Mustang Renovering
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Det kom TVÅ paket med posten idag, byggsats och motor med tillbehör. Så idag firade iaf jag julafton :sarcastic:
Har nog sällan sett sådan kvalité på en byggsats. Förpackat i påsar som innehåller dom delar som ingår till ett visst moment, och dessutom så väl förpackat det bara kan bli, man blir tårögd.
Jag har knåpat i hop en och annan byggsats från flera av dom stora tillverkarna på marknaden under mina år som modellflygare. Både ARF och byggsatser. Men jag har nog aldrig häpnat så över kvalitén som jag gjorde idag när jag packade upp den här byggsatsen.
Ritningen är också av utmärkt kvalité. Det kommer bli en fröjd att få bygga den här kärran.
Men för att återgå till Musse, det här Cuberiet borde inte bli någon käpp i Musse hjulet. Cuben är tänkt att byggas på mitt jobb, om det är möjligt. Och Musse ska jag spinna på med i hemmets "lugna" vrå :hahaha: :rolleyes:
Under besiktning av Cuben så blev det också lite gjort på Musse. Det som gick av klädseln att få bort är nu borta. Blev också en del spacklande på "wing farings" samt fenan. Inte mycket att plåta utan jag skippade det ikväll.
Har beställt glasfiberväv idag och blivit lovad att det ska skickas den 28/12, lillebror köpte laminerings epoxy idag så nu har jag bara mig själv att skylla om jag inte kommer till skott med glasning nästa vecka :sarcastic:
Kommentar
-
Imponerande postgång ni har hemma hos er, du postar 02.37 att du fått paket IDAG!! :sarcastic:
En Zenoah finns på min inköpslista till ev. framtida projekt. Blev det billigare att ta den från Toni Clark? Vilken storlek köpte du? Pris?
Lycka till med Mussen!Kommentar
-
Hmmm, jag var nog inte med på det där med att klockan passerat midnatt, får skylla på glöggen :blush:
Motorn jag köpte var en ZG45SL till priset av €339.00
Betydligt billigare än att köpa den från exempelvis aresti.se
Mitt spackel arbete på Musse ser bra ut, precis besiktat det. Nu ska här målas garderobsdörrar och lite annat, därefter fortsätter jag i "Ompas heaven" med att slipa på Mustangen :lollypop:Kommentar
-
Man får gratulera till dom efterlängtade paketen då
Jag har ju inte direkt ngn byggvana att skryta om sedan tidigare så har inget att jämföra med.
Men, trots lite knepigheter emellanåt, så verkar det funka att få ihop det. Man får ju fråga om man undrar över ngt?
Önskar dig ett stort lycka till. Ska bli jättespännande att följa.
/MickeKommentar
-
Haha! Det finns ju en del som aldrig får nog av projekt!
Tror Mussen kommer att bli kanon. Det är ju en ARF men ändå blir det som en "egen" kärra när man gör så där.
Blir ju ett helt nytt flygplan.
Sen har du en riktigt klassiker i röret också...
Önskar ett riktigt gott nytt år också!Kommentar
-
En ny modell på sitt sätt kommer det mer eller mindre bli. Har lite planer på vissa modifikationer.
Funderar bla på att ge Musse ett helt nytt schema, Glamorous GlenIII exempelvis. Samt nya landställs luckor både till huvudställ och sporre.
Har även en annan motorkåpa, canopy etc som jag funderar på att passa in till den här kärran. Blir jag riktigt ihärdig KAN det KANSKE bli öppningsbar huv. Dock manuellt.
Tyvärr somnade jag ifrån gårdagkvällens slipövningar. Missade till och med slutet på Pirates of Caribian. Attans.
Men laddar batterierna för en ny tur i "Paradiset" i kväll. Först fortsatt måleri/tapet arbeten, suck.Kommentar
-
Innan glöggen tar ut sin rätt tyckte jag det var dags för lite sliparbete i mitt lilla Paradis :crazy_pilot:
Nåväl, det blev en stunds njutbar slipning på kroppens wing fairings samt på sidorna av fenan där klädseln satt som värst. Nu är det mer eller mindre slätt som en barnrumpa :lollypop:
Tillverkade även en ny mittbalk till dit där jag öppnade kroppen när jag byggde in luftcylindern till sporstället. Detta har aldrig blivit bra, men nu kommer jag planka om kroppen över detta område.
Antar att plankningen här blir morgondagens prio 1
Glöggen slår hårt mot Ompa, när snön ligger vit om taken.
Endast kattfan är riktigt vaken...
Nog skaldat för i kväll, nu blir det något bra på TVn i stället :sarcastic:
Senast redigerad av Ompa; 2010-12-29, 23:44.Kommentar
-
Hmmm, ditt skaldande var näääästan lika bra som ditt byggande!:sarcastic::sarcastic:
Fortsätt gärna med båda!
GöranKommentar
-
Det var tänkt att botten på kroppen skulle plankas ikväll. Dock var befintlig plankning runtomkring i ganska uselt skick. Även en del av plankningen framför det främre av de två spanten. Troligtvis har dom slipat lite väl entusiastiskt på fabriken så på vissa ställen är plankningen lövtunn :stupido2:
Har här skurit ut mer plankning och gått ner till sidobalkarna på kroppen (långeronger) för att få ordentligt stöd vid limningen. Likaså har jag även rensat halva spant tjockleken från balsa och lim rester, ska finslipa med slippapper innan det limmas ny plankning.
Detta tog inte så lång tid, mer pill är det att få till passformen på den nya plankningen.
Tänkte fortsätta i morgon om det inte blir störningar av något nyårsfirande eller så :sarcastic: :dancing2:Senast redigerad av Ompa; 2010-12-31, 00:12.Kommentar
-
Du gör verkligen en grundlig renovering av kärran!
Snyggt jobbat!
GöranKommentar
-
Tack Göran.
Jag gör iaf mitt bästa. Och kan bara inte låta bli att blunda för vissa saker som inte är riktigt ordentligt gjort från början.
Verkar dock trångt med tid för att få till något i hobbyrummet i dag. Men vi får se.
Hoppas jag kan fortsätta med att finslipa på den nya plankningen så jag får den på plats i helgen åtminstone.
I morgon är det leverans av laminerings epoxy :lollypop:Kommentar

Kommentar