Woa! Härligt. Flög riktigt fint och ser hur bra ut som helst. :-D Gratt!
Lockheed Super Constellation
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
Underbart, snyggt jobbat pojkar!!Kommentar
-
Hej,
Grattis till luftdopet och fin flygning!
En sådan pärla bör man väl ha telemetri i så man får koll på motorbatteriernas förbrukade/kvarvarande mAh och kan ha larm vid lämplig nivå?
Har själv strömsensor i ett av mina dyrare plan och det funkar kanon. Jag har Futaba (14MZ med FASST) och har den externa Telemetriboxen (från Robbe) och Futaba/Robbes F1678 strömsensor med Futaba/Robbes mottagare R6308SBT FASST telemetry.
/BoKommentar
-
Asch,då blir det ju ännu mera grejor,pryttlar o pinaler som jag inte klarar av o hålla rätt på...:girl_cray3:Hej,
Grattis till luftdopet och fin flygning!
En sådan pärla bör man väl ha telemetri i så man får koll på motorbatteriernas förbrukade/kvarvarande mAh och kan ha larm vid lämplig nivå?
Har själv strömsensor i ett av mina dyrare plan och det funkar kanon. Jag har Futaba (14MZ med FASST) och har den externa Telemetriboxen (från Robbe) och Futaba/Robbes F1678 strömsensor med Futaba/Robbes mottagare R6308SBT FASST telemetry.
/Bo
Jag tycker att ett par stil(l)-bilder kan vara trevligt att tillföra den här tråden:
Stilig Grabb 1. Underrede som blänker
Aluclad e grejor det! Stilig grabb 2+ Gullan// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
SÅ graciös kärra, blir glad av att bara se på bilderna och filmen. Kan bara tänka mig hur upprymda konstruktör och piloter måste vara. Åter igen, jättegrattis!
EDIT: Justerade två små men ack så viktiga bokstäver, ber om ursäkt
Senast redigerad av Fluf; 2015-08-10, 16:19.Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.Kommentar
-
Kan bara hålla med Bokis ang. att stoppa i en massa electronik som egentligen inte behövs. Blir bara mer felkällor.Asch,då blir det ju ännu mera grejor,pryttlar o pinaler som jag inte klarar av o hålla rätt på...:girl_cray3:
Jag tycker att ett par stil(l)-bilder kan vara trevligt att tillföra den här tråden:
[ATTACH=CONFIG]53907[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]53908[/ATTACH]
Stilig Grabb 1. Underrede som blänker
[ATTACH=CONFIG]53909[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]53910[/ATTACH]
Aluclad e grejor det! Stilig grabb 2+ Gullan
Vi kör KISS Keep it simple stupid
KISS is an acronym for "Keep it simple, stupid" as a design principle noted by the U.S. Navy in 1960.[1][2] The KISS principle states that most systems work best if they are kept simple rather than made complicated;Kommentar

Kommentar