Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jag kan intyga att BuildTak fungerar mycket bra. Det håller dock inte för evigt och när utan blir glansig är det dags att byta, men med tanke på hur mycket strul man slipper är det helt klart värt det. Numer kan jag börja skriva ut ABS vid 70°C utan att det släpper.
Jag håller på att skriva ut ett stort objekt som består av flera delar som sedan ska limmas ihop. Dock kommer det att bli lite skarvar så jag kommer att behöva spackla och måla för att få det snyggt. Vad ska man använda för spackel och färg om plasten är ABS?
Jag håller på att skriva ut ett stort objekt som består av flera delar som sedan ska limmas ihop. Dock kommer det att bli lite skarvar så jag kommer att behöva spackla och måla för att få det snyggt. Vad ska man använda för spackel och färg om plasten är ABS?
Spackla behöver du inte....
Få till fina skarvar å acetona (ruderer 118)...
Dra nätt med fint sandpapper efteråt och köp sedan abs primer och lägg på....köper du på färghandeln!
Sedan kan du ta vanlig sprayburk och måla....sitter som berget....
Har funderingar på en Ormerod så det vore väldigt trevligt med lite av dina intryck under både byggprocessen och vid printning. Är tämligen grön på ämnet…
Jag har fått ett problem att extrudern plötsligt slutar att värma!
mäter man då spänningen över plinten på aurdinokortet så startar den ibland att värma igen! ibland en liten stund och ibland ett längre tag. Vad kan vara fel?
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Jag har fått ett problem att extrudern plötsligt slutar att värma!
mäter man då spänningen över plinten på aurdinokortet så startar den ibland att värma igen! ibland en liten stund och ibland ett längre tag. Vad kan vara fel?
Det sitter två värmemotstånd på RAMP kortet, dessa aggerar som säkringar typ.(två "blad" nere i hörnet) Dem ställer till problem och kan ersättas med vanliga säkringar eller byglas.
Min maskin hade liknande för sig och jag kör idag bädden på extern regulator för att avlasta rampskortet.
Det sitter två värmemotstånd på RAMP kortet, dessa aggerar som säkringar typ.(två "blad" nere i hörnet) Dem ställer till problem och kan ersättas med vanliga säkringar eller byglas.
Min maskin hade liknande för sig och jag kör idag bädden på extern regulator för att avlasta rampskortet.
Är det dessa två senapsfärgade blad du menar henke, märkta F1 och F2? Hur mäter jag dessa eller byglar jag bara för att kolla om dem är felet?
Synd på den avbrutna printningen av yngsta dotterns klassmaskot :concern: men får vi bara igång printern så tar vi nya tag!
MVH/Christer
Är det dessa två senapsfärgade blad du menar henke, märkta F1 och F2? Hur mäter jag dessa eller byglar jag bara för att kolla om dem är felet?
[ATTACH=CONFIG]47929[/ATTACH]
Synd på den avbrutna printningen av yngsta dotterns klassmaskot :concern: men får vi bara igång printern så tar vi nya tag!
[ATTACH=CONFIG]47930[/ATTACH]
Det verkar som om det var en kallödning på kortet som spökade, printar nu i alla fall :lollypop:
MVH/Christer
Kommentar