FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Imprez
    • jun 2013
    • 25

Ursprungligen postat av UndCon
    spejsigt - men jag ser bara mycket arbete och svaga punkter där armarna kommer vika sig.
    Förstår din poäng men jag gillar lite pyssel och annorlunda lösningar. Armarna är dock vädigt starka trots lättningshålen, jag kan inte böja dem med handkraft. Så jag tror inte det kommer vara någon större fara och skulle olyckan vara framme så tar det bara ett par timmar att fixa en ny. För mig är det värre om ramen tar stryk för den kan jag inte fixa själv.

Ursprungligen postat av Zkronk
    Vad har du för vikt på de lättade armarna?
    Ska kolla ikväll!

Kommentar

• UndCon
      • apr 2009
      • 2886

Jag har haft liknande lösningar för viktbesparing men då på en Trikopter och armarna vek sig i lättningshålen - vilket iofs är bra då man får en brottspunkt istället för att tex plattorna bryts av. Själv kör jag med armar utskrivna på en 3dskrivare och de tål inte speciellt mycket heller - men å andra sidan så har jag infill på 60% där den skulle vara betydligt högre så då får jag väl skylla på mig själv som snålar på plasten.

Kommentar

• neu
        • aug 2012
        • 1047

Så mycket jobb för så lite bättre med kolfiber 6g/arm och helt oförstörbara men viktigast av allt, det är redigt sexigt.

Kommentar

• Pekkala
          • maj 2006
          • 1159

Printade armar i ABS väger ca 22gram för 4st och håller ganska bra! dvs ingen har gått sönder ännu
          Klicka på bilden för större version

Namn: Arm1.JPG
Visningar: 1
Storlek: 26,3 KB
ID: 502936Klicka på bilden för större version

Namn: Arm2.JPG
Storlek: 18,6 KB
ID: 502937
          MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• stefanli
            • sep 2013
            • 79

Kan du dela med dig av filen för dom armarna, är sugen på att testa ett par.

Kommentar

• Pekkala
              • maj 2006
              • 1159

Absolut!
              Provade att ladda upp på thingiverse

Senast redigerad av Pekkala; 2014-09-12, 14:33.
              MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• Thobias Fröjd
                • mar 2014
                • 12

Nu har man äntligen fått ihop lktrn och fpv grejerna, men jäklar vad roligt det är å flyga.
                Men nu till mitt lilla problem. När Jag börjar flyga kommer jag bara ett par meter sen börjar det störa lite men efter kanske 20 meter så blir det värre så man knappt ser något alls, sen kan bilden försvinna för mig helt.
                kroppen är i 1 mm kolfiber sen har jag en 35 mhz mottagare och ett kk2 kort, annars så är det immersionrc 5.8 600mw och 5.8 ghz spironet antenner. är det någon som kanske har en lösning på mitt problem??

mvh tobbe

Kommentar

• Peter_L
                  • feb 2013
                  • 179

Även jag föll för frestelsen med en miniquad, och eftersom jag har en 3d-skrivare så skrev jag helt enkelt ut en sån.
                  Modellen blev en T4-quad som jag hittade på Thingiverse. Motorer, proppar och fartreglage blev dom i första inlägget. En överbliven KK2.0 och ett batteri så var det bara att testa. Provade den igår och efter att ha kopplat motorerna rätt så den slutade flippa runt på marken så flög den som en dröm. Vägde den innan, och vågen visade 340gram flygfärdig. Då sitter inga FPV-grejor på den, det kommer sen.
                  Nu råkar jag ha en APM 2.5 liggande och funderar allvarligt på att byta ut KK2:an mot den.. Ska jag göra det eller? Det ska ju på kamera och videosändare också och jag tänker på vikten. APM med GPS blir 60gram, videolänk och kamera kanske ytterligare 50gram. Totalt ca. 450gram alltså. Och så går ju vikten för KK2:an bort, 25gram. Men i och för sig verkar det finnas ork så det räcker och blir över när jag provflög den igår.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
                    • 1937

Vad har du för mottagare?

