Väntar spännt på bilderna...
Kvalite Quique kontra Aeroworks, PA, Composite ARF
Kollaps
X
-
-
Jaha, efter snart fyra månaders väntan så får man den stora överraskningen att kroppen är skadad. Yiiipppiiee. Såg det nu när jag packade upp alla grejer ordentligt. Tråkigt då Lindinger säkerligen ej hunnit fått reservkroppar ännu. Blir att vänta ett tag till. Ska lägga ut lite bilder i vilket fall då skapelsen är enorm för o va en 50cc kärraKommentar
-
Jaha, då har den nya kroppen anlänt o den var hel. På köpet fick jag en extra tillbehörsats + landställ o komplett stabbe. Jag ska dra upp lite bilder imorgon då bygget kommit över halvvägs redan. Räknade med väldigt mycket mer timmar än en kärra i 40 storlek men den går ihop lekande lätt än så länge. Det tråkigaste var att limma gångjärn o täta roderskarvar men det är över nu o resultatet blev bra.Kommentar
-
Kommentar
-
Hej.
Riktigt fin!
Jag ska snart börja bygga på en likadan modell fast med det svart/gula färgschemat och undrar om du skulle kunna ta lite bilder på hur du har installerat mottagare, accar osv...?
Och antingen lägga ut dom på forumet eller skicka dom till mig i ett mail anton_arud@hotmail.com?
Skulle vara jätte tacksamt för jag är ny på bensin flyg och en bild säger mer än 1000 ord =)
//MVH AntonSenast redigerad av Anton; 2009-03-10, 18:52.Kommentar
-
Har inte vägt den men den är en tungviktare tyvärr då jag valt rätt tunga grejer som tex kolfiber propp airwild alu spinner hela elsetupen är överdimensionerad o egentligen alldeles för tung för min smak, gissar på dryga 8 kg, men ef yaken är lite tyngre då den är betydligt större än de andra fabrikaten. Får se om DA:n orkar med ordentligt. Från början var detta tänkt som ett lättviktsprojekt men det ballade ur då jag tog tillförlitlighet o säkerhet i första hand. Jag kan bara gissa att de flesta på nätet presenterar lite glädjesiffror när de anger totalvikt. Ska försöka få en exakt vikt på den.Kommentar
Kommentar