Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Har varit ute och testat lite mer idag, kan säga att det är ju en förjävla trevlig kärra
Det går att flyga otroligt sakta med den, kanske 1/8 gas för att hålla den flytande, går att glida läääänge om man håller spakarna rätt.
TP ligger ganska rätt på 49-50mm, jag hade inte riktigt vägt in den efter min fastanordning av acket ! Hade lite fluddrande vid vissa farter och det berodde på lite för glappt spel i roderstänger till skeven så får göra det lite tightare. Strips löste det för tillfället
Har lite höger på sidoroder så kan vara idé att klämma dit ett par brickor vid motorinfästningen(framförallt de som skippar sidoroder) för att få lite vinkel på motorn.
Lekte lite pylon och även lite pressande över fältet men runt 4min maxgas så är ett 1400mAh 3s ack tömt, med en 6" propp, ska labba lite med en 5" om man kan få lite mer tid.
På lilla 800an rekommenderades inte Oralight enligt "tillverkaren" utan istället Oracover för att ge stabilitet. Stod i tråden om "vilket flyg ska vi bygga" vad nu den tråden hette.
Uppdatering om mitt paket som aldrig kommer fram... det har lämnat 28 dygns-kod-37-ritualen i Stockholm och har nu fastnat 5 dygn på andra sidan Norden i Vanda utanför Helsingfors, så det är nu dubbelt längre bort än det var tidigare. :-/ DHL. Semestern är slut så det blev inget byggande alls för min del.
Tråkigt ålänningen! Min fru har följt ditt dilemma och lider med dig. Hon frågar ofta,, hur går det för ålänningen?Vi Hoppas verkligen att du får dina prylar snart
Så jeffla surt Ålänning!! Hoppas du får dina efterlängtade kit snart
Flög lite mer igår och testade 2s bl a, det var inget för mig iaf men de som vill såsa runt är det säkert roligt! Med en lätt setup i sin modell kan man köra vääääääldigt sakta och ha roligt om man gillar en saktare kärra, det blåste 4-5m/s igår så fick slåss lite men jag stängde av gasen ett bra tag och bara hängde i luften innan det var lite för nära marken.
5,5x5,5 propp var ca 1min längre flygtid men kände att det saknades drag så 6" är nog minsta på 1060 varianten, kan tänka mig på 800 varianten bör den mindre proppen fungera bättre.
2s 2200mAh ca 6min körtid på mestadels fullgas. Jag har stoppat i en gyromottagare nu så ska testa lite hur det beter sig med lite stabilitet eftersom stjärten gärna kastar sig lite om det inte är vindstilla. samt för att få ut fler än 4 kanaler och kunna ställa in skeven separat(har icke justerbara roderstänger), får den inte riktigt bra inställd trots TP.. !
Monterat skeven med tunna mylargångjärn som jag delade på. Lägger sedan en remsa klädsel i diket på undersidan och en tunn remsa över skarv mellan vinge och skev på översida.
Wohoo! Idag hämtade jag paketet och nu har jag en bunt SpeedBobs hemma! ;-) 42 dagar tog det för postväsendet/transportfirmorna. Men jag vet inte varför. Nåja...
Kommentar