FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefanli
    • sep 2013
    • 79

Nu har ju jag inget att jämföra med men jag är supernöjd med mina dragonfly mc1806. En annan bra sak med dom är:
    "Dragonfly motors come with a Satisfaction Guarantee, if for any reason you are not COMPLETELY 100% SATISFIED you can return the motors for a full refund within 30 days upon receiving them."

http://www.fpvmodel.com/dragonfly-mc1806-2300kv-mini-motor_g695.html

Kommentar

• simonarvestrand
      • jan 2012
      • 3850

gillar trycket som är i dysmotorerna. bra att dom satt 5mm axel på v2 men tyvärr har det varit axeln igenom motorn som flugit ur och krökt sig inte själva proppaxeln.
      även om jag tycker att motoraxeln och dess låsning inte är super så är dys för tillfället mitt nr1 val.

Kommentar

• eAk
        • apr 2014
        • 1023

Ursprungligen postat av Dithes
        Säker på att dom alltid har regulator till 5v? Vad jag läst verkar det som dom flesta riktiga opto behöver 5v från servo sladdarna. När jag köpte dom tänkte jag "skönt o slippa massa sladdar, kan bara köra signal rätt in" men det verkar som jag behöver använda 6 extra sladdar istället ..
        hela grejen med opto är att det ska vara isolerat från resten av elektroniken för att inte skapa störningar därav opto koplare på signal sladden

Kommentar

• Imprez
          • jun 2013
          • 25

Ursprungligen postat av markusb
          För min del funkar Emax 1806 finfint.. nu finns det ju en uppsjö av nya minimotorer.
          Valde också dessa till mitt senaste bygge och är nöjd hittills. Verkar vara lite bättre drag än RCX 1804 som jag haft tidigare men fortfarande mycket lätta och snåla.

Kommentar

• Hayvosh
            • dec 2012
            • 63

Ursprungligen postat av eAk
            Någon som vet om det sitter kortslutnings diod på immersionRC 5.8ghz video sändare? Jag råkade löda stömmen baklänges. den funka<r nu när jag gjort det rätt. Men känner mig lite orolig för att jag kan ha haft sönder något annat.
            Det gör det, så kör på
            Däremot såg är dom lite känsliga för kortslutning!

Kommentar

• Doomboy
              • nov 2014
              • 10

Själv sitter jag och våndas över om jag ska ersätta mina Fatshark Teleporter V3 med ett par Dominator V2. Givet egentligen.
              Men det är fan pengar, tror dock det är helt jäkla värt det. Har så svårt att se vafan som händer på ett par Teleporter.

Kommentar

• kajakmannen
                • jun 2006
                • 1471

Grymt nöjd med mina dominator v2. Gött med inbyggda dvren

Kommentar

• eAk
                  • apr 2014
                  • 1023

Dominator hd är väl den man ska köpa om man uppgraderar nu eller

Men det hade varit nice att veta vilka glasögon som har den största bilden + fortfarande bra kvalitet på bilden. Är nöjd med kvaliten på mina predator v2 men vil latt den skulle vara större.

Ursprungligen postat av Doomboy
                  Själv sitter jag och våndas över om jag ska ersätta mina Fatshark Teleporter V3 med ett par Dominator V2. Givet egentligen.
                  Men det är fan pengar, tror dock det är helt jäkla värt det. Har så svårt att se vafan som händer på ett par Teleporter.

Kommentar

• kajakmannen
                    • jun 2006
                    • 1471

De har ju haft lite problem med dom HD så vet i Faan om jag skulle våga köpa dom än.

Kommentar

• simonarvestrand
                      • jan 2012
                      • 3850

Ursprungligen postat av kajakmannen
                      De har ju haft lite problem med dom HD så vet i Faan om jag skulle våga köpa dom än.
                      Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
                      Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.

Kommentar

• eAk
                        • apr 2014
                        • 1023

Någon som har en motor mix för zmr250 quad? då den inte är kvadratisk är det ju inte en xquad?

Kommentar

• simonarvestrand
                          • jan 2012
                          • 3850

Funkar fint med vanlig xmix

Kommentar

• Doomboy
                            • nov 2014
                            • 10

Ursprungligen postat av simonarvestrand
                            Vad är det för bekymmer du tänkte på ? vet att det snackats extremt mycket och vissa saker har dom haft strul med men mycket har varit snack av folk som inte vet vad fpv är.
                            Har provkört mina dom hd en del idag och ångrar inte en sekund att jag skaffade dom, om inte jag har helt fel så är även lasse betong som är med i samma klubb som mig väldigt nöjd med sina.
                            Hos HK står följande:
                            ETA: Due to the complexity of the new DominatorHD and the uncertainty over customer acceptance of the high magnification optics, production will remain purposely limited until acheiving positive customer feedback. Fat Shark is pushing design limits with the large FOV of the DominatorHD so please understand our hesitation in producing large amounts until we're sure you will love it as much as we do. Production updates and information are routinely posted on Fat Shark FPV lab forums.

Tror inte man blir missnöjd med Dominator HD men det är ändå en rätt stor extra peng att lägga ut.
                            Precis klämt på minimosd på min fulla naze32, kan fan knappt se osd:n med min teleporter.

De flesta testarna säger ju att Dom HD är bäst men inte värt den kostnaden då man klarar sig extremt bra med Dom V2.

Klicka på bilden för större version

Namn: fat-shark-goggle-comparison_1.jpg
Visningar: 2
Storlek: 37,2 KB
ID: 503408

Kommentar

• kajakmannen
                              • jun 2006
                              • 1471

Har inte läst på nätet utan hört från en som kör med dom HD och det var något med mtagardelen i dom. Skall kolla med honom imorgon då vi skall flyga

Kommentar

• eAk
                                • apr 2014
                                • 1023

På mina predator vi har jag inga som helst bekymmer att se min OSD text och dom var inte dyra. Dock hade jag velat ha dubbelt så stor bild.

Kommentar

Arbetssätt...