Kommentar

• High Five
                      • aug 2013
                      • 220

FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Ursprungligen postat av Thobias Fröjd
                      Nu har man äntligen fått ihop lktrn och fpv grejerna, men jäklar vad roligt det är å flyga.
                      Men nu till mitt lilla problem. När Jag börjar flyga kommer jag bara ett par meter sen börjar det störa lite men efter kanske 20 meter så blir det värre så man knappt ser något alls, sen kan bilden försvinna för mig helt.
                      kroppen är i 1 mm kolfiber sen har jag en 35 mhz mottagare och ett kk2 kort, annars så är det immersionrc 5.8 600mw och 5.8 ghz spironet antenner. är det någon som kanske har en lösning på mitt problem??

mvh tobbe
                      Kan det vara så att din antenn skyms av kolfibern i ramen? Kolfiber dämpar/stoppar radiovågor.

Kommentar

• cyberpete
                        • mar 2009
                        • 542

Såja....

Efter lång tid fick jag hem "kolfiber" ramen så nu har jag börjat skruvat ihop den. Enda som tyvärr fattas är 5x3 proppar så för stunden kommer jag ingenstans om inte nån vänlig själ vill skicka några

Namn: 3dtom.jpg
Storlek: 116,4 KB
ID: 502938
                        3d printade ramen tom. 125 gram

Namn: cptom.jpg
Storlek: 104,2 KB
ID: 502939
                        Kolfiber ramen tom 138 gram

Namn: motoresc.jpg
Storlek: 90,6 KB
ID: 502940

Motorer och fartreglage lödda

Namn: pdb.jpg
Storlek: 83,0 KB
ID: 502941
                        Använder mig av PDB på denna så denna har börjat lödas.

Namn: v1spacer.jpg
Storlek: 78,1 KB
ID: 502942

Denna ram har väldigt trångt mellan bottenplattorna så skrev ut en 5mm distans. Detta är V1 och har kommit upp i V3 hittils

Namn: v2spacer.jpg
Storlek: 76,1 KB
ID: 502943

Detta är Version 2. GJorde så man kan dra kablarna snyggt. Nu är Version 3 under utskrift så då blir det bättre

Namn: cffpvcam.jpg
Storlek: 109,7 KB
ID: 502944

156 gram. Tom ram med FPV kamera.

Mera kommer

Kommentar

• Thobias Fröjd
                          • mar 2014
                          • 12

får bli byggbordet och bygga en i glasfiber istället. tror det är en esky mottagare

Kommentar

• Imprez
                            • jun 2013
                            • 25

Ursprungligen postat av Zkronk
                            Vad har du för vikt på de lättade armarna?
                            Nu har jag vägt dem och de väger 7 gram.

Ursprungligen postat av neu
                            Så mycket jobb för så lite bättre med kolfiber 6g/arm och helt oförstörbara men viktigast av allt, det är redigt sexigt.
                            Det är så fantastiskt kul att dela med sig erfarenheter här eftersom alla är så positiva
                            Jag nöjer mig med alu och kan leva med 1 gram mer per arm.

Kommentar

• neu
                              • aug 2012
                              • 1047

Ursprungligen postat av Imprez
                              Nu har jag vägt dem och de väger 7 gram.

Det är så fantastiskt kul att dela med sig erfarenheter här eftersom alla är så positiva
                              Jag nöjer mig med alu och kan leva med 1 gram mer per arm.
                              Sarkasm är svår att framföra genom internet :P Vägde en av min armar och den vägde 5g så kommer säkert att få enorma 20sek mer flygtid än med alu :O Helt klart värt att betala 5x så mycket för kolfiber.

Har mina för dom är (ännu) oförstörbara och så finns det inget som slår kolfiber utseendemässigt för mig.

Kommentar

• Xermalk
                                • jul 2013
                                • 672

Ursprungligen postat av neu
                                Sarkasm är svår att framföra genom internet :P Vägde en av min armar och den vägde 5g så kommer säkert att få enorma 20sek mer flygtid än med alu :O Helt klart värt att betala 5x så mycket för kolfiber.

Har mina för dom är (ännu) oförstörbara och så finns det inget som slår kolfiber utseendemässigt för mig.
                                Jag lyckades knäcka en 3mm kolfiberarm dagen innan fpv träffen
                                Hur vetefan då jag kraschade i gräs.

"så finns det inget som slår kolfiber utseendemässigt för mig." :thumbup:

Kommentar

Arbetssätt...