3d-skrivare

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_L

• feb 2013
    • 179

Om spalterna är små så borde det väl fungera med att smälta plasten med aceton och få det att flyta ihop.
    Färgen vet jag inte..

Kommentar

• PatrikE

• okt 2010
      • 609

I sället för att krångla med tejp och lim på byggplattan.

Funkar kanon på mina vänners skrivare.
      || MultiWii Airplane Setup ||
      || RTH Med MWii Ariplane ||
      || Baseflight i Flygplan ||

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
        • 1937

Jag kan intyga att BuildTak fungerar mycket bra. Det håller dock inte för evigt och när utan blir glansig är det dags att byta, men med tanke på hur mycket strul man slipper är det helt klart värt det. Numer kan jag börja skriva ut ABS vid 70°C utan att det släpper.

Kommentar

• henke2
          • mar 2011
          • 3188

Ursprungligen postat av Boopidoo
          Jag håller på att skriva ut ett stort objekt som består av flera delar som sedan ska limmas ihop. Dock kommer det att bli lite skarvar så jag kommer att behöva spackla och måla för att få det snyggt. Vad ska man använda för spackel och färg om plasten är ABS?

Spackla med samma material! Antingen montera korta bitar i en dremel och "måla" längs skarven, eller köp en 3D penna från exempelvis delayking http://hobbyking.com/hobbyking/store...r_Adapter.html

När du lagt på material kan du skära och slipa skarven jämn.

Massa jobb och slipa är INTE min grej så jag finlirar hellre bitarna så dem passar med minsta möjliga spalt och acetonar ihop dem.
          Superhero

Kommentar

• simonarvestrand
            • jan 2012
            • 3850

När jag skarvar abs så blandar jag abs plast med aceton och penslar på
            ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
            |FPV STUFF|
            |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
            |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
            | DJI Inspire 1 |
            |TERMIK OCH HANG |
            |
            Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
            |FPV4FUN @ Youtube |

Kommentar

• darkling76

• dec 2011
              • 236

Ursprungligen postat av Boopidoo
              Jag håller på att skriva ut ett stort objekt som består av flera delar som sedan ska limmas ihop. Dock kommer det att bli lite skarvar så jag kommer att behöva spackla och måla för att få det snyggt. Vad ska man använda för spackel och färg om plasten är ABS?
              Spackla behöver du inte....
              Få till fina skarvar å acetona (ruderer 118)...
              Dra nätt med fint sandpapper efteråt och köp sedan abs primer och lägg på....köper du på färghandeln!
              Sedan kan du ta vanlig sprayburk och måla....sitter som berget....

Lycka till!

// Pierre

Kommentar

• Joakim_S
                • dec 2012
                • 83

Har nyligen köpt en Ormerod som jag håller på att skruva i hop. Min första skrivare härhemma. Däremot har vi flera olika på jobbet

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
                  • 489

Har funderingar på en Ormerod så det vore väldigt trevligt med lite av dina intryck under både byggprocessen och vid printning. Är tämligen grön på ämnet…

Kommentar

• Pekkala
                    • maj 2006
                    • 1159

Jag har fått ett problem att extrudern plötsligt slutar att värma!
                    mäter man då spänningen över plinten på aurdinokortet så startar den ibland att värma igen! ibland en liten stund och ibland ett längre tag. Vad kan vara fel?
                    MVH/Christer

Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:

Kommentar

• henke2
                      • mar 2011
                      • 3188

Ursprungligen postat av Pekkala
                      Jag har fått ett problem att extrudern plötsligt slutar att värma!
                      mäter man då spänningen över plinten på aurdinokortet så startar den ibland att värma igen! ibland en liten stund och ibland ett längre tag. Vad kan vara fel?
                      Det sitter två värmemotstånd på RAMP kortet, dessa aggerar som säkringar typ.(två "blad" nere i hörnet) Dem ställer till problem och kan ersättas med vanliga säkringar eller byglas.

Min maskin hade liknande för sig och jag kör idag bädden på extern regulator för att avlasta rampskortet.
                      Superhero

Kommentar

• Pekkala
                        • maj 2006
                        • 1159

Ursprungligen postat av henke2
                        Det sitter två värmemotstånd på RAMP kortet, dessa aggerar som säkringar typ.(två "blad" nere i hörnet) Dem ställer till problem och kan ersättas med vanliga säkringar eller byglas.

Min maskin hade liknande för sig och jag kör idag bädden på extern regulator för att avlasta rampskortet.
                        Är det dessa två senapsfärgade blad du menar henke, märkta F1 och F2? Hur mäter jag dessa eller byglar jag bara för att kolla om dem är felet?
                        Klicka på bilden för större version

Namn: P1170357.jpg
Visningar: 1
Storlek: 99,7 KB
ID: 503056
                        Synd på den avbrutna printningen av yngsta dotterns klassmaskot :concern: men får vi bara igång printern så tar vi nya tag!
                        Klicka på bilden för större version

Namn: P1170359.jpg
Visningar: 1
Storlek: 115,0 KB
ID: 503057
                        MVH/Christer

Kommentar

• Thelonnquist
                          • nov 2013
                          • 100

Ojoj vad man blir sugen på en 3d skrivare! Det suget kommer nog knappast att tillfredsställas :(

Någon som skulle kunna skriva ut några smådelar till mig? Skicka gärna ett pm om det är möjligt!

Kommentar

• Pekkala
                            • maj 2006
                            • 1159

Ursprungligen postat av Pekkala
                            Är det dessa två senapsfärgade blad du menar henke, märkta F1 och F2? Hur mäter jag dessa eller byglar jag bara för att kolla om dem är felet?
                            [ATTACH=CONFIG]47929[/ATTACH]
                            Synd på den avbrutna printningen av yngsta dotterns klassmaskot :concern: men får vi bara igång printern så tar vi nya tag!
                            [ATTACH=CONFIG]47930[/ATTACH]
                            Det verkar som om det var en kallödning på kortet som spökade, printar nu i alla fall :lollypop:
                            MVH/Christer

Kommentar

• henke2
                              • mar 2011
                              • 3188

Ursprungligen postat av Thelonnquist
                              Ojoj vad man blir sugen på en 3d skrivare! Det suget kommer nog knappast att tillfredsställas :(

Någon som skulle kunna skriva ut några smådelar till mig? Skicka gärna ett pm om det är möjligt!
                              Superhero

Kommentar

• zalsson
                                • okt 2012
                                • 48

Ursprungligen postat av Joakim_S
                                Har nyligen köpt en Ormerod som jag håller på att skruva i hop. Min första skrivare härhemma. Däremot har vi flera olika på jobbet
                                Håll oss uppdaterade.

Kommentar

Arbetssätt...