KMP SPIT.. Part II

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ompa
    • aug 2006
    • 2961

Måste nog få flika in med att option 2 verkar vara det smidigaste i alla fall. Du har ju trots allt gett honom en rejäl omgång med skalpellen samt arkubuserat honom rejält med borrmaskinen. Så vad skulle en skruv där bak i ändalykten göra då??? :lol:
    Din egen hemsida har jag kollat in då och då, men vart har du länkarna till dina byggtrådar?
    Har för säkerhets skull lagt till dessa i favoriter.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby
    :crazy_pilot:
    //Tomas//

Kommentar

• ChristerL
      • maj 2006
      • 1228

Var ska detta sluta? I början på dessa trådar kallades man Herr Landberg, numera jämförs man med Jack the Ripper.... :badgrin:

Sqn Ldr Nash kommer nog att sitta ordentligt fast, lutar åt både option 1 och 2!!

Från "The Hawker Tempest Page" finns ingen länkning till "KMP Spitfire Extreme Make-Over", ännu... För att hitta till mitt Ian Bailey bygge och andras Tempestbyggen går du via menyn "Models > Radio Controlled". Här finns även mina byggen av Ron Daniels Tempest i skala 1/11 och en V1a i skala 1/9.
      /Christer Landberg

Fw190D9
      Fw190F2
      Hawker Tempest Mk. V
      S29C Tunnan

Kommentar

• Ompa
        • aug 2006
        • 2961

Det ska vi allt ta och kolla upp
        Modellflyg
        En Stört-skön hobby
        //Tomas//

Kommentar

• Nalle
          • sep 2006
          • 326

Bäste Herr C "Jack The Riper" Landberg. Det låter säkrast att sätta dit
          dom ordentlig. Funderade själv på en liten Fransk träskruv i ryggraden. PDT_Armataz_02_11
          /Nalle :cheers2:

Kommentar

• taygher
            • jun 2006
            • 735

Bäste Herr Landberg, det är inte lätt alla gånger att vara populär! :lol:

Tittade närmare på servoluckan igår och kanske det är balsaplankningen som är lite tunn, men efter diverse försiktigt slipande på sargen med dremmel och fint slippapper ser det hyfsat ut..

Så nu fortsätter bygget och tack vare denna (och Bokis) fantastiska tråd blir det så mycket enklare. (Även om det inte är lika lätt för mig som det verkar vara för Er..) :oops:

Återkommer med nya inlägg och bilder om jag lyckas konstruera något värt att dokumentera..

/Lars
            Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

Christer, nu har jag precis skickat min beställning till Unitracts. Fick svar i går angående betalning via mailen, har precis skickat dom sissta uppgifterna. Hoppas det kommer funka, begärde en orderbekräftelse när betalningen är genomförd och dom skickat paketet.
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              //Tomas//

Kommentar

• Ompa
                • aug 2006
                • 2961

Kom precis in från hobbyrummet, där hittade jag en förpackning med DU-BRO Pull-Pull system 2-56.
                Frågan faller på dej Christer, vad har du för dimension på ditt Pull-Pull till sidorodret?
                Modellflyg
                En Stört-skön hobby
                //Tomas//

Kommentar

• ChristerL
                  • maj 2006
                  • 1228

Ursprungligen postat av Ompa
                  Kom precis in från hobbyrummet, där hittade jag en förpackning med DU-BRO Pull-Pull system 2-56.
                  Frågan faller på dej Christer, vad har du för dimension på ditt Pull-Pull till sidorodret?
                  Var det här jag köpte: Kavan vajeranslutning. Använde bara anslutningar och vajer, roderhornen var alldeles för stora tyckte jag. (Det var vad som fanns på hyllan när jag behövde grejorna.) M3 dimension alltså, vet inte om det är over-kill. 2-56 räcker säkert!

