FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Deep Purple
    • okt 2007
    • 268

FrSKY TARANIS

Börjar säljas snart

Vad säger dom kunniga om denna ?

Tror jag läste att priset skulle vara runt 140 pund i UK, ink aluväska, laddare och acc

• Deep Purple
    • okt 2007
    • 268

Kommentar

• Deep Purple
      • okt 2007
      • 268

Features:

Full Telemetry RSSI alarms (warns you of signal reception problems before disaster can strike)
      Self test of the transmitter antenna
      16 channels (more when combined with external module)
      60 model memories
      64 mixers, 9 flight modes
      16 custom curves with 3-17 points each, 32 logic switches
      Voice or custom sound alerts
      USB and SD card slot for system expansion
      Long range system capable of up to 3 times the range of current 2.4 systems
      Quad bearing gimbals that are silky smooth
      State-of-the-art open source software
      Super low latency for ultra quick response (9ms)
      Large 212 X 64 backlit LCD screen
      Real-time data logging
      Receiver lock (program locked to aircraft - limited to FrSky receivers running PXX protocol)
      JR Style module bay for additional RF modules and so much more
      Selectable flight mode (1, 2, 3, or 4)
      2 timers, count up or down, throttle %, talking, etc.
      Trims - Adjustable from course to extra fine with extended and exponential trims
      Standard trainer jack
      ARM Cortex M3 32-bit 60MHz
      Integrates with CompanionTX – a FREE computer program that is a transmitter setup buddy. CompanionTX (Windows/Mac/Linux) is used to set-up models with the wizard, save, edit and share your models and settings as well as simulate your transmitter or model setup.
      USB connection for firmware upgrades, sound editing, R/W to the microSD card and integrate with CompanionTX
      Sticks and pots can be calibrated by the end user
      Multiple language support (Radio arrives configured for English language)
      Open source community-driven firmware, so unlike with major manufacturers if you need a special function or have good improvement suggestions just raise your voice, and don't be surprised if it's implemented a couple of days later! Visit http://www.openrcforums.com to meet the developers!

Kommentar

• Deep Purple
        • okt 2007
        • 268

All info här:

Kommentar

• Deep Purple
          • okt 2007
          • 268

Sändaren kan prata svenska om man uppdaterar programmet

Multiple language support: English, French, Italian, German, Swedish, Spanish, Portuguese, Czech, and maybe yours if you contribute with your own translation file! (Radio comes in English language, reflashing is needed to change language)

Kommentar

• dvogonen
            • jul 2012
            • 491

Det stämmer att man kan redan från start kan ladda in en version av programvaran (OpenTX) där all text på skärmen är på Svenska. Jag har gjort översättningen. Det är samma texter som i OpenTX för 9x, med en del tillägg.
            Jag har dock ännu ingen radio med stöd för röstutmatning, så det finns inga Svenska ljudfiler till att börja med. Man får nöja sig med Engelska, Franska eller Tyska.

Kommentar

• Fluf
              • jul 2012
              • 1580

Kan vi inte hitta någon skön gottländning att göra den svenska rösten?

Radion ser onekligen intressant ut, verkar som den har en del gemensam DNA med 9x men utvecklarna tänkt ett steg längre på det mesta. Kan nog bli en bra kombination av pris/prestanda. Bara den är bra betatestad och inte för mycket snålad på när det kommer till brytare och lödpunkter
              Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
              Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
              Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
              Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
              Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7676

Det var enklare förr...

Men utvecklingen är otrolig! Bra pris också.
                Denna radio kommer jag definitivt att hålla ögonen på. FrSky är ju numera ett välrenommerat fabrikat.
                Ska bli intressant att läsa kommande recensioner...
                Retroholic!

Kommentar

• SteffeB
                  • jun 2011
                  • 888

Den där är väldigt intressant! Gillar frsky, de har så prisvärda och pålitliga grejer (av min erfarenhet)

Det jag inte riktigt gillar är mjukvaran de använder, om den är liknande er9x. Tycker den är svår att förstå sig på, finns nästan för mycket funktioner. Skulle vara nöjd med en mer avskalad variant där bara de vanligaste funktionerna fanns med.

Å andra sidan är jag även rädd för att köpa någon märkesradio där kanske de funktionerna jag behöver inte finns med. Vill även kunna köra Frsky sändare/mottagare då telemetridelarna är så löjligt billiga/bra.

Kommentar

• Deep Purple
                    • okt 2007
                    • 268

Jag vill också han en Gotlänsk röst ! haha

Vem köper / får tag i den första Taranisen i Sverige ?

Kommentar

• Deep Purple
                      • okt 2007
                      • 268

Redan till försäljning i USA ?

Eller också har priserna kommit upp bara hos Aloft Hobbies i Calefornien
                      Aloft Hobbies offers top quality RC aircraft and radio gear with very reasonable pricing, fast shipping, and full service to backup our products. We are very loyal to our customers!

199 $ 1265,80 SEK
                      175 $ = 1113,14 SEK
                      Med dagens dollarkurs

Sen tillkommer väl sändarmodulen ?

Kommentar

• AM
                        Debattglad entusiast

• maj 2006
                        • 3464

Lite stolt kan jag faktiskt vara. Mitt tjat om att sändaren måste ha en röstmodul blev inkluderat sedan fabriken för mer än ett år sedan avslöjade att de skulle bygga en sändare.
                        Så nu kan man få röstvarningar vid låg batterispänning, hög temperatur, etc...
                        Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• Deep Purple
                          • okt 2007
                          • 268

Hur många svenskar har varit med och utvecklat mjukvaran ?

FrSKY på Facebook angående när den kommer att säljas:

David Mifsud When is it on the market to purchase?
                          Gilla · Svara · den 12 april kl. 09:00

FrSky Will be very very soon xD
                          Gilla · 2 · den 12 april kl. 09:11

Kommentar

• AM
                            Debattglad entusiast

• maj 2006
                            • 3464

Den var lovad till april, men sin vana trogen kan det nog dröja lite längre. Har löfte om sändare i första batchen.
                            Ove (AM) Nielsen

Kommentar

• dvogonen
                              • jul 2012
                              • 491

Ursprungligen postat av Deep Purple
                              Hur många svenskar har varit med och utvecklat mjukvaran ?
                              Jag känner inte till någon annan än jag. Men det kan hända att någon annan är med. Utvecklarna använder pseudonymer och det är inte så lätt att veta varifrån folk kommer. Mitt blygsamma bidrag i sammanhanget är att underhålla den Svenska översättningen. Jag har dessutom rättat de buggar jag hittat och gjort en del andra småsaker. Inget att skryta med.

OpenTX är i hög grad drivet av en Fransman som heter Bertrand. Han gör majoriteten av allt arbete och driver projektet framåt. Kring honom finns en grupp av folk från i stort sett hela världen som bidrar i olika omfattning.

Kommentar

Arbetssätt...