Snyggt!
L-59 Super Albatros
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
När jag sålde min Mig 15 EDF, sålde jag startrampen med. Så jag fick göra en ny. Såg på You Tube en kille, som hade gjort sin av 50mm avloppsrör, så det gjorde jag också. Och så framställde jag dessutom en utlöserpedal, ut från principen: Man tar vad man har! Konstruktionen hittade jag också på You Tube... :sarcastic:
Här ett par bilder:
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice! :stupido2:Kommentar
-
Medens jag går och väntar på ett nytt fartreglage (120A) Har jag satt upp modellen på balanser-jiggen. Den kommer att balansera perfekt med 6S 5000 mAh LIPO 65-130C på ca. 786 gram i mitten av teknikbrädan. Så det går hur enkelt som helst att finjustera fram eller tillbaks senare.
AUW/Totalvikten hamnar på ca. 3.300 gramAn Expert has done every mistake ...
-
Hej, tråkigt att turbinen åkte ur Pete, har en CMPro Albatross som jag flugit med i sommar, flyger fantastiskt med T 25, samma storlek som HK L59 och motorn bakmonterad, inga problem med HK ställen i aluminium som jag har i maskinen de bara funkar och funkar.
Vortex 32an är en väldigt trevlig maskin till T25, har flugit under en par år och den flyger som Boomerang sprint fast i mindre format, gjorde klaffar på min vilket funkar mycket bra. Har börjat på en HK Vampire med glasfiberkropp och den kommer att bli perfekt till en T25, har nu totalt fått hem 8 maskiner från HK, inga skador och bra kvalité, det enda bekymret jag haft är att de målar på vit klädsel och då släpper färgen lätt, har fått bättra på den maskinens klädsel, annars så är det rakt och helt ok maskiner till en rimlig slant. Lycka till med L59 och EDF.
MVH K-ÅSenast redigerad av K-Å; 2014-10-31, 22:07.MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.Kommentar
-
Hej K-Å,
Det var nosstället, som inte höll måttet. Jag har en stor åker här bredvid vi bor, och med startramp kan jag flyga den där. Med stället på skulle jag åka långt. Så nu borde det bli mer flygning.
/PeteAn Expert has done every mistake ...

Kommentar