Håller tummarna att du får grejorna från Unitracts å det snaraste!!
                  /Christer Landberg

Fw190D9
                  Fw190F2
                  Hawker Tempest Mk. V
                  S29C Tunnan

Kommentar

• Ompa
                    • aug 2006
                    • 2961

Tackar för tummhålningarna. Men håll gärna en tumme för att jag snart får själva modellen :? Snacka om låååååååång väntan. Pratade med Kenneth på ÖMH i Torsdags, han trodde att dom skulle få alla sina KMP modeller typ som i Fredags eller senast Måndag/Tisdag denna vecka, 48, sen var det bara deras hantering/ompackning för att få i väg den med bussen.
                    Ska börja restaurera min gammla hemsida så jag har nånting att länka bilderna i från
                    Modellflyg
                    En Stört-skön hobby
                    //Tomas//

Kommentar

• ChristerL
                      • maj 2006
                      • 1228

Idag blev det en utflykt till de norra breddgraderna. En s.k. långlunch hemma hos Bokis för att inhandla bl.a. en ombordglöd!
                      Vissa hobbyaffärer skryter om gratis parkering och att de bjuder på pulverkaffe. Hemma hos Bokis får man en hel lagårdsplan att parkera på, riktigt kaffe samt mackor med korv och ost på!! Inte illa vill jag lova!! Sen att en liten söt rödhårig sak sätter klorna i en, hoppar upp i knät och vill ha gos är inte heller dumt. :oops:
                      (NEJ, det är inte Bokis själv utan huskatten....)

Har de senaste dagarna byggt en "liten låda" i 2-3 mm plywood för mottagare- och glödack. Den fästs i de nu längre (M4 x 70) skruvarna till motorn. Sitter också två korta plåtskruvar in i motorbocken. Lagom stort hål är upptaget i motorspantet, och de fyra hålen är till för buntbanden som ska hålla de väl förpackade ackarna på plats.
                      (Använde den här konstruktionen på min Fw190 där det fungerat bra. Warbirds kräva mycket vikt i nosen, om det sen är "nyttolast" är det bättre än bly!)

Lådan sedd från undersidan.

Dagens inköp: Glödanslutning (perfekt för OS-F enl. Bokis), Microsense ombordglöd, samt mitt ihoplödda ackpaket. Nu är det bara att friska upp skoltyskan för att förstå instruktionen till ombordglöden. Dürch, für, gegen, ohne, um, Ich bin, Du bist, Er Sie Es ist, Wie sind......

Ser tajt ut, men får rum under kåpan. Eventuellt får de ligga bredvid varandra, men mycket skummgummi blir det!
                      /Christer Landberg

Fw190D9
                      Fw190F2
                      Hawker Tempest Mk. V
                      S29C Tunnan

Kommentar

• Ompa
                        • aug 2006
                        • 2961

Är det rekomenderat av KMP att placera mottagare acket långt fram, eller är det egen erfarenhet som styr?
                        Ser för övrigt väldigt proffsigt ut PDT_Armataz_02_43
                        Modellflyg
                        En Stört-skön hobby
                        //Tomas//

Kommentar

• ChristerL
                          • maj 2006
                          • 1228

Det är inget som står i någon instruktion..... men vikt i nosen kommer behövas för att få tyngdpunkten rätt. Vare sig man bygger med eller utan mina modifieringar. Antingen försöker man få accarna så långt fram som möjligt, eller så gör man så här (bild från engelskt forum):

/Christer Landberg

Fw190D9
                          Fw190F2
                          Hawker Tempest Mk. V
                          S29C Tunnan

Kommentar

• Nalle
                            • sep 2006
                            • 326

I månadens nummer av Rc world Modell så bygger och flyger man KMP's
                            Hurricane. Och dom blyar nosen med 450gr.
                            Artikeln kan kanske vara intressant även om man bygger Spitt eller
                            P-47.
                            /Nalle :cheers2:

Kommentar

• Ompa
                              • aug 2006
                              • 2961

Det ska vi försöka kolla upp. Får hasta i väg till Pressbyrån och se om tidningen finns där.
                              Annars får jag ta mig en tur till Karlstad.
                              Modellflyg
                              En Stört-skön hobby
                              //Tomas//

Kommentar

• Ompa
                                • aug 2006
                                • 2961

Christer, hur lång tid tog det för dig innan köpet var genomfört på Unitracts?
                                Skickade enligt instruktion mitt visakort nr med flera olika mail samt alla övriga uppgifter i söndags. Har inte hört jotat från dom och inga pengar dragna från kontot heller.
                                Hur länge kan det dröja? Man börjar ju tvivla på både det ena och andra. Fick även mail från Ömh att KMP modellerna inte, jag upprepar INTE har kommit till Ömh ännu, och nu detta med Unitracts, fy faaan, börjar snart med knyppling eller nåt i stället.
                                Modellflyg
                                En Stört-skön hobby
                                //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...