Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).
Timtimtim: jag kör med naze32 FC. Har ingen BTmodul. Men en minimOSD som kör mjukvara från team-KV. Då kan du ändra pids och rates osv. Med sändaren via osd. Sändare och googles har man ju ändå med sig. MinimOSD kortet kostar ca 100 kr på eBay. Tror man kan köpa färdigflashat med den mjukvaran, och relativt enkel installation med FC.
Är ny till denna hobby efter att ha köpt en micro quad i början av sommaren och lärt mig grunderna i flygningen. Beställde ett FPV250 ARF kit från HK. Beställade även ett FPV kit från eletronicarc. Bild på den färdiga produkten:
Var ett smått helvete att få ihop den när man inte hade några förkunskaper alls, och utan instruktioner. Kanske borde ha valt en lättare modell. Men men, nu flyger den fint! Spironet antenner och kraftigare motorer står på listan, men nu ska jag lära mig flyga FPV :-) Stor skillnad att flyga i acro till skillnad från self level också. Kul att komma igång hursom :-)
I väntan på att Bee245:an kommer hem från Danmark så blir det att bygga ihop min LKTR250boopidoo edition (med aningen längre armar så att 6" proppar går på).
Ser mycket bra ut kajaken, funderat nåt på mitt erbjudande och bygga en till likadan? Hårdvaran (förutom armarna) har jag ju redan.
Base:
nice,o välkommen till en jädrans kul fpv variant!. Minis...
gick in o kolla dina bilder..fanns en länk til KOI...
är du från hammarö?..
Vet inte vart dom bilderna kommer ifrån i så fall :-) Är från Stockholm. Så nästa steg blir väl att ta kontakt med den lokala klubben vad det nu lider!
Kommentar