FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eAk
    • apr 2014
    • 1023

Klicka på bilden för större version

Namn: zmr gopro VIP 05.jpg
Visningar: 1
Storlek: 45,5 KB
ID: 504620

Nu hoppas jag att denna lösningen kommer funka bra sedan när jag ritat klart. Men orkar inte mer ikväll.
    Det blir lite som en stol för gopro att sitta i. Så spänner man fast den i stolen med gummiband.

Ska rita om spåren man fäster stolarna i lite och rita in spåren i topp plattan också. Vikbrations dämpning ska gå att lösa om man vill ha det. Borde räcka att sätta något gummi aktigt på stolen. Men jag föredrar att man kör vibrations dämpning mellan motor delen och PDB delen.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
      • 1937

Äntligen är QAV250n klar efter ett drygt halvår i lådan. Fick ett ryck för några dagar sedan och trots otur vad gäller motorer och ESC (bytt uppsättning 3ggr) så är den äntligen flygduglig.

Min LKTR250 Boopidoo edition är snart klar också, den kommer att ha lite mer klös med 6x4,5 proppar och 4S.

Nu ska man bara tid att flyga också...

Kommentar

• kajakmannen
        • jun 2006
        • 1471

LÖrdag är det flygning i Uppsala om du vill henka på vi är ett gäng som tänkte göra kronparken osäker haha

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
          • 1937

Imorgon är jag i Eskilstuna och tittar på en bebis men visst var det något på söndag också?

Kommentar

• kajakmannen
            • jun 2006
            • 1471

Skall regna så jag kommer iallafall inte att åka ner på copterfesten i Vallentuna. Blir lördag istället

Kommentar

• turmere
              • apr 2013
              • 63

Var finns info om flygningen i Uppsala ?

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Inget utlagt då vi bara är några stycken som skall åka runt på några flygställen runt uppsala, vattholma etc. Vill du joina så kan jag pm tid senare. Parkerar nog vid macken vid kronparken då vi tänkte starta där tror jag.

Kommentar

• turmere
                  • apr 2013
                  • 63

Gör så, kan komma lite varsom efter lunch typ.

Kommentar

• the_storm
                    • apr 2013
                    • 355

Fan att man ska jobba i helgen, hade också gärna hakat på! Hoppas det blir fler tillfällen

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                      • 1937

Ursprungligen postat av kajakmannen
                      Skall regna så jag kommer iallafall inte att åka ner på copterfesten i Vallentuna. Blir lördag istället
                      Äsch då vad tråkigt, nu när jag faktiskt kunde... jaja det blir väl fler tillfällen. Får väl tid att bygga ihop LKTRen om inte annat.

Förresten, har du testat din LKTR BE med 4S och 6x4,5 än?

Kommentar

• kajakmannen
                        • jun 2006
                        • 1471

Nopp. Den är i min brors ägo nu och snurrar på 3s med 6x4.5 proppar

Kommentar

• kajakmannen
                          • jun 2006
                          • 1471

Är det någon som vill joina i uppsala imorgon så har vi bestämt att börja kl 11:00 vid norra delen av kronparken och flyger nog där ett par timmar innan vi kanske drar vidare. Mot vattholma eller annan site. Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1427486474.828048.jpg
Storlek: 88,9 KB
ID: 504628

Kommentar

• Xermalk
                            • jul 2013
                            • 672

Lite väl långt bort från skåne för min del
                            Ni får gärna säga till om ni planerar ett besök här nere.

Kommentar

• eAk
                              • apr 2014
                              • 1023

Sådär nu har jag ritat om gopro modden lite.
                              Orkar inte sätta mig och fräsa ut den ikväll. Får ta mig och göra det imorgon.
                              Förhoppningsvis har jag inte mätt något fel så det ska behövas någon mer ändring av den.
                              Ska kolla dimenstionerna på metall skalet till sony kamerorna så jag kan göra hål för montering av dem utan att använda extra distanser till den lilla övervåningen jag lagt till för orginal ccd fästet.
                              Klicka på bilden för större version

Namn: zmr gopro VIP 06.jpg
Storlek: 47,2 KB
ID: 504629

Kommentar

• cklinga
                                • nov 2014
                                • 53

Ursprungligen postat av eAk
                                Sådär nu har jag ritat om gopro modden lite.
                                Orkar inte sätta mig och fräsa ut den ikväll. Får ta mig och göra det imorgon.
                                Förhoppningsvis har jag inte mätt något fel så det ska behövas någon mer ändring av den.
                                Ska kolla dimenstionerna på metall skalet till sony kamerorna så jag kan göra hål för montering av dem utan att använda extra distanser till den lilla övervåningen jag lagt till för orginal ccd fästet.
                                [ATTACH=CONFIG]51469[/ATTACH]
                                Tror det blir en riktigt bra lösning där med fästet för gopro. Håller vi tummarna för att allting stämmer bra med dimensionerna nu då

Kommentar

Arbetssätt...