Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Sådärja ! Födelsedagen är avklarad och en renoveringbehövande hand har blivit åtgärdad av Dr Mabuse
i Hufvudstaden så nu är man satt ur spel några veckor men till flygsäsongen utomhus börjar så ska den funka enl. reparatörn!
Gurun har kört vidare i god fart(förvånad? näe...)spackel ,mera spackel samt spackel,sandpapper och numera färg oxå!
Enl. vad repotern erfarit från sedvanligt god källa så är det aktern som ska färdigställas helt med Aluklädsel till
att börja med,förberedelserna för detta pågår.
Om någon av en händelse ser en katt bland hermelinerna på första bilden så stämmer det,en hjulkåpa till Åldtajmern har smugit sig med..
Senast redigerad av bokis; 2013-02-23, 18:07.
Anledning: taskig stavning
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)
VD: n för Tomteverkstaden har varit lite motspänstig,papparazzin som har smugit runt i buskarna har blivit uppläxad samt tillrättavisad,föreläggande om publiceringsförbud har också förkommit.
En bild på VD: n först:
Detta foto togs idag eftersom jag som journalist begav mig till helgedomen för att få loss
senaste sista och som ni förstår så är personen på bilden osamarbetsvillig.
Nog om detta ,efter en stund så lyckades jag fota litegrann utan att någon slet rullen ur kameran och resultaten kommer nedan.
Dettta är alltså bilder på den påbörjade färgsättning av bakre regionerna.
Ovan synes testbänken för motorn som provkördes med icke oansenligt drag i (skrället kommer att ha över 20 kg: s dragkraft på nåt som väger mindre än det) ock en motorkåpa med en spinner,jag tycker det blir snyggt som attan!
De två bilderna här ovan är resultatet,"Pièce de résistance" eller juvelen i färdig skick!
Dessa sista bilder togs med en s.k. spionkamera men blev efter detta ändå godkända för publicering!
Som materialförvaltare så är min enda reaktion återigen: MUMS!
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Kärt barn har många namn,kul att googla på ursprunget: Aluclad
Ännu intressantare är hur prissättningen och även namn varierar mellan firmorna,Flitemetal är ett av namnen..
Sussex som jag köpte det ifrån skriver ut orginalnamnet Aluclad med ett Flair före (för fönster/fasader!)) men flitemetal låter ju flådigare!
Ivve gör det urstiligt hur som men jag tror att man ska kolla priserna på alu´n innan man beställer,det varierar en hel del!
// Bokis
(nu även med biskvier!)
Tjena Thomas.
Tycker folien funkar utmärkt. Lätt att aplicera och ävenlätt att forma runt krummade ytor. Tror t.o.m. att en Skåning skulle greja det .
Jag skickar gärna en provbit till dig så kan du göra ett eget test.
Bokiratchin som var här o smög såg alldeles salig ut !
Och det ska ente möed till för att göra Bokanowitch lycklig!
Skämt åsido, du får gärna skicka en provbit!
Priset från Sussex är ju riktigt bra.
Du har PM...
Hej Thomas.
Tyvärr så måste jag medela att det har uppstått ett smärre problem. Materialförvaltaren / smygande reportern Bokström vill inte på några villkors vis släppa till nåt oanvänt alu. material.
Men, jag tror jag har en lösning på problemet. Jag tar helt sonika fram fogsvansen o kapar av en halvmeter färdigklädd stabbe från Connien så kan du studera det hela ordentligt in live i stället.:sarcastic:
Paketet går iväg med bussgods i eftermiddag, helt kostnadsfritt bara för att visa hur generösa vi Stockholmare är. .:cheerful:
Kommentar