steflo112
              • jan 2013
              • 347

Röda sten såg väl ut som en kandidat. Mina ackar är snart färdigladdade. Ska vi testa där?
              eAk. Helt rätt med antennen. Ska du med till röda sten?

Kommentar

• eAk
                • apr 2014
                • 1023

Ursprungligen postat av Steflo112
                Röda sten såg väl ut som en kandidat. Mina ackar är snart färdigladdade. Ska vi testa där?
                eAk. Helt rätt med antennen. Ska du med till röda sten?
                Jag har ont om propp jag vill flyga med och har massor med ackar att ladda upp.
                Tänkte se om jag orkar balansera upp några dal proppar att flyga med i helgen. vet inte vart jag ska köpa proppar mer än hos mrp för mlhobby har bara 3st på lager och där beställer jag bara ifrån om jag kan beställa för 600kr

Kommentar

• kronblom
                  • maj 2012
                  • 319

Jag har flugit uppe på toppen av skidbacken i brudaremossen. Funkade helt ok så länge man undvek att flyga nedanför kullen, då tappar man signalen snabbt. Jag märkte inte av några störningar av masten. Men det finns inte mycket att flyga kring där uppe, bara öppet område.

Idag får bli en "ladd-dag".

Kommentar

• eAk
                    • apr 2014
                    • 1023

Sådär fick beställt hem inte färgen jag föredrar men 30 uppsättningar med svart 5x4 hqpropp. Så dom kommer väl på fredag får man hoppas.

Kommentar

• Arfide
                      • mar 2015
                      • 71

Har bränt min kamera, plus och video kom i kontakt, brände kabeln helt. Har bytt den och trodde kameran höll, men verkar inte vara så.. Hoppas bara videosändaren höll.... Idag hade annars varit helt underbart flygväder

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Ursprungligen postat av Arfide
                        Har bränt min kamera, plus och video kom i kontakt, brände kabeln helt. Har bytt den och trodde kameran höll, men verkar inte vara så.. Hoppas bara videosändaren höll.... Idag hade annars varit helt underbart flygväder
                        Jobbigt när sådant händer.

Kommentar

• Mr. Rosso
                          • mar 2015
                          • 145

Imorrn tänkte jag dra till Sandsjöbacka och flyga om någon vill haka på!

Tanken är att dra på lite mer denna gången

Kommentar

• eAk
                            • apr 2014
                            • 1023

Ursprungligen postat av Mr. Rosso
                            Imorrn tänkte jag dra till Sandsjöbacka och flyga om någon vill haka på!

Tanken är att dra på lite mer denna gången
                            Jag fick aldrig mina proppar. Men får väl balansera upp några dal proppar. Om inte bågon råkar ha hq5045 bullnose eller 5040 liggandes. Så jag kan köpa något paket. R proppar har jag nog av båda sorter. Men de vanliga är nog dom jag har ont av.

Kommentar

• kronblom
                              • maj 2012
                              • 319

Gav mig ut en kort sväng ikväll. Fick nöja mig med en parkeringsplats. Gillar skarpt 4S batterierna. Det jag däremot märkte var att den inte ville behålla vinkeln framåt när jag flög. Den hade en tendens att räta upp sig långsamt. Är det I eller D som behöver höjas för att få den att låsa vinkeln?

Märkte dessutom att jag behöver vinkla FPV-kameran och GoPro'n ännu mer.

Här är en kort bit jag satte ihop från flygningen. Hade en touch-and-go.

Kommentar

• Steflo112
                                • jan 2013
                                • 347

Mr Rosso. Jag kan tyvärr inte följa med idag till Sandsjöbacka. Jag är upptagen med icke flygande saker denna helgen.
                                EAk. Jag kan lägga några 5045BN i min brevlåda så kan du hämta dom om Du vill i helgen.
                                Kronblom. Prova att höja I som du skrev. Förövrigt verkar den gå riktigt gott den lille.
                                Min Blackout#1 ligger på verkstad. Skulle impa på kollegorna igår och en motoraxel ramlade av. Dom blev inte imponerade öht. Utan undrade vad det var för skit som inte ens kunde flyga mer än 1 min innan den kraschade. Så nu behövs nu motor eller att det går att köpa nya axlar någonstans.

Kommentar

Arbetssätt...