Jeti DS-16
Kollaps
X
-
Ja vi får hoppas att FCC är långsammare än vanligt, annars vet man aldrig när den lär dyka upp här.:banghead: Sen är det tur att man inte sitter utan radio i alla fall, för då hade det blivit en tråkig vår...Kommentar
-
Jag vet att Jeti kört en nollserie av DS-16, dock inga nya datum eller andra rykten.

Källa: Jetis Facebookkanal samt HAB https://www.facebook.com/jetimodelKommentar
-
Idag har jag tittat på en DS-16 hos min lokala hobbyhandlare. Jag gillar ju att veta och inte gissa, så jag tog med min DX8 att jämföra mot, både vikt och storlek. Spontant känns DS-16 som en liten men gedigen sändare, den ligger fint i handen och spakarna har en helt galet grym känsla.
Jag tog lite bilder och passade på att väga DX8 och DS-16 på samma våg. DS-16 väger alltså mera än plastraketen DX8, men snudd på exakt samma som Futaba 18MZ.
En fräck funktion som jag tittade lite på är autotrim, man slipper alltså trimma modellen utan bara flyger den rakt så justerar sändaren mot neutral trim automatiskt!

Kommentar
-
Ser spännande ut. och tejpen med den lokala hobbysäljaren ser inte alls arrangerad ut för bildernas skull.Kommentar
-
Det går att välja språk, den är uppbyggd så att alla självklara ord är översatta medan facktermer är kvar så som sub-trim exempelvis. Så det är lätt att förstå ändå. Men det väljer man precis som man vill.Kommentar
-
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
. Ser att HAB skriver att de kommer i maj (vilket låter ganska realistiskt med tanke på bilderna), men hoppas det bara gäller de som beställer den idag.

Kommentar