Miniquad racing i Malmötrakterna

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vagaboga
    • jan 2015
    • 56

Ursprungligen postat av Boar
    Tja, jag kunde också ha förklarat exakt hur det ligger till metematiskt, men det blir lite komplicerat

Jag försöker få tyglat min jag med, håller på o byter PID controller hela tiden.. Dock kan jag lätt säga att pid controller 1 vinner än så länge. Inte om man leker i stabilized mode hela tiden, men helt klart om man gillar rate mode. Den är väldigt mr. roboto typ.. väldigt stel, men det vill dom flesta ha ju. Luxfloat är ett alternativ, men jag har inte fått den o funka tillförlitligt än. Det är ett annat sätt att tänka..

Vagaboda, kör du Baseflight eller Cleanflight? Och om du kör cleanflight, kör du PID controller 0? Isf byt till 1, bättre yaw response, och mkt mer snappig precis som du vill ha den. Om det är en 250 så börja typ på P3-4 och låg I o jobba dig uppåt. Akta bara angle mode, jag bröt 2 proppar inomhus häromdan när jag provade. Den använder level tror jag det är som parameter, och den står på 9 tror jag orginal, skall stå på 2 som början (90 i cli, 20 isf) Min flippade 180 grader o satte en 5x4 prop rätt i huvet på mig.. Jag suckade åt mig själv o mumlade RTFM...
    Nu vet jag vad du menar..... Somliga lär sig bara av misstag

Kommentar

• Boar
      • jan 2015
      • 128

Skönt o se att jag inte är ensam

Kommentar

• Skutte
        • okt 2012
        • 48

Helt missat denna tråden, bor i Helsingborg eller snarare Påarp lite utanför Helsingborg o jobbar i Lund.
        Hänger lätt på en planerad flyg dag eller så, behöver ox lära mig lite mer hur man ställer sina FC.
        Kör med min första quad TBS Disco med Naza, sen favo QAV250 race klar med CC3D.
        Funderat på om man ska ha Naze istället men väntar nog ett tag eller som jag såg fler här, skaffa en Vortex ))

Kommentar

• Peter Frank
          • jun 2015
          • 65

Har själv tagit upp fpv racing och har full utrustning. Är SUPER sugen på att flyga runt om i malmö trakten t.o.m. Lund.
          Där går en tävling utanför Köpenhamn snart och sista anmälningsdagen är snart! http://www.modelflyvning.dk/forum/sh...ad.php?t=88992

Någon som är sugen på att ta på äventyr?

Kommentar

• Kenneth E
            • okt 2006
            • 3445

Gå in på "FPV träff 2015" under meetings och boka upp en datum, så ses vi!

Kommentar

• Peter Frank
              • jun 2015
              • 65

Ursprungligen postat av Kenneth E
              Gå in på "FPV träff 2015" under meetings och boka upp en datum, så ses vi!
              Du menar här? http://www.rcflyg.se/forum/forumdisp...ar-Kalendarium

ny på denna sidan..

Kommentar

• Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

Jag faktiskt: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...r%C3%A4ff-2015

Vi är ett par som skall till Klagshamn idag vid 17 tiden, de gamla silosarna och kanske en tur ut till vattnet.

Kommentar

• vagaboga
                  • jan 2015
                  • 56

Jag är mycket intresserad av att hänga på till klagshamn. Är det fortfarande aktuellt? Kan man få koordinater eller googlemaps länk

Kommentar

• Peter Frank
                    • jun 2015
                    • 65

Hinner dessvärre inte själv idag. Ingen som känner ett halvt övergivet parkeringshus eller något annat roligt man kunde kört lite racing i?

Kommentar

• Kenneth E
                      • okt 2006
                      • 3445

Måste du ha vindstilla för att flyga racing?

Kommentar

• Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

Vi har flyttat vår miniträff till 1900 pga av blåst och hoppas på mindre vind då.
                        Det är vid de gamla silosarna i klagshamn, om man kör mot fiskepiren, surfklubben, klagshamns småbåtshamn och stranden så är det strax innan. Titta efter min vita passat.

Kommentar

• Peter Frank
                          • jun 2015
                          • 65

Nej, jag har bara sett massa filmer och det verkar vara häftigt att flyga där.

Kommentar

• Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

Prova Emporia, mobilia?

Kommentar

• Peter Frank
                              • jun 2015
                              • 65

Det hade kanske varit något. men jag tror båda möjligtvis är för aktiva. Kanske Ikea's undervåning

Kommentar

• vagaboga
                                • jan 2015
                                • 56

Toppen! Jag kommer. Meddela gärna om ni ställer in

Kommentar

Arbetssätt...