B i b

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LIP
    • maj 2006
    • 1315

    #46
    Ska man gissa på Mr Mulligan, tro.

    Kommentar

    • kay.krut

      • jan 2007
      • 929

      #47
      "Thomas" Morse Mid-wing Special.

      Kay krut

      Kommentar

      • Elgstrand
        • maj 2011
        • 365

        #48
        Måste vara en Hall Bulldog va?

        /Fredrik.
        Flyger helst segel

        Kommentar

        • pgrts

          • jun 2006
          • 2015

          #49
          Ursprungligen postat av Thomas
          Mja, en aning större...
          Originalet är 19 foot långt och har 26 foot i spännvidd.
          vad är det för fötter du har? Jag får det till drygt 7.9 meter och knappt 5.8 meter - eller är det mina kvartingar det är fel på?
          ___________________
          patrik@pgdata.se

          Kommentar

          • Thomas

            • jun 2006
            • 7673

            #50
            Ursprungligen postat av Elgstrand
            Måste vara en Hall Bulldog va?

            /Fredrik.
            GRATTIS!
            Du har vunnit en gratis fotvandring till Smygehuk i egna skor!

            Ungefär så här kanske den kommer att se ut:
            Retroholic!

            Kommentar

            • Thomas

              • jun 2006
              • 7673

              #51
              Ursprungligen postat av pgrts
              vad är det för fötter du har? Jag får det till drygt 7.9 meter och knappt 5.8 meter - eller är det mina kvartingar det är fel på?
              Som jag sa, den blir aningen större än kvartsskala...
              Retroholic!

              Kommentar

              • Per P
                • jun 2007
                • 1286

                #52
                Lite besviken att den inte flyger baklänges nu när du bygger den från scratch.... Den blir väl inte riktigt som orginalet nu när du är i farten va :lollypop:
                Våga vägra Powerbox!

                Futaba T26SZ

                Kommentar

                • simonarvestrand
                  • jan 2012
                  • 3850

                  #53
                  Ursprungligen postat av Thomas
                  GRATTIS!
                  Du har vunnit en gratis fotvandring till Smygehuk i egna skor!

                  Ungefär så här kanske den kommer att se ut:
                  http://overtimehobby.com/bob/images/00WB7.jpg
                  Det va ju ingen vinst det va ju ett straff. tur man hade fel, man vill ju inte hamna i skåne

                  Kommentar

                  • Elgstrand
                    • maj 2011
                    • 365

                    #54
                    GRATTIS! Du har vunnit en gratis fotvandring till Smygehuk i egna skor!
                    Ojojoj! Här ska firas... Men jag väntar nog ett tag med priset.

                    Fräck maskin är det.

                    /Fredrik.
                    Flyger helst segel

                    Kommentar

                    • Thomas

                      • jun 2006
                      • 7673

                      #55
                      Ursprungligen postat av Per P
                      Lite besviken att den inte flyger baklänges nu när du bygger den från scratch.... :lollypop:
                      Det får bli nästa tokiga projekt...
                      Jag jobbar på det!
                      Retroholic!

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #56
                        Stannade till hos hobbyhandlar'n på hemvägen och köpte ett par påsar blandade lätthål!

                        'Tio för dom stora, och fem för dom små....'

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3647.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,5 KB
ID: 491446
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • Per P
                          • jun 2007
                          • 1286

                          #57
                          Om du målar den gul kan du lura folk att det är en blandning av flygplan och schweizerost :applouse:
                          Våga vägra Powerbox!

                          Futaba T26SZ

                          Kommentar

                          • Thomas

                            • jun 2006
                            • 7673

                            #58
                            Finns redan!:icon_butt:
                            I alla fall nästan...

                            (Red Bullaren Peter Besenyei verkar oxå gilla den !)

                            Retroholic!

                            Kommentar

                            • Thomas

                              • jun 2006
                              • 7673

                              #59
                              Jättekul att planka dubbelkrökta ytor... :banghead:

                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3648.jpg
Visningar: 1
Storlek: 63,5 KB
ID: 491451

                              Plankningen är vattensprutad, nu får den ligga i spänn tills i morron.
                              Retroholic!

                              Kommentar

                              • Baua
                                • nov 2009
                                • 856

                                #60
                                Fram med glasputsen så går det bra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...