Open Tx - det flexibla sändaroperativet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SE-GEL

• jun 2016
    • 3

Jag har problem med min Taranis Q7S som inte går att anslua till PC dator. Datorn säger att Windows inte hittar det som ansluts. Den går att ansluta på Mac dator. Jag har laddat i OpenTX 2.2.3 Sändaren hänger sig och måste ta ur batteriet för att få igång den.
    Kjell

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
      • 857

Ursprungligen postat av SE-GEL
      Jag har problem med min Taranis Q7S som inte går att anslua till PC dator. Datorn säger att Windows inte hittar det som ansluts. Den går att ansluta på Mac dator. Jag har laddat i OpenTX 2.2.3 Sändaren hänger sig och måste ta ur batteriet för att få igång den.
      Kjell
      Testa att uppdatera bootloader i radion, det låter som det är där du har felet.
      /Jonas

Skickat från min Taranis via Tapatalk

Kommentar

• Balcke

• sep 2015
        • 239

Jag hade ett liknande problem med min Taranis x9d, funkade utmärkt på en dator men syntes/visades inte alls på en annan. Båda var förvisso Mac. Hitta på rc-group några som hade samma typ av fel, felet var kabeln mellan TX och datorn, jag bytte kabeln och därmed var problemet löst.

//Rickard

Kommentar

• SE-GEL

• jun 2016
          • 3

Tack för tipset! Nu har jag Bootloader 2.2.3 installerad. Men felet kvarstår tyvärr!
          Ska leta efter ny kabel. Tack Rickard

/Kjell

Kommentar

• Balcke

• sep 2015
            • 239

I praktiken så gick jag över till en ganska ny usb -> usb-micro kabel. Köpte en liten adapter på Kjell.com som är usb-micro -> usb-mini.
            //R

Kommentar

• McRegor
              • maj 2006
              • 7942

Underskatta inte eventuella problem med USB-kablar så fungerar det inte - testa med en annan kabel som första åtgärd.
              Roger

Kommentar

• SE-GEL

• jun 2016
                • 3

Det var inget att göra åt felet ansåg serv.center i England. Fick pengarna tillbaka.
                Kjell

Kommentar

• Balcke

• sep 2015
                  • 239

Någon som vet vad skillnaden i praktiken är mellan en RX8R och en RX8R Pro.
                  Jag förstår att Pro har bättre prestanda och precision men är det något som märks?

//Rickard

Kommentar

• thoabr
                    • nov 2006
                    • 220

Prova att köra som adminstratör i opentx Man får högerklicka. I MER ta admin.

Thomas

Kommentar

• Balsafan
                      • jan 2019
                      • 161

Jag spontanköpte en Turnigy 9x som är uppgraderad med er9x firmware, bakgrundsbelysning och Orangerx DSM2/DSMX module 1.2 - Sändarmodul.

Jag har ingen aning om det är någonting att ha men tänkte att det kan vara bra att ha en sändare i reserv som pratar DSM2/DSMX.

Är det här någonting jag kan köra Open TX på? Om det går, vad vinner jag då på det?

Kommentar

• pernstig
                        • nov 2006
                        • 1184

Jag kollade i OpenTx Companion 2.2.3 och där finns 9X som ett av flera val av sändarprofil. Så ja, 9X stöder tydligen OpenTx.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: 9X.JPG
Visningar: 1
Storlek: 64,3 KB
ID: 511182
                        OpenTx är det mest flexibla sändaroperativet alla kategorier om än med hög inlärningströskel. Om just du vinner på att köra OpenTx är svårt att säga, det beror ju på vad du vill åstadkomma med din sändare. Vidare har jag ingen koll på vad som kan göras med er9x.
                        /Leif

Kommentar

• FinnbyFraggel

• aug 2013
                          • 857

Jag har testat OpenTX på TGY9X och den är inte lika stabil som Er9X....

Skickat från min Taranis via Tapatalk

Kommentar

• Balsafan
                            • jan 2019
                            • 161

Ursprungligen postat av pernstig
                            Jag kollade i OpenTx Companion 2.2.3 och där finns 9X som ett av flera val av sändarprofil. Om just du vinner på att köra OpenTx är svårt att säga, det beror ju på vad du vill åstadkomma med din sändare.
                            Tack!

Åstadkomma... flyga modellplan

Nä, men jag gillar öppen mjukvara... kör gärna Linux på datorn så varför inte testa Open TX om möjligheten finns tänker jag.

Kommentar

• pernstig
                              • nov 2006
                              • 1184

Det är en hobby för sig att leka med OpenTx i sin sändare men den går att använda till modellflygande åxå :sarcastic:
                              /Leif

Kommentar

• larsmn

• jul 2015
                                • 393

Har en X7a med OpenTX och Orangemodulen, fungerar bra, så länge man håller sig ifrån Oranges egna mottagare. Lemon fungerar bra. Har ca 14 modeller i X7:an och så länge jag inte har en OrangeRX i någon kärra går det utmärkt att byta mellan dem. Om jag har en OrangeRX involverad, tja, då måste jag binda om varje gång jag startar sändaren. :banghead:

Kommentar

Arbetssätt...