Har funderat en del på hur, jag skulle montera turbinen. Tror nog att denna fråga är klarat. Skicker lite bilder, när jag är klar. :proud::ciao:
L-59 Super Albatros
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Det var väl rätt ok, eller hur? Sitter insugningsducterna i?
Har precis limmat mina stabbar och fena på plats och kan snart börja att avbalancera modellen....så får vi se vilken vikt/storlek ackarna ska beställas i.....? :blink:An Expert has done every mistake ...
-
Kommentar
-
Har borrat hål för vingskruvar och monterat vingen på kroppen. Nu framgår det tydligen, att modellen är baktung.En blyklots i nosen på 500gr får den att balansera, så det ska bli intressant att se, hur jag ska lyckas med den uppgiften??? :stupido2:
Just nu väger modellen 2400 gram utan elektronik och ackar m.m. så även om jag måste lägga bly i nosen, kommer modellen säkert inte att väga mycket över 3000 gram!?An Expert has done every mistake ...
-
An Expert has done every mistake ...
-
Nu börjar det närma sig slutet! Håller på med montering av komponenter, så som, mottagare, bränslepump, solenoidventiler, styrenhet till landingsljus, ECU´en. Upptäckte, att det fattades en påfyllningsslang till bränsletanken... very funny :sarcastic:
LiPo ackarna...i allt tre stycken monteras i hjulbrunnen. Och vad, som fattas i att den balanserar, justeras via bly helt ute i noskonen. :thefinger:
/PeteAn Expert has done every mistake ...
-
I stället för att avmontera tanken och borra flera hål för påfyllning, fick jag, tycker jag själv, :stupido2: den lysande idé, att använda den till föremålet inköpta UAT´en. Behöver så mycket "aktiv" vikt framme som möjligt, och den bidrar med ca 100gr.
Mindre bly i nosen och mer bränsle.... bättre än så kan det nästan inte bli!An Expert has done every mistake ...
Kommentar