Höjde upp ytterligare till 210 grader, nu börjar det se väldigt fint ut! Jag ska nog köra ut de första bitarna igen. Hjälp, så tunt det blir, men jag antar att den känns bättre när man limmat ihop den. Iofs är ju klädda balsaplan inte mycket att ta i heller...
3D Printad Spitfire
Kollaps
X
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Kontrollera tyngdpunkt och motorvinkel.
Om den glider bra utan motor men pitchar upp vid gaspådrag så är CG rätt men då kan du rikta motorn lite neråt. Normalt är att man riktar motorn ner och lite åt höger.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Motorfästet är ju redan ställt höger/nedåt. Ska prova med lite mer bly innan jag meckar loss motorn. Har bara hunnit flyga två ackar än så länge...
Kul liten sak, får mig att bli sugen på att flyga mer LOS igen, senaste åren har det mest blivit FPV.
Skickat från min Nexus 5 via TapatalkKommentar
-
Och så är dessa warbirds i skala 1/12 och helt godkända för att flygas i Aircombat, enligt leverantören av 3D-ritningarna.
Vore kul att se nån på tävling - säsongen har precis börjat! Se mer på http://aircombat.se/Tavlingar-Resultat/
Dessvärre är har min egen 3D-skrivare för liten utskriftsvolym för att klara nån av dessa, så jag får hålla mig till gammal beprövad teknik i form av cellplast-modeller (men det har sin charm det också
).
/DixKommentar
-
Han har ju en variant som är uppdelad i fler delar medOch så är dessa warbirds i skala 1/12 och helt godkända för att flygas i Aircombat, enligt leverantören av 3D-ritningarna.
Vore kul att se nån på tävling - säsongen har precis börjat! Se mer på http://aircombat.se/Tavlingar-Resultat/
Dessvärre är har min egen 3D-skrivare för liten utskriftsvolym för att klara nån av dessa, så jag får hålla mig till gammal beprövad teknik i form av cellplast-modeller (men det har sin charm det också
).
/Dix
så sånna som du ska kunna skriva ut med
eller ja, med förutsättning att du har 150x150x150 byggvolym :P
Kommentar
-
Annars kan jag försöka flytta om delarna i simplify så att de står mer på sniskan. Vad har du för byggvolym?Kommentar
-
Jag byggde en Huxley för några år sen (artikel-serie i AoH) och den har väl 14x14x9,5, iaf i teorin. Risken är dock stor att den har för dålig precision för att bygga nåt sånt här. Precisionen blir sämre ju längre ut på printbädden jag kommer.
Nä, ska jag prova nåt sånt så får det bli en bättre och större 3D-skrivare. Står dock inte på listan just nu, har andra projekt som står före i kön. I några av projekten ska jag rita och skriva ut prylar i Huxleyn dessutom, så helt utan nytta är den ju inte.
Men kul att läsa om detta! Och vore kul om nån dök upp på en tävling med en sån därnna...! Min bedömning utifrån de setups ni kör med är att kärran kommer att vara väl i klass med övriga i startfältet. Den ser dessutom slimmad ut - men inom reglerna - vilket inte gör prestandan sämre.
Finns inget så kul som Aircombat...
/DixKommentar
-
14x14x9.5 är lite litet för att skriva ut på, då vissa delar är runt 150mm högaJag byggde en Huxley för några år sen (artikel-serie i AoH) och den har väl 14x14x9,5, iaf i teorin. Risken är dock stor att den har för dålig precision för att bygga nåt sånt här. Precisionen blir sämre ju längre ut på printbädden jag kommer.
Nä, ska jag prova nåt sånt så får det bli en bättre och större 3D-skrivare. Står dock inte på listan just nu, har andra projekt som står före i kön. I några av projekten ska jag rita och skriva ut prylar i Huxleyn dessutom, så helt utan nytta är den ju inte.
Men kul att läsa om detta! Och vore kul om nån dök upp på en tävling med en sån därnna...! Min bedömning utifrån de setups ni kör med är att kärran kommer att vara väl i klass med övriga i startfältet. Den ser dessutom slimmad ut - men inom reglerna - vilket inte gör prestandan sämre.
Finns inget så kul som Aircombat...
/Dix
Jag har tänkt försöka komma på någon tävling
måste bara få in lite flyg tid innan
Kommentar
-
Ska erkänna att jag hade glömt bort denna tråden. Och det tog mig ända tills idag innan jag limmade ihop alla delarna, uselt jag vet. :banghead: Ganska coolt att en sån här stor sak kan komma från en vanlig 3d-skrivare iaf.
Men jag är ju ingen flygare direkt utan en 3d-printare, det är min bortförklaring för detta dröjmål. Jag hoppas det inte tar lika lång tid för mg att få i elektroniken....
Kommentar
-
Snyggt bygge!Ska erkänna att jag hade glömt bort denna tråden. Och det tog mig ända tills idag innan jag limmade ihop alla delarna, uselt jag vet. :banghead: Ganska coolt att en sån här stor sak kan komma från en vanlig 3d-skrivare iaf.
Men jag är ju ingen flygare direkt utan en 3d-printare, det är min bortförklaring för detta dröjmål. Jag hoppas det inte tar lika lång tid för mg att få i elektroniken....

Kommentar

Kommentar