FrSKY TARANIS

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hayvosh
    • dec 2012
    • 63

Ursprungligen postat av McRegor
    Hej,
    Så uppfattade jag också att det skulle vara i förhandsspekulationerna angående Plus-modellen men sen, när jag läst både Uavsystems och T9 Hobbies beskrivning, så verkade det helt klart som att det två olika modeller - skumt..
    Nåja - du får väl rapportera när du fått din nya radio...
    Roger
    Har nu fått min nya Taranis PLUS (v2..typ), och jag kan bekräfta att man kan växla mellan blått och "orange" direkt i radion, skulle inte säga att det är riktigt orange utan mer åt ljusröd hållet. Men jag är riktigt nöjd!

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20141110_110113.jpg
Visningar: 1
Storlek: 107,8 KB
ID: 503394

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1803

Det duggar tätt mellan nya versioner av Taranis. Jag beställde min Taranis Plus för tre veckor sedan av T9 Hobby den har bara blå bakgrund. Men jag får väl försöka leva med det

/Mats

Kommentar

• Hayvosh
        • dec 2012
        • 63

Ursprungligen postat av senmathal
        Det duggar tätt mellan nya versioner av Taranis. Jag beställde min Taranis Plus för tre veckor sedan av T9 Hobby den har bara blå bakgrund. Men jag får väl försöka leva med det

/Mats
        Jag tycker det blåa passar bättre faktiskt, mycket skönare för ögonen, och bättre kontrast!

Kommentar

• Dithes
          • aug 2014
          • 134

Om den bara har blå är det väll inte plus? Satt o kikade på en taranis igår, är lite sugen att uppdatera mig.
          Den enda skillnad på plus o den gamla verkar vara:

• Haptic Vibration Feedback System
          • Adjustable Screen colors (White to Blue)
          • Newest Firmware
          • New heavy-duty aluminum travel case

Stämmer de? Inte värt 50$ extra så fall imo.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
            • 1937

Min Taranis+ har också endast blå bakgrund (eller nja, vit till blå men definitivt inget rött eller orange).

Kommentar

• senmathal
              • sep 2008
              • 1803

Plus har nog inte i första hand med rosa bakgrund att göra utan det är lite andra uppdateringar. Den påtagligaste är nog att det är vibrationsfeedback i den. Det står Taranis -plus på framsidan så man behöver inte tveka.

/Mats

Kommentar

• Hayvosh
                • dec 2012
                • 63

Ursprungligen postat av Boopidoo
                Min Taranis+ har också endast blå bakgrund (eller nja, vit till blå men definitivt inget rött eller orange).
                Det var tydligen något som FrSky lagt till på senaste versionen som skeppades ut till återförsäljarna, kan växla mellan blå/vit och orange.

Och ja, det kom en PLUS som bara hade blå/vit men även haptic och annat lullull @Dithes

Kommentar

• McRegor
                  • maj 2006
                  • 7942

Verkar vara lite se och så med versionshanteringen hos FrSky.
                  Roger

Kommentar

• senmathal
                    • sep 2008
                    • 1803

Det kanske är en självklarhet och hör till det mest basala men hur och till vad använder ni Flight Modes? Jag har till exempel lagt in D/R men det har jag gjort i mixar. Hade det varit enklare att göra det i Flight Modes eller mera som det är tänkt så att säga?

/Mats

Kommentar

• turmere
                      • apr 2013
                      • 63

Någon som testat att sätta i en orange open lrs modul? Tror jag läst någonstans att det var något problem inte helt kompatibla. Någon som testat och vet?

Kommentar

• Hayvosh
                        • dec 2012
                        • 63

Ursprungligen postat av turmere
                        Någon som testat att sätta i en orange open lrs modul? Tror jag läst någonstans att det var något problem inte helt kompatibla. Någon som testat och vet?
                        Har testat och det fungerar, dock är jag inget fan av orange. Så jag köpte DTF UHF Taranis openlrsng modul, kvalitét! Korrekt filtrerat och komponenter som inte kommer från okända tillverkare

Kommentar

• turmere
                          • apr 2013
                          • 63

Dtf uhf låter ju klart intressant och grejerna verkar inte vara så dyra,var handlar du det billigast?

Kommentar

• turmere
                            • apr 2013
                            • 63

Beställde ett DTF UHF system

Kommentar

• Hayvosh
                              • dec 2012
                              • 63

Jag köpte direkt från uavsystems.se, tog 2 dagar så hade jag det hemma DTF UHF / Hawkeye är delaktiga i utvecklingen av openlrsng och håller toppklass på hårdvara och mjukvara till skillnad från hobbyking. Har som sagt testat både orange openlrsng och DTF UHF och jämfört hårdvaran och det är klar skillnad

Kommentar

• turmere
                                • apr 2013
                                • 63

Såg att det fanns där men de hade inga mottagare hemma så blev beställt från staterna. Billigare men tar ju längre tid att få.

Kommentar

Arbetssätt...