Open Tx - det flexibla sändaroperativet
Kollaps
X
-
När du tex ska visa output i monitor menyn visar dom 0 (center) väldigt ofta och man får stänga ner och öppna simulatorn på nytt, ibland krävs omstart av hela Companion....
/Jonas
Skickat från min Taranis via TapatalkKommentar
-
Under radiosetup ställer du in vad den ska göra när du ansluter USB kabel.
Skickat från min Taranis via TapatalkKommentar
-
Intressant! Jag har fortfarande inte förstått hur man använder detta "USB mode".
Jag ser att man kan välja mellan "Storage", "Joystick" eller "Ask". Ska radion vara avslagen, påslagen eller bootloader? Jag använder ofta Bootloader mode med ansluten USB för att redigera SD-kortet och kommunisera med Companion men vilken nytta kan jag mera ha av de Joystick och Storage som FinnbyFraggel talar om?/LeifKommentar
-
Anslut USB starta radion normalt.
Väljer "Ask" får du frågan om du vill att radion simulerar joystick (för att köra simulator på datorn) eller storage (redigera filer på SD-kort) på samma sätt som i bootloader-mode.
/JonasKommentar
-
X7 har tyvärr inget USB-val, man stänger av, skjuter roder- och skev-trimmen mot varandra och startar sändaren. Om man då stoppar in USB-kabeln, så identifierar sändaren att USB är aktivt (V2.2.0 i sändaren). Och problemet löst, en dålig USB-kabel. Efter kabelbyte fungerar både simmarna som Companion........Kommentar
-
Jag kör med min Taranis X9D(utan+) sedan länge med ver 2.0.13 utan några som helst problem. Är det några väsentliga nyheter/förbättringar jag missar om jag stannar kvar i den versionen jämfört med att uppgradera till 2.2.2?//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar
-
Det finns kända problem med jitter och drift på ingångarna orsakat av firmware under 2.1.9 så jag kan varmt rekommendera att du går upp till 2.1.9.
Enda orsaken till att du vill gå över till 2.2.x är om du kör multiprotokoll modul 4 in 1 och vill styra den från radion.
/JonasKommentar
-
OK, då vet jag (dock inte vad modul 4 in 1 är)! Men jag lugnar mig tills i vår så kanske några buggar hinner upptäckas.//Mange
Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane!
Och som med tårar i ögonen minns Snurren, Vespus, Getingen, Looping m fl ricinoljekladdiga maskiner!
www.strangnasmodellflygare.seKommentar
-
Kommentar

Kommentar