Lockheed Super Constellation
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum. -
Materialförvaltarn´s bankbok är under hårda påfrestningar,s.k yttre åverkan, så flammor e uteslutet om man säger så...
Dock så eré inge fel på guruns bygg-glöd kan jag meddela,finns opublicerat material om senaste framstegen..
Men PR- ansvarige tvekade om offentliggörande...// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Här Censureras icke,tar dock hänsyn till kylskåpet m.m..Måste få det o räcka till allt det månatliga bidraget!!!
Åter till verkligheten,har återigen mottagit ett antal smygfotade framstegsbilder,en slipad karl den där..
Den mödan som ligger bakom finishen är beundransvärd,eller hur?
SF-JOURNALEN (Spillersboda Flygindustri)
Som överskriften anger ,en eprisk enaktare varvid vår hjälte förklara utförligt så att även materialförvaltaren ska förstå,vad som pågår bakom lyckta dörrar:
Som sagt,slipad kille den där,inte utan att jag måste få hans autograf nästa gång jag träffar han..// Bokis
-
OS icke brummande motorer
http://www.osengines.com/motors/moto...ane-index.html Gissar att det är sådana som ska i med tanke på att stora batterier nämndes i samma veva.
/MatsKommentar
-
Gurun o jag funderade ett tag i början på framdrivningen och visst,4st 15-20cc fyrtaktare hade varit fantastiskt MEN driftsäkerheten gick före,min personliga känsla var att ta bort så många felkällor som möjligt ,både Ivve o jag har flygit fyrmotor och gör det fortfarande,och med tanke på det enorma arbetet Ivve lägger ner på denna,snudd på,museum quality modell,så känns det betydligt tryggare med el även om en dimension försvinner..
För upp i luften ska den så småningom,Gurun skulle inte nöja sig med mindre..// Bokis
-
Ljudmodul
Inte å tänka på Thomas.
Vi har testat en sån där mackapär i Bokis fyrmotoriga Lancaster. Benedini av värsta sorten.
Lät ungefär som när man spolar en engelsk skitmugg med vattenbehållaren uppe i taket, hade det bara varit skalenl. skitlukt oxå så hade det varit ok !
Den åkte ur fortare än den kom i. Donerades sedermera till allmänna toaletterna på Norrmalmstorg där den har gjort stor succè !!Kommentar
-
Attans, missade det, my badOS icke brummande motorer
http://www.osengines.com/motors/moto...ane-index.html Gissar att det är sådana som ska i med tanke på att stora batterier nämndes i samma veva.
/Mats
/KurtKommentar

Kommentar