Nu har HON kommit "Patty Wagstaff" AA Extra 260 85"
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Hej Det går inte att filma med Nickons systemkameror.
Men jag har bytt internettleverantör och kommer att få en av telia så det borde gå att filma med den...
/Mathias
-----------------------------------
rpm x pitch x 0.0254 x 3,6/60=km/h
JR DS 8711 will turn your rudder into a weapon!Kommentar
-
Hej
När jag kör med min Da-50 i bänk och drar sakta upp på gasen så vill den fyrtakta lite granna med vid snabba gaspådrag så märks det inte av, det sitter en 23x8 Xora på motorn..Nu till frågan villken av nålarna ska jag justera på?/Mathias
-
/Mathias
-
Jag söker tips på bra och snygga installationer av wier-linkaget till sidrodret,jag har alldrig monterat ett sådant så lite tips och bilder på det vore kul att få.Man vill inte ha en massa wier stumpar spretandes:( här och där:sarcastic:
Det är snart dax att börja montera det!!/Mathias
-
Ser bra ut Mathias, wire/vajer installationen är simpel, men kan löda lite tunt med tenn innan du klipper vajern för att de ej ska spreta. Eller tejpa med maskeringstejp, eller ca lim som får härda. Brukar inte vara nåt problem trä bara på mässingsröret på vajern först sen igenom hålet på spännaren sen tillbaka igenom hålet igen, vill man inte ha vajer spret så kan man vika in den igen i röret o sen trycka ihop den eller så tar man en bit krympslang eller nyper av den precis efter röret, finns många sätt som blir bra. Se bara till att ingen del av vajern skaver emot kroppen eller något annat. Spänn vajern lagom hårt.Kommentar
-
Jag är i en liten deprition nu när jag har blivit arbetslös:(:(..
men nu får man förhoppningsvis mer tid att bygga
/Mathias
-
Så man kan säga att du har fått extra tid till att bygga din extra? :dance3:
Hoppas att det löser sig med jobbet. Inte roligt att vara utan jobb, men för att se lite ljust på det hela, du har ju alla delarna för att blir klar med planet till våren. :thumbup:
Lycka till!---
Fredrik 'Felix' Månsson - Växjö RC-Klubb
Flyger med:
Pilot RC 30% Extra 260, PA Addiction, AboveAll Sukhoi SU-31, Hyperion Zivko Edge 540T, Futaba T14MZ 2,4 GHz, lite blandat småjox för inomhusflygKommentar
-
Och jag har en extra Extra 260 åxå på lager:sarcastic::sarcastic:Så man kan säga att du har fått extra tid till att bygga din extra? :dance3:
Hoppas att det löser sig med jobbet. Inte roligt att vara utan jobb, men för att se lite ljust på det hela, du har ju alla delarna för att blir klar med planet till våren. :thumbup:
Lycka till!/Mathias
-
/Mathias

Kommentar